Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskempaa ilman lapsia ketjusta tuli mieleen

Vierailija
27.02.2015 |

perinteisiksi lasten asioiksi mielletyt hauskuudet ovat tosiaan olleet hauskempia ilman lapsia. Olemme tuttavapariskunnan kanssa olleet mm. Aikuisten pallomeressä, huvipuistossa, pullkamäessä ja kaiken kruununa vietimme aikuisten joulua, johon tilasimme random joulupukin. Voitte uskoa, että silloin oli myös pukilla hauskaa. 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:00"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:57"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:54"] Onko kenelläkään teidän porukasta lapsia? [/quote] meitä on kuuden porukka. Meillä ei ole lapsia, toisen pariskunnan miehellä on aik. suhteesta 16vuotias tytär, joka oli tämän joulun äidillään ja asuu siellä muutenkin, kolmannella pariskunnalla on aikuinen lapsi, joka asuu ulkomailla ja oli joulun siellä oman perheensä kanssa. Nyt vaan sattui, että heillä oli lapseton joulu [/quote] Mistä tiedät sitten, että on hauskempaa, kuin lasten kanssa? [/quote] siitä, että olen tehnyt näitä kaikkia myös lasten kanssa. Paitsi samaan pallomereen ei saanut mennä. Olen viettänyt kummilasteni ja sisarusten lasten seurassa useita jouluja, ollut pulkkamäessä ja huvipuistossa.  [/quote] Mutta et omien, siinä on vissi ero.vapaaehtoisesti lapseton ei tiedä millaista on kun on OMIA lapsia, et voi todellakaan verrata kummilapsiin. Mä taas olen ollut myös lapseton ja pitänyt hauskaa ystävien kanssa mutta mikään ei voita omia lapsia.

[/quote]

samoin voisin kertoa, että et tiedä mitä on olla 40-vuotiaana lapseton, aivan eri asia kuin alle 30-vuotiaana. Ihminen kasvaa ja kehittyy. Kerroin vain oman mielipiteeni, en kai minä omista lapsista mitään tiedäkään, kun sellaisia ei ole :D
[/quote]

Miten sulla voi olla mielipide jos ei ole omakohtaista kokemusta? :) ja mä en todellakaan haluaisi olla lapseton, lapset on parasta mun elämässä. Vela ei tule koskaan kokemaan tällaista rakkautta. Mä olen rakastanut ystäviä, puolisoa mutta se rakkaus mikä lapsia kohtaan tulee, se on jotain aivan mieletöntä ja aivan erilaista kuin rakkaus muita kohtaan. Jokainen äiti tietää mistä puhun :) en väheksy elämäntapaasi, älä sinäkään minun.

Vierailija
22/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:54"]

Musta tämän asian vakuuttelu on jotenkin alleviivaavaa...

[/quote]

Oletan, että suurin osa ihmisistä, perheellisistä ei edes tiedä mitä lapsettomat tekevät. Kun täältäkin saa lukea, että tuijotamme yksin telkkaria, pubissa tyhjää tuoppia ja notkumme taksijonoissa. Tässä vähän ajatuksia herättävää ajateltavaa. Ei muuta.

[/quote]

Niin ja meidän elämä on aivan käsittämättömän helppoa! Rahaa on kuin roskaa vaikka mehän ei tehdä mitään järkevää koskaan, me vaan rentoudutaan ja tuijotetaan omaa napaa, jne jne...

[/quote]

???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on aikuisten pallomeri?

Vierailija
24/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun näitä tällaisia ketjuja lukee, ei voi kuin ihmetellä että mikä ihme tekee lapsellisesta ihmisestä niin hirvittävän katkeran ja pahansuovan? Eikö se lapsen saanti teekään ihmisestä parempaa ihmistä?

Vierailija
25/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:16"]

[/quote]

Olin juuri tulossa kysymään tätä. Ihmeellistä, että noin monta viestiä tuhlattiin epäoleellisuuksiin ennen tätä kysymystä!

Vierailija
26/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, tokihan sitä ei ikinä alleviivata, kuinka täydellistä ja ihanaa ja täyttävä elämä lasten kanssa on.

Vierailija
27/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:00"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:57"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:54"] Onko kenelläkään teidän porukasta lapsia? [/quote] meitä on kuuden porukka. Meillä ei ole lapsia, toisen pariskunnan miehellä on aik. suhteesta 16vuotias tytär, joka oli tämän joulun äidillään ja asuu siellä muutenkin, kolmannella pariskunnalla on aikuinen lapsi, joka asuu ulkomailla ja oli joulun siellä oman perheensä kanssa. Nyt vaan sattui, että heillä oli lapseton joulu [/quote] Mistä tiedät sitten, että on hauskempaa, kuin lasten kanssa? [/quote] siitä, että olen tehnyt näitä kaikkia myös lasten kanssa. Paitsi samaan pallomereen ei saanut mennä. Olen viettänyt kummilasteni ja sisarusten lasten seurassa useita jouluja, ollut pulkkamäessä ja huvipuistossa.  [/quote] Mutta et omien, siinä on vissi ero.vapaaehtoisesti lapseton ei tiedä millaista on kun on OMIA lapsia, et voi todellakaan verrata kummilapsiin. Mä taas olen ollut myös lapseton ja pitänyt hauskaa ystävien kanssa mutta mikään ei voita omia lapsia.

[/quote]

samoin voisin kertoa, että et tiedä mitä on olla 40-vuotiaana lapseton, aivan eri asia kuin alle 30-vuotiaana. Ihminen kasvaa ja kehittyy. Kerroin vain oman mielipiteeni, en kai minä omista lapsista mitään tiedäkään, kun sellaisia ei ole :D

[/quote]

Hahaa! Minä tein lapset nuorena, joten tulen tietämään mitä on olla 40-vuotiaana lapseton ja tiedän miltä tuntuu olla alle 30-vuotiaana lapseton. :P

Melko varmasti alan kuitenkin kaivata lasten seuraa tuossa 40 korvilla ja toivonkin saavani lapsenlapset nuorena.

-Ohis

Vierailija
28/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:09"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:00"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:57"] [quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:54"] Onko kenelläkään teidän porukasta lapsia? [/quote] meitä on kuuden porukka. Meillä ei ole lapsia, toisen pariskunnan miehellä on aik. suhteesta 16vuotias tytär, joka oli tämän joulun äidillään ja asuu siellä muutenkin, kolmannella pariskunnalla on aikuinen lapsi, joka asuu ulkomailla ja oli joulun siellä oman perheensä kanssa. Nyt vaan sattui, että heillä oli lapseton joulu [/quote] Mistä tiedät sitten, että on hauskempaa, kuin lasten kanssa? [/quote] siitä, että olen tehnyt näitä kaikkia myös lasten kanssa. Paitsi samaan pallomereen ei saanut mennä. Olen viettänyt kummilasteni ja sisarusten lasten seurassa useita jouluja, ollut pulkkamäessä ja huvipuistossa.  [/quote] Mutta et omien, siinä on vissi ero.vapaaehtoisesti lapseton ei tiedä millaista on kun on OMIA lapsia, et voi todellakaan verrata kummilapsiin. Mä taas olen ollut myös lapseton ja pitänyt hauskaa ystävien kanssa mutta mikään ei voita omia lapsia. [/quote] samoin voisin kertoa, että et tiedä mitä on olla 40-vuotiaana lapseton, aivan eri asia kuin alle 30-vuotiaana. Ihminen kasvaa ja kehittyy. Kerroin vain oman mielipiteeni, en kai minä omista lapsista mitään tiedäkään, kun sellaisia ei ole :D [/quote] Miten sulla voi olla mielipide jos ei ole omakohtaista kokemusta? :) ja mä en todellakaan haluaisi olla lapseton, lapset on parasta mun elämässä. Vela ei tule koskaan kokemaan tällaista rakkautta. Mä olen rakastanut ystäviä, puolisoa mutta se rakkaus mikä lapsia kohtaan tulee, se on jotain aivan mieletöntä ja aivan erilaista kuin rakkaus muita kohtaan. Jokainen äiti tietää mistä puhun :) en väheksy elämäntapaasi, älä sinäkään minun.

[/quote]

mknä olen ollut lapseton 20-vuotiaana, 30-vuotiaana ja 40-vuotiaana. Kyllä minulla on oma kokemus. Kaikkina aikoina se on ollut aivan erilaista. En ole missään kohtaa väheksynyt sinua, sinä teit sen juuri minua kohtaan.

Vierailija
29/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:07"]

Mun mielestä lasten kanssa tekeminen/oleminen on hauskaa juuri siitä syystä, että lasten suuri nautinto saa itseni todella iloiseksi ja hyvälle tuulelle pitkäksi aikaa.

[/quote]

Miksi et tekisi jotakin, mistä nautit itse? Voin kertoa, että se vasta saakin iloiseksi ja hyvälle tuulelle.

Vierailija
30/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:18"]

[/quote]

[/quote]

Hahaa! Minä tein lapset nuorena, joten tulen tietämään mitä on olla 40-vuotiaana lapseton ja tiedän miltä tuntuu olla alle 30-vuotiaana lapseton. :P

Melko varmasti alan kuitenkin kaivata lasten seuraa tuossa 40 korvilla ja toivonkin saavani lapsenlapset nuorena.

-Ohis

[/quote]

hui, luulin jo että olet menettänyt lapsesi. Eihän se sinusta lapsetonta tee, jos ne eivät asu kotona. Oletko synnyttänyt jo 15 vuotiaana? Vai muuttiko lapsesi pois kotoa jo 14- vuotiaana?

Vierailija
31/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mulla on 3 lasta ja kirjoittelin just noista jouluista yms. Ja totean vain että älkää nyt kuvitelko että mä en tee mitään ilman lapsia. käydään aikuisten kesken syömässä, keilaamassa, minigolffaamassa, risteilemässä, laskettelemassa yms. Niinkuin laitoin joitain asioita teen mielummin lasten kanssa, Lapsettomat eivät tätä näytä tajuavan koska eivät tiedä muusta (aivan eri asia olla kummitytön kuin oman lapsen kanssa). Miksi lapsettomien ihmisten pitää todistella (lähinnä vissiin itselleen) että nuo lapset ovat "saatanasta" eikä niiden kanssa voi olla kivaa. Eikö se ole jokaisen OMA ASIA hankkiiko perhettä vai ei. Turha sitä omaa kantaa on julistaa pitkin maailmaa...

Vierailija
32/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Todellisuudessa et voi verrata lapsettomana miltä jokin asia tuntuu lasten kanssa versus ilman lapsia. Sinulla ei ole kokemusta omista lapsista. Ja se on ihan ok. Ei elämä itsessään muodostu yhtään paremmaksi lasten kansa kuin ilman lapsia. Lapsettomana sinun kuitenkin pitäisi hyväksyä ajatus, ettet tiedä mitään siitä miltä tuntuu olla äiti tai vanhempi. Et voi verrata tunteitasi lapsista niihin, joilla on lapsia. Jos sinulla olisi kouluikäinen tai pienempi lapsi, hyvin todennäköisesti viettäisit kaikkein mieluiten joulusi hänen kanssaan, koska se yksinkertaisesti tuntuisi mukavimmalta. 

Vierailija
33/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sulla voi olla mielipide jos ei ole omakohtaista kokemusta?"

En ole tuo jolta asiaa kysyt, mutta kyllä minulla ainakin on mielipide hyvin monesta asiasta joita en ole itse kokenut. Osaan kommentoida esim. jonkun vieraan valtion presidentinvaaleja vaikken kyseisessä maassa eläkään. Minulla on myös mielipide esim. vanhustenhoidosta, vaikken alalla työskentele. Sinulla taitaa olla aika köyhä ajatusmaailma, jos sinulla on mielipide vaan asioista, joista sinulla on omakohtaista kokemusta.

Vierailija
34/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:59"]

[/quote]

Oletan, että suurin osa ihmisistä, perheellisistä ei edes tiedä mitä lapsettomat tekevät. Kun täältäkin saa lukea, että tuijotamme yksin telkkaria, pubissa tyhjää tuoppia ja notkumme taksijonoissa. Tässä vähän ajatuksia herättävää ajateltavaa. Ei muuta.

[/quote]

Niin ja meidän elämä on aivan käsittämättömän helppoa! Rahaa on kuin roskaa vaikka mehän ei tehdä mitään järkevää koskaan, me vaan rentoudutaan ja tuijotetaan omaa napaa, jne jne...

[/quote]

???

[/quote]

Noinhan se av:n mukaan usein menee. Meillä kun ei ole lapsia niin mitäs me tehtäis muuta kun itsekkyydessämme tuijotellaan omaa napaa, koskaan ei jouduta ottamaan vastuuta mistään eikä mitään tekemään. Ja rahaahan meillä on ku roskaa kun sitä ei mene lapsiin. Nämä siis ihan av:n "totuuksia" velojen elämästä.

Vierailija
35/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

se oli silja linen mainostempaus, kultakorttilaiset saivat mennä ilmaiseen pallomereen ja saivat kuoharilasin

Vierailija
36/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:07"]

Mun mielestä lasten kanssa tekeminen/oleminen on hauskaa juuri siitä syystä, että lasten suuri nautinto saa itseni todella iloiseksi ja hyvälle tuulelle pitkäksi aikaa.

[/quote]

Miksi et tekisi jotakin, mistä nautit itse? Voin kertoa, että se vasta saakin iloiseksi ja hyvälle tuulelle.
[/quote]

Ei ole verrattavissa lapsen riemuun. Edes oma nautinto ei tunnu niin hyvältä kuin se että oma lapsi on iloinen. Ymmärtäkää velat että te ette ole vertailukelpoisia tässä asiassa. Yhtään teitä väheksymättä te ETTE VOI tuntea mitä on äidinrakkaus.

Vierailija
37/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

-Ohis

[/quote]

Mitvit? Mihin sä ne lapset heivaat? Haloo hei, sä et ole lapseton jos joskus olet lapsen tehnyt.

Vierailija
38/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:21"]

Miksi lapsettomien ihmisten pitää todistella (lähinnä vissiin itselleen) että nuo lapset ovat "saatanasta" eikä niiden kanssa voi olla kivaa.

[/quote]

Koska jotkut vanhemmat eivät tunnu millään uskovan, että lapset eivät ole kaikille ihana juttu. En nauti lasten seurasta, eivätkä lapset tekisi elämästäni parempaa, päinvastoin. Mutta tätä ei voida hyväksyä, vaan on pakko länkyttää vastaan, miten lapset ovat ihaninta maailmassa, ja kyllä sinäkin rakastaisit omaa lastasi jne.

Vierailija
39/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:07"] Mun mielestä lasten kanssa tekeminen/oleminen on hauskaa juuri siitä syystä, että lasten suuri nautinto saa itseni todella iloiseksi ja hyvälle tuulelle pitkäksi aikaa. [/quote] Miksi et tekisi jotakin, mistä nautit itse? Voin kertoa, että se vasta saakin iloiseksi ja hyvälle tuulelle. [/quote] Ei ole verrattavissa lapsen riemuun. Edes oma nautinto ei tunnu niin hyvältä kuin se että oma lapsi on iloinen. Ymmärtäkää velat että te ette ole vertailukelpoisia tässä asiassa. Yhtään teitä väheksymättä te ETTE VOI tuntea mitä on äidinrakkaus.

[/quote]

Ehkäpä koska ei haluta?

Vierailija
40/78 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:21"]

[/quote]

[/quote]

-Ohis

[/quote]

hui, luulin jo että olet menettänyt lapsesi. Eihän se sinusta lapsetonta tee, jos ne eivät asu kotona. Oletko synnyttänyt jo 15 vuotiaana? Vai muuttiko lapsesi pois kotoa jo 14- vuotiaana?

[/quote]

Ei sentään, mutta koen lasten aikuistumisen lapsettomuutena. :( Olin 19 kun ensimmäinen syntyi, jos esikoinen tekee oman esikoisensa saman ikäisenä kuin minä, niin olen silloin 40 tienoilla mummo. Eikös vain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä