Tuttu raivona rokottamattomille, hänen oma leikkauksensa siirtyy sairaaloiden kuormituksen vuoksi
On jo pitkään muutenkin odottanut omaa leikkaustaan. Vaikuttaa suoraan hänen työkykyynsä.
Kommentit (790)
Vierailija kirjoitti:
Läski persu ei pysty ymmärtämään, että polvivamma on urheilijalle hyvin tavallinen. Jos kiellämme urheilun, niin on sillä lopulta aika suuret kansanterveydelliset vaikutukset.
no, se urheilun kieltäminen voisi olla hyvä keino saada mainitsemasi yleinen vamma ehkäistyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiva odottaa leikkausta ja syödä kipulääkkeitä. Ei kipulääkkeitä voi ikuisuuksiin syödä. Olen nyt sairas ja lisäksi kipulääkekoukussa. Kiitos koronapotilaat :(
Riippuu ihmisestä. Itse olen syönyt vuosia kipulääkkeitä enkä ole koukussa.
Tottakai olet. Kookussa oleminen ei tarkoita vain psyykkistä riippuvuutta. Tuskin söisit niitä, jos et kokisi niistä hyötyvän. Olet siis fyysisesti niihin koukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua vähätellä, ehkä sielläpäin Suomea on näin.. mutta mun lähipiirissä on pandemian aikana leikattu 3 ihmistä ja yhdellä on nyt taas leikkaus tulossa (sai leikkauksen 2-3 viikon päähän suonikohjujen vuoksi). Tämä alueella missä koronatilanne ei ole mikään helppo.
Itseasiassa moni jonka tunnen, on päässyt lähetteelllä hoitoon normaalia nopeammin... itse pääsin reumatutkimuksilla ei-kiireellisellä lähetteellä muutamassa viikossa. Siis sain ajan lääkärikäynnistä kirjeellä n. 1-2 viikossa. Läheinen meni polille seuraavalla viikolla.
Ainut minkä tiedän ruuhkautuneen on pähetteet mt-puolelle.
Oikeasti nämä ruuhkautumiset johtuvat todennäköisesti pikemminkin siitä että terveydenhuollosta on säästetty vuosia. Kiva että syyllistävä katse menee ihmisiin, jotka itsekin kärsii. En minäkään syyllistä ihmisiä, jotka ovat ennaltaehkäistävissä olevien elämäntapojensa johdosta ruuhkauttamassa sairaanhoitoa. Ne ovat kuitenkin jollain tavalla valintoja, mutta ei kukaan valitse saada tartuntatautia.
Aika moni jonka tunnen, niin heillä on terveyssyyt taustalla miksi ei ota rokotusta, minulla myös.
Muistakaa että myös rokottamattomilla on läheisiä, jotka voi olla vastaavassa tilanteessa. Mullakin kuoli lähipiiristä ihminen 2020 leukemiaan.... häntä piti suojella, sekä sydänleikkaukseen menevää. Me pidettiin huolta hygieniasta, maskeista ja välteltiin turhia altistumisia.
Ehkä sun pitäisi näyttää sun kaverille se artikkeli MS-tautipotilaasta joka ei halua rokotetta.
Ne ihmiset, joilla on oikeasti lääketieteellinen syy olla ottamatta koronarokote, ovat erittäin harvassa.
ohis
Tämä. Lähipiirissäni on ottanut rokotteet mm. 70-vuotias syöpäsairas, 75-vuotias ennen sydänleikkausta (lääkärin määräys), astmaa/reumaa/ kilpirauhasen vajaatoimintaa/ vaikeaa uniapneaa sairastavat.
Myös kaverini, joka sai sikainfluenssarokotteesta niin pahat oireet, että oli sairaalassa oasatohoidossa, on ottanut rokoteet. Ei mitään oireita kenelläkään rokotteesta. Kyllä se vika on korvien välissä useimmilla rokottamattomilla eivätkä ole edes oman lääkärinsä kanssa keskustelleet sairautensa vaikutuksesta rokotukseen.
Ps. Isäni on kyllä ihan kiltisti mennyt hänen syöpähoitoihinsa eikä ole niitä perunut. Nyt syksyllä hoidot olivat kuukauden jäljessä koronan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski persu ei pysty ymmärtämään, että polvivamma on urheilijalle hyvin tavallinen. Jos kiellämme urheilun, niin on sillä lopulta aika suuret kansanterveydelliset vaikutukset.
Sitä suuremmalla syyllä urheilu pitäisi kieltää ja edelleen urheilevat pistää maksamaan omasta pussista polvileikkauksensa ja nivelkulumat. Eikä mitään yhteiskunnan varoja urheilulle. Kyllä sitä kävelemälläkin ihminen kuntonsa yllä pitää.
Kaikenlaisia ekstremelajeja harrastellaan ja kun pudotaan vuorenjyrkänteeltä rotkoon, niin pandemian alla kärsivä yhteiskunta joutuu maksamaan laskun. Ei vaikuta järkevältä.
Olen jo 20 vuoden ajan joka syksy hakenut influenssarokotteen, ja olen saanut jo 2 koronarokotusta ja kolmanteen on varattu aika. Astmaatikkona huolehdin terveydestäni, kunnostani ja ruokavaliostani. En ryyppää, enkä polta tupakkaa.
Silti rokottamattomien idioottien takia en saa tarvittavaa hoitoa pitkäaikaissairauteeni enkä muihinkaan tarpeisiin (hammashoito), joten mielestäni rokottamattomat saisivat joutua itse hoitojonon viimeiselle sijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti sairaat jäävät hoitamatta itsekkäiden takia.
Ei ole itsekästä vahingoittaa itseään.
On, jos sen jälkeen menee vaatimaan yhteiskunnalta hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telttasairaalat seisoivat tyhjillän ja kylmäkontit odottivat vainajiaan, ei tullut sitä suurta mutta varmaa katastrofia. Nyt vieläkin vingutaan ja luodaan tyhjiä uhkakuvia, ihmetellään kun ei uhkailukaan tehoa.
Teidän olkapää ja polvileikkaukset on jo vuosikymmenen ajan yritetty laistaa fysioterapialla ja polvileikkauksien turhuutta julistettiin tekemällä ihmisille lumeleikkauksia jonka jälkeen lehdissä naurettiin kuinka turhia ne enimmäkseen ovat kun lumeleikkauskin parantaa. Vievät vain kalliita resursseja muulta terveydenhoidolta.
Eli kauan sitten monet syystäkin menettäneet uskonsa tähän terveydenhuollon irvikuvaan.
Yliopistosairaalat eivätkä muutkaan sairaalat tee lumeleikkauksia. Kirurgit lumeleikkaamassa ja nauramassa perään. No, silkkaa soopaa tietenkin.
Kyllä vain tekivät tähystysleikkauksia joissa ei korjattu mitään, korkeintaan siistivät repaleisia rustoja. Ajoittuu hyvin samaan aikaan kun todettiin että joutuvat vaihtamaan läjän fiaskoja jo vaihdettuja polviniveliä ja keskeyttämään leikkaukset kunnes saivat tilalle toimivia ja luotettavia niveliä.
Olisi enemmin raivona päättäjille jotka ovat terveydenhuollon ajanut alas...
On kiva seurata koronahysteerikkojen ulinaa. Sellaisia en koskaan ottaisi mukaan koviin tilanteisiin, kun tiedän heidän hysteria alttiuden. Hyysteerinen ihminen on vaaraksi tilanteessa, missä pitäisi toimia.
Meinaatteko kauankin vielä raivota turhasta tässä ketjussa. Modernan toimari sanoi tänään, että rokote tuskin puree omikroniin.
Eli jatkossa kaikki ihmiset on siellä rokottamattomien porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni minäminä rokote vastustaja välittää muista ihmisistä?
Jos sinusta on itsekäs valinta olla ottamatta rokotetta, niin etkö silloin myönnä rokotteen vahingoittavan sellaisen ottajaa yhteisen hyvä nimissä siinä, missä rokottamaton saa itsekkyydellään terveysedun, kun jättää tuon haitallisen rokotteen ottamatta?
En. Rokottamaton on itsekäs kun ei suostu kantamaan korkeaan kekoon ja huolehtimaan siitä ettei päätyisi viemään tehohoitopaikkaa joltakulta toiselta.
Eikä sen takia, että hän saisi jonkun terveysedun kun jättää piikin ottamatta.
Riskiryhmään kuulumaton rokotettu olisi voinut olla rasittamasta julkista taloutta ja terveydenhuoltoa jättämällä rokotteet ottamatta, kun enemmän se miljoonien rokottaminen turhaan useampaan kertaan maksaa ja terveydenhuoltoa rasittaa kuin se, että miljoonien riskiryhmään kuulumattomien joukosta hoidetaan sairaalassa ne muutamat, jotka sairaalahoitoa rokottamattomina koronan takia tarvitsevat.
Satunnainen oireettomien testaaminenkin on pelkkää resurssien haaskausta. Vielä enemmän haaskausta on pistää rahaa koronavilkkupilkkuihin ja sitoa hoitohenkilökuntaa tartuntaketjujen jäljittämiseen hokemaan, ettei siitä tule oikein mitään.
Koronahysteerikot kuluttavat mitättömät voimavaransa mitättömän asian takia. Mitenköhän mahtaisivat pärjätä oikean ongelman edessä? Vastaus: Ei mitenkään!
Auttaakse raivoaminen jotain? Ihmettelen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko odottanut 1,5 v polvileikkaukseen pääsyä kun ei pääse kunnolla käveleen ja taas siirty leikkaus. Sisällä lähinnä on. Kunto romahtaa tuota menoa. Muutoinkin monisairas ihminen ja liikkuminen olisi tärkeää
Siskosi on varmasti normaalipainoinen, suosii hyötyliikuntaa (ei jätä autoa kaupan oven eteen vaan mieluummin kävelee kauempaa ja hissin käyttämisen sijaan käyttää rappusia..). Hänellä lienee muutenkin oikein mallikelpoiset elintavat ja polvi oireilee muuten vaan ja nämä muutkin monisairaudet tulleet jostain vain ilman omaa syytä. Jos kyse kuitenkin on omista epäonnistuneista elintavoista, on vähintäänkin itsekästä valittaa, kun hengityskonetta tarvitsevat potilaat ovat kiireellisempiä kuin polvileikkaus.
Kuules tollo: Myös normaalipainoisilla voi hyvin olla polvivaivoja tmv. Kaikki sairaudet eivät johdu elintavoista. Moni voi olla syntymästään saakka sairas. Kumma, että rokotepelkureita ei saa arvostella mistään, mutta monisairaita ihmisiä saa kiusata ja pilkata. Polvileikkaus on monelle tärkeä ja olennainen esim. liikuntakyvyn kannalta. Jatkuva kipu ei jalosta elämänlaatua.
eri
Onko lääkärikunnasta joku vaatinut muita kuin rokottamattomia maksamaan oman hoitonsa? Edes kokoomuslainen ei vaadi, että autoilijoiden pitäisi maksaa itse tiensä. Rakennuttaa vieläpä verovaroin sillankin saareen, jossa lomamökkinsä sijaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatteko kauankin vielä raivota turhasta tässä ketjussa. Modernan toimari sanoi tänään, että rokote tuskin puree omikroniin.
Eikö Modernan toimari ole juuri se, joka pelaa omaan pussiin?
Vierailija kirjoitti:
Koronahysteerikot kuluttavat mitättömät voimavaransa mitättömän asian takia. Mitenköhän mahtaisivat pärjätä oikean ongelman edessä? Vastaus: Ei mitenkään!
Ole hyvä ja sairasta vakava koronasi kotona, niin nähdään miten itse pärjäät oikean ongelman edessä.
Minkä ihmeen takia on aina ollut niin pienet määrät henkilökuntaa? Siis se on ollut aina. Muistaakseni on ollut monen kuukauden jonot ja siksi olen mennyt yksityiselle ja siinä säästänyt rahaa ja aikaa kun sillä säästyneellä ajalla tienannut rahaa ja jos olisin mennyt kunnalle niin menettänyt rahaa. Kun aika on rahaa.
Miksette mene yksityiselle jos on akuutti tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo 20 vuoden ajan joka syksy hakenut influenssarokotteen, ja olen saanut jo 2 koronarokotusta ja kolmanteen on varattu aika. Astmaatikkona huolehdin terveydestäni, kunnostani ja ruokavaliostani. En ryyppää, enkä polta tupakkaa.
Silti rokottamattomien idioottien takia en saa tarvittavaa hoitoa pitkäaikaissairauteeni enkä muihinkaan tarpeisiin (hammashoito), joten mielestäni rokottamattomat saisivat joutua itse hoitojonon viimeiselle sijalle.[/quot
Tehollako sun hampaat hoidetaan? Oot siis hoitanut ittes niin paskaan kuntoon ettei suhun kannata latiakaan enää tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Modernan toimari ole juuri se, joka pelaa omaan pussiin?
Ehkä. Mutta nyt hän ottaa riskin, että uusi rokote ei olekaan yhtä hyvä tai turvallinen kuin edellinen. Helpointa hänelle olisi ollut vain lobata 3. ja 4. rokotetta kaikille maailman ihmisille vanhalla versiolla.
Kypsää käytöstä.