Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kotona ongelmajätettä nimeltä minkkiturkki? Sehän oli 80-luvulla muotia

Vierailija
30.11.2021 |

Mitä ajattelitte tehdä sille? Säästää seuraaville sukupolville kaapintäytteenä? Tai mitä olette tehneet sille?

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha perintöturkki. Käytän sitä kylmillä säillä. Asun Hgissä joten ei ole vielä ollut käyttöä. Kovalla pakkasella lämmin. Kyllä niitä pakkasilla jonkun verran näkyy. Uutta en ostaisi mutta tyhmää jättää hyvä takki käyttämättä.

Vierailija
22/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on tullit perintönä, toinen on kaapissa ja toisen pistin kierrätyskeskukseen. Ehkä joskus käytän itse (en tosin usko) ja siitä kierrätetystä varmaan askarrellaan jotain avaimenperiä tms. Vai ostaako joku itänaapuri niitä viellä kierrätyskeskuksen kaupasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi oma puolipitkä minkkiturkki, jonka olen saanut anopiltani ja hän aikanaan omalta anopiltaan. Jos tulee talvella kylmä ja on juhlia, aion sitä käyttää. Anopilla on vielä oma, kaunis pitkä minkkiturkki, jonka hän on kertonut tulevan minulle. Aion sen säästää tyttärilleni tai miniälle, uskon, että sellainen aika vielä tulee, että niitä taas voi käyttää.

Vierailija
24/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa minkkiturkeista muuten tuli ongelmajätettä? 80-luvulla niitä käyttivät kaikki, joilla niitä oli. Muistan joskus 90-luvun alussakin lainanneeni äidin minkkiturkkia juhlaan. Mutta silloin 90-luvun puolessavälissäkö tämä sitten tapahtui, että siitä tuli ei-toivottu vaatekappale? Vaiko vasta vuosituhannen vaihteessa?

Muistaako joku?

Siinä on se ero, että 80-luvulla ei tänne tullut pahemmin venäläisiä turkeissaan. 90-luvulla tuli, eikä kukaan suomalainen halunnut näyttää venäläiseltä.

Vierailija
25/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkkiturkissa ei vikaa vaan siinä miten eläimiä on kohdeltu. Asia on hyvin yksinkertainen. Jos minkki saisi elää elämänsä päättää päivänsä ja sitten turkki hyötykäyttöön. Ihan simmppeliaä. Se tarhaus on ollut se negatiivinen juttu ja olen samaa mieltä.

Vierailija
26/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rukkasia kai niistä voisi tehdä jos osaisi.

Vierailija
27/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi on tullit perintönä, toinen on kaapissa ja toisen pistin kierrätyskeskukseen. Ehkä joskus käytän itse (en tosin usko) ja siitä kierrätetystä varmaan askarrellaan jotain avaimenperiä tms. Vai ostaako joku itänaapuri niitä viellä kierrätyskeskuksen kaupasta?

Kyllä venakot ostaa jos halvalla saa.

Vierailija
28/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, nehän olivat hirvittävän kalliita.

Anopilla on ihan villistä punaketusta tehty turkki kyllä, appi-vainajan itse ampumista ja nylkemistä nahoista.

Vierailija
29/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta sain hänen pitkän minkkiturkkinsa.  Kaunis ja hyvälaatuinen.

Mutta en enää kehtaa käyttää missään.  Harmittaa vähän - se on todella lämmin, eikä ne eläinparat siitä enää henkiin herää vaikka heittäisin turkin menemään.

Vierailija
30/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aloittaja on sivistymätön.  Tai sitten vain kateellinen.  Minkkiturkki ei todellakaan ole ongelmajätettä vaan puhdas luonnontuote.  Se on myös paljon lämpimänpi kuin keinotekoiset tuotteet.  Hiilijalanjälki on vain murto-osa halpakauppojen talvitakeista.  Se myös kestää äidiltä tytttärelle toisin kuin tekomateriaalit.  Ja kun vielä käyttää turkin modistilla niin kylläpä kelpaa.

Vierailija
31/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kunnostin perintöturkin. Nyt pakkasten tultua hyvä ottaa käyttöön, ei muuten palele!

Vierailija
32/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta, näytänkö ”venakolta”. Ei kiinnosta myöskään mahdolliset aktivistit. Nämä 70-luvulla kasvatetut minkit olisi tapettu turhaan, jos kukaan ei käyttäisi tätä turkkia. On lämmin pakkasella, eikä tulisi mieleenkään vaihtaa mihinkään kiinalaiseen muovitakkiin.

Vierailija
33/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Anopilla on ihan villistä punaketusta tehty turkki kyllä, appi-vainajan itse ampumista ja nylkemistä nahoista.

Äitini turkki maksoi 1990-luvulla 16800 markkaa, osti hatun samalla reissulla 3400 markkaa. Oli kallis silloin.

Vierailija
34/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä aloittaja on sivistymätön.  Tai sitten vain kateellinen.  Minkkiturkki ei todellakaan ole ongelmajätettä vaan puhdas luonnontuote.  Se on myös paljon lämpimänpi kuin keinotekoiset tuotteet.  Hiilijalanjälki on vain murto-osa halpakauppojen talvitakeista.  Se myös kestää äidiltä tytttärelle toisin kuin tekomateriaalit.  Ja kun vielä käyttää turkin modistilla niin kylläpä kelpaa.

Ei se nyt suinkaan ihan puhdas luonnontuote ole.

Ensinnäkin turkiksen ja nahkojen käsittelyyn on käytetty aika hurjiakin kemikaaleja, ja ajattelepa tämän "luonnontuotteen" tuotantoa, jos se tarhatuista eläimistä on tehty. Siinä ei luonnolla ole juuri mitään tekemistä.

Vierailija
35/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaminkkiturkki = puhdas luonnontuote???

Älkäähän nyt valehdelko, eläintenkiduttajat.

Vierailija
36/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisista syistä kutsut ihmisiä sivistymättömiksi ja kateellisiksi. Ja on moraalitonta pitää minkkiturkkia.

Vierailija
37/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Äitini turkki maksoi 1990-luvulla 16800 markkaa, osti hatun samalla reissulla 3400 markkaa. Oli kallis silloin.

Miten voit tietää (ja muistaa) nuo hinnat?

Vierailija
38/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarhaminkkiturkki = puhdas luonnontuote???

Älkäähän nyt valehdelko, eläintenkiduttajat.

- älähän nyt hermostu häkkilemmikin pitäjä!

Vierailija
39/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli. Pitkä, kaunis ja täysin ehjä minkkiturkki. Yritin myydä sitä vaikka missä nettikirppiksillä yms ja sitten tarjosin käsityöalan oppilaitokseen kun ajattelin, että saisivat opetusmateriaalia. Ei kelvannut. Vein sen sitten loppujen lopuksi UFF:n laatikkoon.

Vierailija
40/142 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi jonkun vanha pitkä turkki.

On todella hyvä rekiajelu111ssa hevosia kun on.