Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten noi koronatestit on noin kalliita?

Vierailija
30.11.2021 |

100 euroa halvimmillaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on erittäin typerää, että suomessa negatiivinen testitulos vielä hyväksytään. Tiedetään, että testin teko aika vaikuttaa paljon tulokseen. Eli negatiivisenkin tuloksen saanella voi tosiasiassa olla tartunta. Muissa maissa kelpaavat vain rokotteet. Olen ihmisen valinnanvapauden puolella, mutta jos on päättänyt olla pandemia aikana ottamatta siltä suojaavaa rokotetta pitäisi tällöin pysyä visusti kotona. Joku rokotettu tuttu voisi esim käydä kaupassa. Käsittämätöntä että suomessa annetaan rokottamattomien rauhassa täyttää sairaalat ja aiheuttaa miljardien hoitolaskut.

Pitäisi vaati sekä rokote että testi. Myös rokotettu voi sairastaa koronaan.

Puolet sairaalassa olevista on kahdesti rokotettuja.

Vierailija
22/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä bruttopalkat siinä 1400-1800 paikkeilla että ei ole työntekijöillä varaa tuollaiseen, ei ole myöskään varaa olla poissa tösitä sairaana kun kiinteistöpalvelualalla on sairauslomakarenssi eikä kellään ole varaa ottaa sitä palkatonta, tällä varmistetaan koronan parempi leviäminen

Toesitkö, että rokotteet voi hakea ihan ilmaiseksi ja on muutenkin erittäin suositeltavaa.

Tiesitkö että puhuttiin testien hinnasta eikä rokotteiden? On muutenkin erittäin suositeltavaa ymmärtää lukemansa.

Yhteiskunta tarjoaa jo täysin ilmaisen keinon saada koronapassi, eli ottamalla rokotteet. Minkä ihmeen takia pitäisi testien olla maksuttomia?

Hei sinä siellä, tiesitkö että testejä tehdään muunkin vuoksi kuin koronapassin?

Siksi niiden tulee olla ilmaisia.

Mielestäni testin pitää olla ilmainen myös, jos henkilö ei halua rokottautua ja tarvitsee asetuksella määrätyn koronapassin.

Muussa tapauksessa toiminta on syrjivää.

Suomessa noudatetaan onneksi vielä perustuslakia ja ihmisen itsemääräämisoikeutta sekä mielipidevapautta

t. 2x rokotettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki. Suojamaskitkin olivat todella halpoja ennen pandemiaa. Mutta koronan näyttävät kotitestit on halpoja, halvimmillaan jopa nelisen euroa. Mikäli ei tarvitse testiä muuhun kuin varmistaakseen, ettei sairasta koronaa vaikka oireettomana, sellainen testi ajaa asian. Niitähän voi tehdä vaikka kaksi, jos haluaa olla varma. Tikkua ei tarvitse edes tunkea syvälle kotitestissä, pari senttiä sieraimeen riittää.

Ne on kalliita Suomessa.

Intiassa se testi maksoi noin 13-20 euroa. Keski-Euroopassa noin 40-70e. Suomessa 240e.

Tuo siis PCR testi, jonka joutuu itse maksamaan päästäkseen matkustamaan, tai maassa ollessaan täyttääkseen alun karanteenivaatimukset kahdesta testistä. Suomessa tuolla tehdään todella kannattavaa bisnestä.

Vierailija
24/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on erittäin typerää, että suomessa negatiivinen testitulos vielä hyväksytään. Tiedetään, että testin teko aika vaikuttaa paljon tulokseen. Eli negatiivisenkin tuloksen saanella voi tosiasiassa olla tartunta. Muissa maissa kelpaavat vain rokotteet. Olen ihmisen valinnanvapauden puolella, mutta jos on päättänyt olla pandemia aikana ottamatta siltä suojaavaa rokotetta pitäisi tällöin pysyä visusti kotona. Joku rokotettu tuttu voisi esim käydä kaupassa. Käsittämätöntä että suomessa annetaan rokottamattomien rauhassa täyttää sairaalat ja aiheuttaa miljardien hoitolaskut.

Pitäisi vaati sekä rokote että testi. Myös rokotettu voi sairastaa koronaan.

Puolet sairaalassa olevista on kahdesti rokotettuja.

Täytyy kyllä ihmetellä tätä ihmisten ajatuksen juoksua. Jos on noin 5miljoonaa rokotettua ja 700000 rokottamatonta, niin on aika hurjasti rokottamattomia sairaaloissa suhteessa rokotettuihin vaikka puolet olisikin rokotettuja. Tästä voi hyvin päätellä rokotekriittisten tyh myyden kun eivät tätä tajua vaan toitottavat että rokotettukkin voi tartuttaa

Vierailija
25/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupia varten otettu testi voisi olla vaikka tonnin hintainen.

Vierailija
26/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa testien hinnoissa on paljon ilmaa. Jossain vaiheessahan oli puhetta siitä että asetettaisiin joku kattohinta testeille, mutta lobbarit sai varmaan poliitikkojen päät käännettyä.

Viikonloppuna olen menossa testiin matkan takia, hinta 208 euroa. On kyllä varaa maksaa, ei siinä mitään, mutta tulee kalliiksi esim. firmoille missä matkustetaan paljon. Mun entisellä työpaikalla matkustaa n. 60 henkilöä joka kuukausi ja heiltä otetaan testit lähtiessä ja palatessa ja kohdemaasta riippuen vielä paikanpäälläkin. Ei ole työtä mikä onnistuisi Teams-palaverilla.

Vierailija
27/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lidlistä saa ostettua koronatestin parilla eurolla?

Vierailija
28/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku neo antigeenitesti 167€. Italia apteekki antigeenitesti 15€.

Vierailija
29/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä bruttopalkat siinä 1400-1800 paikkeilla että ei ole työntekijöillä varaa tuollaiseen, ei ole myöskään varaa olla poissa tösitä sairaana kun kiinteistöpalvelualalla on sairauslomakarenssi eikä kellään ole varaa ottaa sitä palkatonta, tällä varmistetaan koronan parempi leviäminen

Jos olet sairas, ei tarvitse itse kustantaa testiä.

(itse joutuu pulittamaan vain, jos haluaa testin matkan tai huvin takia)

voihan sitä käydä sanomassa että keuhkoihin sattuu ja ottaa testin ilmaiseksi ja tuloksen varmistuttua tuleekin mieli matkustaa.

Vierailija
30/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku neo antigeenitesti 167€. Italia apteekki antigeenitesti 15€.

Antigeenitestin tulosta hyväksytään hyvin harvoin, pitää yleensä olla kalliimpi pcr.

Vierailija
31/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysynnän ja tarjonnan laki. Suojamaskitkin olivat todella halpoja ennen pandemiaa. Mutta koronan näyttävät kotitestit on halpoja, halvimmillaan jopa nelisen euroa. Mikäli ei tarvitse testiä muuhun kuin varmistaakseen, ettei sairasta koronaa vaikka oireettomana, sellainen testi ajaa asian. Niitähän voi tehdä vaikka kaksi, jos haluaa olla varma. Tikkua ei tarvitse edes tunkea syvälle kotitestissä, pari senttiä sieraimeen riittää.

14,99 5kpl paketti.

alle 3e/kpl.

Suosittelen tekemään kotitestejä, todella käteviä.

Vierailija
32/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa testien hinnoissa on paljon ilmaa. Jossain vaiheessahan oli puhetta siitä että asetettaisiin joku kattohinta testeille, mutta lobbarit sai varmaan poliitikkojen päät käännettyä.

Viikonloppuna olen menossa testiin matkan takia, hinta 208 euroa. On kyllä varaa maksaa, ei siinä mitään, mutta tulee kalliiksi esim. firmoille missä matkustetaan paljon. Mun entisellä työpaikalla matkustaa n. 60 henkilöä joka kuukausi ja heiltä otetaan testit lähtiessä ja palatessa ja kohdemaasta riippuen vielä paikanpäälläkin. Ei ole työtä mikä onnistuisi Teams-palaverilla.

Jep Italiassa 15e per testi mitä työpaikalle koronapassiin vaatii.

Koko kuukauden testit koronapassia varten Italiassa maksaa saman verran kuin Suomessa 1 testi.

Miten tämä on mahdollista? Kuka vetää välistä Suomessa?

Vierailija
33/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testauksen kulutu 10 euroa. 90 euroa peritään sitten osakkeenomistajille, koska ovat sijoituksillaan mahdollistaneet tällaisen terveyspalveluja tuottavan yrityksen toiminnan aloittamisen.

Vierailija
34/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan riitti heinäkuussa antigeenitesti.

Vierailija
35/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeillä pitää rahastaa nyt, ei niitä kukaan enää parin vuoden kuluttua osata.

Vierailija
36/36 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiaan riitti heinäkuussa antigeenitesti.

Jos Italiaan riittää antigeenitesti niin silloin sen pitää riittää muuallekin vai?