Pitääkö paikkansa, että kolmas lapsi on pienempi kuin edelliset?
Kuulin tällaisen väitteen.
Pitikö sinun kohdallasi paikkansa?
Kommentit (38)
Ei pidä. Pikkusisko on mua about 10cm pidempi, mut on painetaan melkein yhtä paljon..
Siis syntyessä vai niinku isompana? Meillä syntyessä oli isoin ja nyt kuusi vuotiaana selvästi sisaruksiaan pienempi.
Höpsis. Miten ihmeessä pitäisi paikkansa?
Eka oli 50cm&3600g, toka 51cm&3800g ja kolmas 48cm&3400g. Eli meidän kohalla pitää paikkansa. Kolmas synty kylläkin melkein kaksi viikkoa etuajassa...
Oli syntyessään 700g isompi kuin sisarukset, mutta syntymän jälkeen on kaikista pienimpään kasvanut
Kolmas oli kaikkein isoin, toinen toiseksi isoin, neljäs kolmanneksi isoin ja eka oli pienin.
Pitää paikkansa. Meillä eka on jo 181 cm, toinen 159 cm ja kolmas 145 cm.
Meillä oli järjestyksessä 5kg 10kg 15kg.
No aikoinani ku synnyin olin perheen kuopus ja kyllä pienin. Nyt itselläni kolme lasta ja kolmas oli pienin
Syntyessään oli ainakin isokokoisin, tosin 2 ekaa tyttöjä ja tämä kolmas on poika, ja vain 200g painavampi kuin keskimmäinen
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:20"]Pitää paikkansa. Meillä eka on jo 181 cm, toinen 159 cm ja kolmas 145 cm.
[/quote]
Ettei vaan johtuisi iästä?
Nojoo... tosin meistä kaksi ensimmäistä on poikia, minä esikoisena pisin ja harteikkain ja kolmantena syntyi siskoni, joka luonnollisesti on meitä veljiään pienempi. Neljäntenä syntyi toinen siskoni, joka on kolmantena syntynyttä pidempi. Eli pitäisi paikkansa. Nämä siis aikuisena... syntymäkoosta ei ole käryäkään.
Olen kolman lapsi ja kyllä mun syntymäpaino oli pienin meistä kolmesta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:33"]
Olen kolman lapsi ja kyllä mun syntymäpaino oli pienin meistä kolmesta.
[/quote]
*kolmaS
Meillä tyttö, poika ja tyttö - viimeisin selvästi pienin syntyessään. Kärsin joka raskaudessa raskausdiabeteksestä ja kahdessa viimeisessä ruokavaliohoito ei enää purrut ja piikitin insuliinia. Vauva tunnusteltiin ja mitattiin aina isoksi ja odotimme noin 4,3-kiloista mimmiä - 3,5-kiloinen ja 47-senttinen söpö tyttö oli yllätys myös synnytyksessäkin mukana olleelle lääkärillemme :) Vaikka vauva oli pienin, synnytys oli pisin ja hankalin. En tiedä, miten entiset ompelut oli tehty, mutta vauva ei meinannut millään tulla maailmaan. Ensimmäisen lapsen pukkasin tulemaan alle puolessa tunnissa (synnytyksen kokonaiskesto muistaakseni 4 h), mutta mikä lie syynä, että tätä pikkuista tylleröä työstin 12 tuntia :)
Meillä ainakin oli kolmas pienin syntyessään.
Syntyessään? Aikuisena? Tai jostain siitä välistä?