Kukaan käynyt kaihileikkauksessa? Oliko kamalaa?
Sellainen mahdollisesti edessä ja yllättävän nuorena, alle 50v. Miten onnistui? Hävisikö lähinäkö? Käytätkö silmälaseja? Oliko operaatio kammottava (itse ahdistaa se että ronklataan silmää).
Kommentit (43)
Mulla on ikää 59 v. ja kaihia molemmissa silmissä. Voimakas likinäkö. Vielä ei ole tarvinnut leikata, mutta menen leikkauttamaan heti kun mahdollista.
Laserleikkausta likinäköisyyden poistamiseksi mulle ei voitu tehdä, linssileikkaus olisi yksityisellä tehty, mutta päätin jäädä vielä odottamaan kaihileikkausta, kohtahan se on kuitenkin edessä. 
Jos sitä kuusikymppisenä vihdoin pääsisi eroon silmälaseista. Nuorena käytin paljon piilareita, koska halusin näyttää kauniimmalta. Oli niin paksut lasit, että eihän se kivalta tuntunut ja rillipääksi koulussakin haukuttiin. No niistä koulukavereiden haukkumisista en oikeastaan välittänyt. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puudutetaan millä? Piikillä vai tipoilla?
Nyt yrjöön! Piikillä? Silmämunaan? Aargh
Yläluomeen mulla ainakin piikillä ja silmänaluseen. Tuntui oksettavalta,mutta sain jotain diapamia rauhoittavaksi lääkkeeksi.
Yksityisellä olisin saanut "valita" sen, että näen hyvin lähelle Mutta tarvitsen kaukolasit. Kunnallisessa kirurgi sanoi, että täällä leikataan kaihia, jos haluat jotain toivoa, olisit mennyt yksityiselle. Muuten leikkaus meni kivuttomasti ja onnistui hyvin. Alusta asti kaikki kirkastui, ja näen jo nyt parin päivän jälkeen selvästi paremmin kauas. Mutta se lukeminen ei onnistu pätkääkään ilman silmälaseja. Ehkäpä olisi kannattanut selvittää asiaa paremmin, olisin vaikka velaksi mennyt yksityiselle,jotta lukijana ja käsityöihmisenä olisin saanut hyvän lähinäön.