Mikä siis on vikana kulta-valkomekon näkevien silmissä?
Kommentit (94)
Itse näin mekon aluksi valkokultaisena ja nyt sinimustana.
En tiedä mutta monet valkokulta-tyypit on aika agressiivisen oloisia :D "Haista sinä huilu SE ON VALKOKULTA!!!!!"
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:03"]
Itse näin mekon aluksi valkokultaisena ja nyt sinimustana.
[/quote]
Mulla sama. Päivällä kun katsoin kuvaa, oli se selvästi valkokultainen ja nyt sinimusta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:31"]
No jos se on oikeesti sini-musta niin kai se pitää niin nähdäkin
[/quote]
Minkä takia?
Oikeasti yhdelläkään ruudulla ei ole mustaa ja pimeässä ei ole mitään värejä. Ruudulla on itseasiassa vain eri värisiä valopisteitä hieman riippuen ruudusta. Yleisimmin vihreää, punaista ja sinistä. Kaikki havaitsemamme värit on aistin varaisia valon aallon liikkeitä.
Ilta-aurinko ei eroa väriltään keskipäivän auringosta. Silti se on illalla punainen ja päivällä kirkas.
Mun on niiiin vaikea ymmärtää, että miten joku voi nähdä sen valkoisena. :D Itellä se sininen on niin kirkas sininen.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:22"]
Katsottiin miehen ja lapsen kanssa samaa kuvaa, samaan aikaan. Itse en näe kuvassa mitään muuta kun valkokultaisen. Mies ja lapsi sanoo mekon olevan sinimusta. Kännykällä mies sanoo kuvan olevan valkokultainen. En tajua.
[/quote]
Ihan sama minulla: kannettavasta katsottuna sinimusta, kännykässä näyttää valkokultaiselta.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:41"]
Kuvassa olevat värit näen vaaleansinisenä ja ruskeana. Ne jotka näkevät sen sinimustana, näettekö sen sinimustana myös tässä kuvassa jossa tausta on musta? Jos ette, niin minkä värisenä näette? http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/175/1305932583922?ts=500
[/quote]
näen valko-kultaisena? olenko mikä
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:31"]
No jos se on oikeesti sini-musta niin kai se pitää niin nähdäkin
[/quote]
Minkä takia?
Oikeasti yhdelläkään ruudulla ei ole mustaa ja pimeässä ei ole mitään värejä. Ruudulla on itseasiassa vain eri värisiä valopisteitä hieman riippuen ruudusta. Yleisimmin vihreää, punaista ja sinistä. Kaikki havaitsemamme värit on aistin varaisia valon aallon liikkeitä.
Ilta-aurinko ei eroa väriltään keskipäivän auringosta. Silti se on illalla punainen ja päivällä kirkas.
[/quote]
Eikös tähän millaisena auringon valon näemme vaikuta mm ilmakehän hiukaset? Illalla aurinko on matalammalla, joten valo tulee ilmakehän läpi eri kulmassa. Voin olla väärässäkin, muistelen vaan että jotenkin näin se kai meni?
Onko kukaan koittanut prontata tuota kuvaa? Miltöhän se paperilla näyttäisi? Hitto kun meillä on mustakasetti tyhjänä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:10"]
Onko kukaan koittanut prontata tuota kuvaa? Miltöhän se paperilla näyttäisi? Hitto kun meillä on mustakasetti tyhjänä.
[/quote]siis printata?
Kaikki maailman naiset ostavat tuon mekon. loistavaa markkinointia
Näen sen sini-rusehtavan kultaisena, mutta ymmärrän kyllä että sinisyys johtuu taustasta..
Hah hah!! Jutun tekijät vetävät teitä nenästä! Kuvan värit vaihtuvat tietyin väliajoin! Se on flash kuva hölmöläiset!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 19:10"]Onko kukaan koittanut prontata tuota kuvaa? Miltöhän se paperilla näyttäisi? Hitto kun meillä on mustakasetti tyhjänä.
[/quote]
En oo printannu, mutta luin et joku on ja kuvaa kääntelemällä näytti eri värisrltäeltä. Olis kyllä hauska kokeilla, ensin kääntelis ja sitten leikkais psloha eti osista ja katsois miltä ne näyttää kuvasta irrallaan :)
Musta tää on tosi kiehtova juttu, mut vähän ärsyttää ne kiihkeimmät "oot tyhmä jos näät eri tavalla" tyypit.
Mulla se on valkoinen kulta (tai oikeastaan hiukan vaal.sinertävä ja himmeä kulta) mutta toisessa kuvassa selkeästi t.sininen musta ja näin on katson miten monta kertaa vain. Eli toisessa kuvassa toinen kuin toisessa. Mä epäilen että oikeesti ne on 2 eri mekkoa.
Mä nään valko-kultaisena, ja näyttää että mekko on etualalla varjossa ja kirkas ylivalo vain taustalla. Jos aivot hahmottaisi, että koko kuva on ylivalottunut, varmaan näkisi sini-mustan.
Mä nään mekon puolen tunnin välein ihan erilaisena, se on sama mekko mut aivot tässä vaan pelaa.
Mä näin sen ensin valko-kultana, sitten näin kuvan siitä sini-mustana jonka jälkeen 1. kuva (jonka näin valko-kultana) näytti mun silmään sini-mustana. Enää en pysty näkemään valko-kultana.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:41"]Kuvassa olevat värit näen vaaleansinisenä ja ruskeana. Ne jotka näkevät sen sinimustana, näettekö sen sinimustana myös tässä kuvassa jossa tausta on musta? Jos ette, niin minkä värisenä näette?
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/175/1305932583922?ts=500
[/quote]
kyllä, sinimustana pysyy! :D
[/quote]
Mulla pysyy valkokultaisena...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 18:41"]Kuvassa olevat värit näen vaaleansinisenä ja ruskeana. Ne jotka näkevät sen sinimustana, näettekö sen sinimustana myös tässä kuvassa jossa tausta on musta? Jos ette, niin minkä värisenä näette?
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/175/1305932583922?ts=500
[/quote]
kyllä, sinimustana pysyy! :D
[/quote]
Jännä juttu :) mä näen siis sellaiset värit mitkä on tässä
https://pbs.twimg.com/media/B-0JhtPUIAAGm-8.png:large
eroteltu kuvankäsittelyohjelmalla.a tohon kuvan yläpuolelle. Aivoni eivät siis korjaa mekkoa siniseksi (joka se siis on) eikä valkoiseksi.