Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN EROTA KUMMIUDESTA? En millään kehdannut aikanaan kieltäytyä.

Vierailija
30.11.2021 |

En halua yhtään olla kummi. Inhoan lapsia ja vielä enemmän lapsia, jotka eivät osaa kiittää kun saavat jotain. En voi itse ehdottaa kummiudesta eroamista monen vuoden jälkeen ettei vanhemmat loukkaannu.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kummilasten vanhemmat eivät kuulu kirkkoon? Silti he ovat halunneet minut lapsensa kummiksi (oli nimiäiset). Minäkään en kehdannut kieltäytyä ja se harmittaa.

Et sinä oikeasti mikään kummi olekaan, jos lasta ei kastettu. Jotkut nimiäisiä järjestävät vanhemmat haluavat lapselleen"kummit", mutta mitään oikeita, virallisia kummeja ei voi olla ihmisellä, jota ei ole kastettu. Silloin "kummius" on vain vanhempien ja "kummin" välinen sopimus, mutta mitään virallista asemaa sellaisella "kummiudella" ei ole.

Vierailija
42/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut vain nimiäiset (ei ristiäiset), ei ole oikeasti kummi. Eli ei voi olla velvollisuuksiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon kuulumattomat vanhemmat haluavat rusinat pullasta. Lasta ei kasteta oikeasti, mutta kummeja pitää silti olla. Kirkollisveroa ei haluta maksaa, mutta kummilta odotetaan panostusta kummilapseen lahjojen yms muodossa. 

Vierailija
44/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähettänyt tälle nimiäis-lapselle joulukortin ja synttärikortin. Minusta se riittää kun en ole oikea kummi  :)

Vierailija
45/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä typerin aloitus ikinä! Ap ei siis ole kummi, koska lasta ei ole kastettu??? Voi herranjestas mitä sontaa!!! Mistä hiton instannista sinä haluat tietää, miten erota, kun mitään järjestelyä ei edes koskaan ollut ollut??? Tyhmyyden ylistys, sanon vaan!! Lukutaito nykyajan suomalaisille uusavuttomille olisi aika hyvä apu selvitä elämästä! Googlaa „Kummeus“ ja pidä pääsi kiinni!!

Vierailija
46/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kummilasten vanhemmat eivät kuulu kirkkoon? Silti he ovat halunneet minut lapsensa kummiksi (oli nimiäiset). Minäkään en kehdannut kieltäytyä ja se harmittaa.

Et sinä ole mikään kummi! Ota nyt hyvänen aika selville mitä kummeus tarkoittaa! Koko internet käytössä ja niin simppeliä asiaa et osaa etsiä! Häpeä!

Vierailija
47/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko silloin oikea kummi jos on vain ollut nimiäiset, ei kirkollista kastetta? Nimiäis-kummiltakin vanhemmat vaativat lahjoja, rahaa ja yhteydenpitoa lapseen. Kohta alan tuputtaa heille jeesusjuttuja..

Googlaa. Et ole kummi. Huijaavat sinua. Haluavat vain rahaa ja lahjoja!!

Vierailija
48/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne vanhemmat, jotka eivät pidä mitään yhteyttä lastensa kummeihin, mutta kehtaavat ruinata lahjoja? Esimerkiksi minä olen yhden ex-miehen sisaren lapsen kummi ja eron jälkeen alkuunsa kaikki meni hyvin ja vastavuoroisesti oltiin yhteydessä ja kyläiltiin puolin ja toisin. Sitten yhtäkkiä sieltä suunnalta loppui yhteydenpito ja kuulin muuta kautta, ettei minun kanssani enää haluta olla tekemisissä, kun ex-mies ei halua, että siskonsa ja lapsensa viettää aikaa kanssani. Kuitenkin ennen joulua tuli lahjatoivelista. Tein kyllä selväksi, etten enää ole tekemisissä eikä ole enää tullut mitään lahjalistoja.

Vierailija
49/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne vanhemmat, jotka eivät pidä mitään yhteyttä lastensa kummeihin, mutta kehtaavat ruinata lahjoja? Esimerkiksi minä olen yhden ex-miehen sisaren lapsen kummi ja eron jälkeen alkuunsa kaikki meni hyvin ja vastavuoroisesti oltiin yhteydessä ja kyläiltiin puolin ja toisin. Sitten yhtäkkiä sieltä suunnalta loppui yhteydenpito ja kuulin muuta kautta, ettei minun kanssani enää haluta olla tekemisissä, kun ex-mies ei halua, että siskonsa ja lapsensa viettää aikaa kanssani. Kuitenkin ennen joulua tuli lahjatoivelista. Tein kyllä selväksi, etten enää ole tekemisissä eikä ole enää tullut mitään lahjalistoja.

Viittaat kintaalla, lähetät tosi kauniin kortin ja sillä selvä.

Vierailija
50/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vaan yksi kummilapsi, ja sekin on liikaa. En tietenkään inhoa lasta, mutta ihan suoraan sanottuna joka vuotiset joulu- ja synttärilahjaostokset ahdistaa. Kyseinen perhe on varakas, itse taas en ole, joten tuottaa oikeasti tuskaa yrittää keksiä jotain riittävää lahjaa koska lapsella on kaikkea ja kaikki on aina parasta mitä rahalla saa.

Vierailija
51/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella härskiä toimintaa, onneksi et suostunut tuollaiseen touhuun

Vierailija
52/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittaat kintaalla, lähetät tosi kauniin kortin ja sillä selvä.

En lähetä yhtä ainutta korttia sinne suuntaan.

Vierailija
53/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella härskiä toimintaa, onneksi et suostunut tuollaiseen touhuun

Kyllä olin oikeasti suoraan sanottuna järkyttynyt. Ja silloin, kun lähetin sen viimeisen viestini, etten ole enää tekemisissä, niin minulle vastattiin vaan "ok". Sillä selvä.

Vierailija
54/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vaan yksi kummilapsi, ja sekin on liikaa. En tietenkään inhoa lasta, mutta ihan suoraan sanottuna joka vuotiset joulu- ja synttärilahjaostokset ahdistaa. Kyseinen perhe on varakas, itse taas en ole, joten tuottaa oikeasti tuskaa yrittää keksiä jotain riittävää lahjaa koska lapsella on kaikkea ja kaikki on aina parasta mitä rahalla saa.

Tämä. Minä olen köyhyysrajalla elävä ja kummilapselle tulee aina todella tarkat säännöt mitä lapselle pitää ostaa. Enkä voi vain peruuttaa kummiutta, kun se on suvussa perinne juttu niin, että kummilapseni äiti on minun kummitätini ja minun äitini on kummitätini kummitäti

Vierailija
55/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha piru valehtelee kirjoitti:

Olette sairaita pilkkaajia . Kummit on tärkeitä kummit on lapsia varten eikä päin vastoin . Ilkeät hirviöt .

Mihin lapsi tarvitsee kummin? Kummin kuuluisi huilehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta, mutta moniko kummi on alkuunkaan uskonnollinen?

Vierailija
56/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä kummeudesta luopumisen kannalta ole mitään merkitystä onko lapsi kastettu vai onko ap sellainen "muka-kummi"? Joka tapauksessa ongelma on se, miten toimia, jotta AP:n ei tarvitsisi tuntea syyllisyyttä laiminlyödystä tehtävästä. Hän haluaa jotenkin kuluttaa asian, että hän ei ole enää "kummi" ja häneen ei tule kohdistaa odotuksia sen suhteen. Silloin ei tuota myöskään pettymystä.

Ei se ole mahdollista. Tuotat pettymyksen sekä suoralla puheella, että ghostaamisella. Sorry.

Vierailija
57/62 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat yhteydenpidon. Jos haluat olla väleissä vanhempiin, tilanne on hankalampi.

Vierailija
58/62 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas joulu ja kummina saan toimittaa lahjoja kaikille kummilapsille. Oi tulisipa jo rippikoulu ja päästäisi minut tästä velvoitteesta!

Vierailija
59/62 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei lapsena ollut minkäänlaista suhdetta kummeihini, ihmetyttää miksi heidät oli edes kummeiksi valittu. Eipä silti, ei se itseäni haitannut lainkaan, en mitään kummiutta enkä lahjoja kaivannut edes lapsena, ja vielä vähemmän sitten teininä.

Vierailija
60/62 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha piru valehtelee kirjoitti:

Olette sairaita pilkkaajia . Kummit on tärkeitä kummit on lapsia varten eikä päin vastoin . Ilkeät hirviöt .

Mihin lapsi tarvitsee kummin? Kummin kuuluisi huilehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta, mutta moniko kummi on alkuunkaan uskonnollinen?

Ei yhtään mihinkään. Ihan turha vanhanaikainen instituutio jonka voisi hyvin lopettaa, tai ainakin tehdä vapaaehtoiseksi. Eli että kasteessakaan ei välttämättä tarvitse olla kummeja, ellei sitten halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme