Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siis on vikana kulta-valkomekon näkevien silmissä?

Vierailija
27.02.2015 |

Vai onko ongelma korvien välissä?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:14"]

Missään versiossa tuosta alkuperäisestä ylivalotetusta kuvasta mekossa ei ole yhtään mustaa. Todellisen mekon tumma sininen on KUVASSA hyvin vaaleaa ja musta on KUVASSA ruskeaa. Se että mekko on oikeasti sini-musta, ei kelpaa minulle määrittelyksi KUVASSA olevasta mekosta. Mekko on KUVASSA vaaleansininen - ruskea.

41v m

[/quote] TÄYSIN samaa mieltä. Katsompa miten monta kertaa vain niin mekko on vsin-likaisen ruskea mutta toisessa kuvassa jossa muitakin mekkoja on myös sinimusta mekko. Ja katsonpa miten monta krt vain niin samoina värit pysyvät.

Vierailija
42/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:23"]

http://www.mtv.fi/lifestyle/tyyli/artikkeli/some-mysteerin-ratkaisu-internetin-raivostuttanut-mekko-saa-aivosi-sekaisin/4824936

Vikaa silmissä ja aivoissa.

T. valko-kulta ihan selvästi

[/quote]

Eikö kukaan muu näe tuota alhaalla vasemmalla olevaa kuvaa oranssi mustana?

[/quote] Alhaalla vasemmalla on ORANSSI-MUSTA mekko ja taustalla on joku sininen juttu joka muissakuvissa on punainen. Mä kyllä epäilen vahvasti ettei johdu silmistä ollenkaan vaan kuvat on oikeesti "värimunnellut" ja niillä vaan huijataan ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katsonut tänään satoja kertoja eri linkkien takaa ja aina valkokultainen. 55% näkee valkokultaisena.

Vierailija
44/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:36"]Mä olen katsonut tänään satoja kertoja eri linkkien takaa ja aina valkokultainen. 55% näkee valkokultaisena.
[/quote]olen myös katsonut eri laitteilla, eri kännyköillä, tietokoneilla ja erilaisilla tableteilla. Työkseni kuvailen tietokoneella olevien vaatteiden värejä...

Vierailija
45/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mekon oikea kuva, jolla sitä myydään

http://aijaa.com/PzpI07

Vierailija
46/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avasin Iltasanomien jutun tosta mekkohommasta ja kun vieritin sivua alaspäin niin näin selkeästi kuvan valkokultaisesta mekosta, mutta en kerinnyt katsomaan sitä kuin hetken, kun video alkoi pyöriä joten scrollasin sivun taas ylös videoon. Kun sitten taas menin alas kuvaan, niin näinkin sen selkeästi sinimustana. Sen jälkeen scrollailin sivua uudestaan ja uudestaan, sekä suljin avasin uudestaan, mutta en enää nähnyt kertaakaan sitä valkokultaisena. Myös muita juttuja katselin aiheeseen liittyen ja kaikkialla se oli heti alusta lähtien ihan täysin selkeästi sinimusta.

Harmitti kun niin nopeasti siirryin kuvasta pois silloin ensimmäisellä kerralla. Kuvittelin siis, että se oli esimerkki valkokultaisesta ja että alempana olisi esimerkki sinimustasta. Hämmästyin kun tulin kuvaan takaisin ja olikin vain yksi kuva ja se oli muuttunut sinimustaksi. 

http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1425016472453.html

Vierailija
47/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:42"]Tässä mekon oikea kuva, jolla sitä myydään

http://aijaa.com/PzpI07
[/quote]tässä yksi väreistä millaisena mekkoa myydään.

Vierailija
48/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:23"]

http://www.mtv.fi/lifestyle/tyyli/artikkeli/some-mysteerin-ratkaisu-internetin-raivostuttanut-mekko-saa-aivosi-sekaisin/4824936

Vikaa silmissä ja aivoissa.

T. valko-kulta ihan selvästi

[/quote]

Eikö kukaan muu näe tuota alhaalla vasemmalla olevaa kuvaa oranssi mustana?
[/quote]
Minäkin näen oranssin mekon vasemma alakulmassa siinä kuvassa :D

Vierailija
49/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:41"]

Kuvassa olevat värit näen vaaleansinisenä ja ruskeana. Ne jotka näkevät sen sinimustana, näettekö sen sinimustana myös tässä kuvassa jossa tausta on musta? Jos ette, niin minkä värisenä näette? http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/175/1305932583922?ts=500

[/quote] Olen nähnyt kuvan aina kaikissa kuvissa sinisenä ja vihertävän ruskeana. Mikään itsesuggestioyritys ei ole muuttanut asiaa.

Vierailija
50/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt tuijottanu tota rumaa kolttua hävettävän pitkään enkä saa siitä mitenkään- siis mitenkään valko-kultaista!

Kim K näkee sen valko-kultana, en voi yllättyä koska kyseisen naisen älykkyysosamäärä on nollilla. Mitä vauva-palstalaisiin tulee, valko-kulta-tyypit tuntuu olevan agressiivisia (minkä itse henk-koht yhdistän mielenköyhyyteen).

Ps. Kim K:n pikkusiskon, Kylie J:n tukkakin on nyt varmaan valko-kultainen?

Vierailija
51/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se näkyy viinipunaisena unikkokuosisena

Vierailija
52/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:41"]Kuvassa olevat värit näen vaaleansinisenä ja ruskeana. Ne jotka näkevät sen sinimustana, näettekö sen sinimustana myös tässä kuvassa jossa tausta on musta? Jos ette, niin minkä värisenä näette?
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/175/1305932583922?ts=500
[/quote]
Sen jälkeen kun katsoin tämän kuvan, olen nähnyt valkokultaisena myös ne samat kuvat, jotka olen aiemmin nähnyt sinimustina(/-ruskeina). Aika ahdistavaa, kun tietää aivojen tekevän tepposia, muttei voi sille mitään...

Vierailija
53/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:41"]Kuvassa olevat värit näen vaaleansinisenä ja ruskeana. Ne jotka näkevät sen sinimustana, näettekö sen sinimustana myös tässä kuvassa jossa tausta on musta? Jos ette, niin minkä värisenä näette?
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/175/1305932583922?ts=500
[/quote]
Sen jälkeen kun katsoin tämän kuvan, olen nähnyt valkokultaisena myös ne samat kuvat, jotka olen aiemmin nähnyt sinimustina(/-ruskeina). Aika ahdistavaa, kun tietää aivojen tekevän tepposia, muttei voi sille mitään...
[/quote]
Tai tarkemmin sanottuna ensin näen mekon sinimustana, mutta kun alan ajatella asiaa, se muuttuu valkokultaiseksi.

Vierailija
54/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä selvä sinimusta, en ymmärtänyt ollenkaan mitem joku voi nähdä sen valkokultana...nyt illalla selvä valkokulta O:

Vierailija
55/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan tietokoneen näytöstä. Jos katsotte kuvaa samalta näytöltä ja samasta kuvakulmasta näette mekon samanvärisenä. Jos kaveri chättää kotikoneeltaan että on valkokultainen ja sinä kotikoneellasi katsot samaa kuvaa ja näet sinimustana on kaverisi näyttöasetukset pielessä, tai sitten katsoo läppärin näyttöä ylä/alaviistosta jolloin värit väärentyvät.

Vierailija
56/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:31"]

Johtuu ihan tietokoneen näytöstä. Jos katsotte kuvaa samalta näytöltä ja samasta kuvakulmasta näette mekon samanvärisenä. Jos kaveri chättää kotikoneeltaan että on valkokultainen ja sinä kotikoneellasi katsot samaa kuvaa ja näet sinimustana on kaverisi näyttöasetukset pielessä, tai sitten katsoo läppärin näyttöä ylä/alaviistosta jolloin värit väärentyvät.

[/quote]

Ei johdu tästä. Katsoin kuvaa tietokoneelta samasta kuvakulmasta 2 kertaa. Toisen päivällä toisen illalla. Näytti täysin eri värisiltä.

Olen miettinyt johtuisiko väsymyksestä. 

Vierailija
57/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 20:31"]

[/quote]No höpö. Me täällä katsotaan samaa näyttöä ja samasta kulmasta, minä näen valko-kullan, mies ja 3-v. lapsi sini-mustan.

Vierailija
58/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on valkokulta, ihan sama miten miten päin yritän sitä katsoa kännykällä tai tietokoneella. Edes rajaaminen ei auta!

Vierailija
59/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v***u... :Ddd Päivällä oli yliopiston koneella TÄYSIN selvä sinimusta, nyt kotiläppärillä näyttää enemmän valkokultaiselta...!

Vierailija
60/94 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä niin kun on selvästi sini-kulta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi