Mitkä ruuat aiheuttavat teillä karmeaa KAASUmahaa?
Luetelkaa mistä teidän masut ei tykkää ja minkä ruuan tai juoman takia turpoaa kaasupalloksi. Yritän kartoittaa omaa ruokavaliota mutta voi olla että olen missannut jotain ruoka-aineita ja ennen kaikkea niiden yhdistelmiä jotka saattaisi aiheuttaa tämän.
Sen olen ainakin huomannut että minun maha oireilee Cokis Lightista. Muut limut (silloin harvoin kun niitä juon) ovat olleet ok.
Kommentit (38)
Ja pastillit, purkat ja alkoholi! Näitä tulee koko ajan lisää mieleen :D -23/24
Kaikki maitotuotteet ja makeutusaineet.
Ruis, kaali, makeutusaineet (xylitol varmaan pahin)
Mämmi! Lisäksi tietty esim. rusinat.
Oikeestaan kaikki viljatuotteet, erityisesti ruis ja ohra. Lisäksi sokeri, peruna ja jos syön runsaasti maitotuotteita tai hedelmiä (varsinkin banaania).
Kahvi, liha, kaikki ravintolaruoka. Treffi-iltoina syön vain banaania ja maustamatonta jugurttia lounaan jälkeen. Sit on maha asiallinen.
Kaikki kasvikset, erityisesti palkokasvit. Sinänsä ei kyllä ihme, kun nehän mätänevät suolistossa ja syntyvä metaani paisuttaa mahan palloksi.
Kyllähän se alkaa paukuttaa mukavasti kun syö hernerokkaa kera ruisleivän, omenoita jälkkäriksi
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:41"]
Mä oon aina ihmetellyt näitä jotka oireilee ruoasta, itse en osaa sanoa yhtään ruoka-ainetta, joka turvottaisi, väsyttäisi tai aiheuttaisi kipuja. Sinänsä harmi, olisi varmaan helpompi pysyä erossa kaikesta epäterveellisestä ja lihottavasta jos niistä tulisi jotain välittömiä vaikutuksia (eikä vain lihomista pikkuhiljaa).
[/quote]
Piti sitten tulla tänne jeesustelemaan! Mene pois!
Kaikki sipulit, oli ne sitten raakoja, keitettyjä tai paistettuja.
Miksi mun broileri-ilmavaivoja alapeukutetaan?
Tuore uusi ruisleipä, suklaa liian paljon ahmittuna, ei nyt just muuta tule mieleen.
Kukkakaali, ihan sama miten se on valmistettu, ja pop corn.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:52"]
Sokeri, broileri ja maitotuotteet. En tiedä, miksi mun maha reagoi niin huonosti tohon broileriin. harmi, tykkään sen mausta, ja se on terveellistä.
[/quote]
Niin joo, leivän unohdin.