"Kun rohkaistuin kysymään, että voisimmeko viedä ystävyyden seurustelun tasolle, nainen vastasi, että olet liian kiltti mies" :(
"– En minä osaa räyhätä, olen tasainen luonne. En tykkää riidellä, kaipaisin vain jonkun, jonka saisi ottaa päivän päätteeksi kainaloon ja rupatella päivän kuulumiset."
Kommentit (155)
Jos "kiltteys" yhdistyy tuollaiseen ylipainoon, niin itselleni tulee mieleen tahdoton, draiviton, passiivinen, tekemätön ja tylsä ihminen. En voi sille mitään. Seuraava, todellakin, kun valinnan varaa on.
Vierailija kirjoitti:
Jos "kiltteys" yhdistyy tuollaiseen ylipainoon, niin itselleni tulee mieleen tahdoton, draiviton, passiivinen, tekemätön ja tylsä ihminen. En voi sille mitään. Seuraava, todellakin, kun valinnan varaa on.
Samaa mieltä. Läskit kiertoon, niin miehet, kuin naiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltit omiinaisuudet ovat hyviä ja toivottavia, mutta niiden lisäksi pitää olla särmää, vahvuutta, kykyä seistä sanojensa takana ja olla oman elämänsä sankari.
Ilkeys ei siis ole todellakaan toivottava ominaisuus.
Mutta jännyys on.
Näin niin kuin kilttinä ja jännänä naisena haluan todeta, että eiväthän nämä ole toistensa vastakohdat 😉 Särmä ja elämänilo voivat löytyä myös kiltin ihmisen ominaisuuksista, ja ihan hyvin mulla ainkan menee. Kiltteys ei ole rasite, kun tunnistaa oman arvonsa ja ei anna muiden kohdella itseään epäarvostavasti. Kyllä jämpti on näin 😄
"– Tinderissä on valtava epäsuhta miesten ja naisten suhteen. Nainen kuin nainen saa helposti valtavan määrän vastauksia miehiltä, sillä miehiä on Tinderissä moninkertainen määrä seuranhaussa."
Eli Tinderissä on enemmän miehiä kuin naisia. No, mikä mahtaisi olla ratkaisu tähän ongelmaan? Naisille Tinderiin meno pakolliseksi, jotta miehille olisi enemmän tarjontaa? Vai puolet miehistä automaattisesti poistettaviksi sieltä?
Turha valittaa tuollaisesta tai siitä, että nainen valitsee tarjolla olevista deittikumppaneista sen, jonka itse haluaa.
Minulla oli teininä kaveri, joka oli muuten mukava, mutta hänellä ei ollut mitään mielipidettä mistään eikä hän ikinä ehdottanut mitään. Hän oli aina samaa mieltä minun kanssa ja jos kysyin, mitä tehtäisiin, hän sanoi aina "päätä sinä". Tuo oli minusta ihan hirveän raskasta. Pohdin myöhemmin, millaisen kasvatuksen hän oli saanut. Itse väsyin tuollaiseen muutamassa vuodessa, en jaksaisi tuollaisen kanssa vuosikymmeniä.
Hänen kannattaakin ryhtyä viestienvaihtoon jonkun vankilakundin kanssa. Ne ei ole kilttejä paitsi talousrikolliset.
Siellä moni yksinäinen odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa osannut arvostaa miehen kiltteyttä nuorempana enemmän. Paljolta olisin säästynyt. Pidä itsesi kilttinä, saavutat sillä kunnioitusta ja arvostusta, siltä joka osaa niitä arvostaa. Kunhan aika on oikea.
Niinpä. Naiset oppivat arvostamaan kiltteyttä vasta neli-viisikymppisinä, kun ovat koko ikänsä ottaneet pataan jänniltä. Kiltit miehet ei välttämättä niitä katkeria naisia huoli.
Seurustelin nuorempana ihan äärettömän kiltin miehen kanssa. Kaikki hänet tuntevat sanoivat, että siinä on hyväsydäminen mies, jolla on aina aikaa auttaa muita. Niin vain sain nyrkistä humalaan itsensä juoneelta mieheltä. Suomesta on hirveän vaikea löytää miestä, joka ei käytä alkoholia.
Ei pidä paikkaansa.
Ikävä totuus on se, että juuri ne miehet, jotka eivät käytä alkoholia, eivät löydä parisuhdetta.
Isolle osalle naisista miehen absolutismi on ehdoton no-no.
Jos itse juo alkoholia esimerkiksi viikottain, on vesilinjalla oleva seurustelukumppani jostakin ihmeen syystä kuin isku omalle itsetunnolle.
Tämän olen itse kokenut.
Kaksikin naista on kertonut, että eivät voi seurustella kanssani alkoholittomuuteni takia. "Ei me vaan voida olla yhdessä, kun et käy baareissa / bileissä / yökerhoissa / illanistujaisissa etkä juo".
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli teininä kaveri, joka oli muuten mukava, mutta hänellä ei ollut mitään mielipidettä mistään eikä hän ikinä ehdottanut mitään. Hän oli aina samaa mieltä minun kanssa ja jos kysyin, mitä tehtäisiin, hän sanoi aina "päätä sinä". Tuo oli minusta ihan hirveän raskasta. Pohdin myöhemmin, millaisen kasvatuksen hän oli saanut. Itse väsyin tuollaiseen muutamassa vuodessa, en jaksaisi tuollaisen kanssa vuosikymmeniä.
Oma puoliso taas kertoo tulevansa hulluksi kun olen aina eri mieltä hänen kanssaan.
Tinder on ulkonäkökeskeinen treffialusta. Sille ei nyt vain mikään mahti maailmassa voi mitään, että jos ihminen saa valita mieluisen kumppanin esimerkiksi kymmenestä tarjokkaasta niin tällöin ulkonäkö on yksi tärkeä kriteeri muiden joukossa. Alfamies tekee samoin kuin yllättävästä suosiosta nauttiva nainen ja väitän, että niin toimisi myös suuri osa muista, jos tilaisuuden saisi.
Kannattaa kokeilla myös muita treffialustoja ja kokeilla sitä kumppanin tapaamista myös perinteisiä keinoja käyttäen, esimerkiksi harrastusten kautta. Jos kokee, että Tinder ei ole toiminut tuhannen yrityksen jälkeen niin ei tuhannes ensimmäinenkään kerta varmasti siihen tilanteeseen mitään muutosta tuo jolloin kannattaa vaihteeksi yrittää muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa osannut arvostaa miehen kiltteyttä nuorempana enemmän. Paljolta olisin säästynyt. Pidä itsesi kilttinä, saavutat sillä kunnioitusta ja arvostusta, siltä joka osaa niitä arvostaa. Kunhan aika on oikea.
Niinpä. Naiset oppivat arvostamaan kiltteyttä vasta neli-viisikymppisinä, kun ovat koko ikänsä ottaneet pataan jänniltä. Kiltit miehet ei välttämättä niitä katkeria naisia huoli.
Seurustelin nuorempana ihan äärettömän kiltin miehen kanssa. Kaikki hänet tuntevat sanoivat, että siinä on hyväsydäminen mies, jolla on aina aikaa auttaa muita. Niin vain sain nyrkistä humalaan itsensä juoneelta mieheltä. Suomesta on hirveän vaikea löytää miestä, joka ei käytä alkoholia.
Ei pidä paikkaansa.
Ikävä totuus on se, että juuri ne miehet, jotka eivät käytä alkoholia, eivät löydä parisuhdetta.
Jos itse juo alkoholia esimerkiksi viikottain, on vesilinjalla oleva seurustelukumppani jostakin ihmeen syystä kuin isku omalle itsetunnolle.
Tämän olen itse kokenut.
Kaksikin naista on kertonut, että eivät voi seurustella kanssani alkoholittomuuteni takia. "Ei me vaan voida olla yhdessä, kun et käy baareissa / bileissä / yökerhoissa / illanistujaisissa etkä juo".
Ihmisiä pelottaa mustavalkoiset ihmiset. Kaikille muille paitsi alkkiksille kelpaa mies, joka juo vähän ja harvoin. Mutta harva haluaa miehen, jolle alkoholi on jokin suuri periaateasia. Tulee mieleen, että onko se mies oikeasti alkoholisti, joka repsahtaa koska tahansa. Ja nipottaako se, jos joskus ja jouluna itse juon lasin kuohuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Tämän olen itse kokenut.
Kaksi naista = ihan kaikki maailman naiset. Kysy joskus joltain muulta kuin parikymppiseltä bilehileeltä.
Vierailija kirjoitti:
Kiltit omiinaisuudet ovat hyviä ja toivottavia, mutta niiden lisäksi pitää olla särmää, vahvuutta, kykyä seistä sanojensa takana ja olla oman elämänsä sankari.
Ilkeys ei siis ole todellakaan toivottava ominaisuus.
Ja vielä noiden lisäksi komea, hyväkroppainen ja hyvätuloinen. Ei ole siis kovatkaan vaatimukset.
Muistan ikuisesti, kun lukioiaikoinani Suosikki-lehdessä tyttöjen piti kuvailla ihannepoika ja poikien ihannetyttö. Pojilla oli pari toivetta - en nyt tässä kuvaile, mihin elämänalueeseen ne liittyivät - mutta tyttöjen lista oli varmaan kaksimetrinen. Eivätkö kaikki vielä tiedä, että naiset todella osaavat vaatia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Tämän olen itse kokenut.
Hyvin, hyvin, hyvin moni ihminen ei juo alkoholia viikottain. Minä en ole absolutisti, juon alkoholia, mutta kerran pari vuodessa ja korkeintaan kaksi annosta kerrallaan. En pidä tunteesta, kun alkoholi kihahtaa päähän.
Miksi jutun kuvassa on lapsi käyttämässä tinderiä?
https://is.mediadelivery.fi/img/978/885041ff9b33da24654b51bfd783a0d2.jp…
🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Muistan ikuisesti, kun lukioiaikoinani Suosikki-lehdessä tyttöjen piti kuvailla ihannepoika ja poikien ihannetyttö. Pojilla oli pari toivetta - en nyt tässä kuvaile, mihin elämänalueeseen ne liittyivät - mutta tyttöjen lista oli varmaan kaksimetrinen. Eivätkö kaikki vielä tiedä, että naiset todella osaavat vaatia?
Onko vaativaisuus kumppanin suhteen siis jotenkin huono asia? Eikös se kuitenkin ole yksi elämän suurimmista, jos ei suurin päätös, kenen kanssa ainutkertaisen elämänsä jakaa? Itse olisin mieluummin yksin kuin honosti sopivan kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me osataan arvata ne poikien toiveet, ne samat on niillä vielä aikuisinakin. Naiset sen sijaan kehittyvät teinivuosista aikuistuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Läskit kiertoon, niin miehet, kuin naiset!
Joku saattaa olla tyytyväinen rauhalliseen sohvaperunaankin. Moni ei.
Voin sanoa näin jo varttuneena naisena, jolla ei ole ollut koskaan ongelmia saada huomiota tai miesystävää, että jos pariutumiseni tai treffini olisi ollut jostain nettisovelluksesta kiinni, niin en olisi kuunaan käynyt treffeillä!
Samaa olen yrittänyt sanoa kohta viiskymppiselle kaverilleni(mies) että ehkä tinderi ei vain ole hänelle sopiva parinetsinnän muoto, mutta ei. Vuodesta toiseen hän pahoittaa mieltään siellä, palkkaa todellakin valokuvaajia ottamaan edustuksellisia kuvia jne. En ymmärrä tätä että puoliso pitää löytyä joko netistä, tai sitten ei ollenkaan tyylistä ajattelua. Jotenkin kuulostaa jo pakkomielteisesltä käyttäytymiseltä, ja vähän väliä joku valittamassa mediassa miksi ei kelpaa kenellekään.
Kaikille ei sovi nettidiettailu, ei minullekaan sopisi.
Nainen tarvitsee sitä, että häntä vastustetaan ja ollaan erimieltä myös. Ei kukaan jaksa katsoa sellasta aina jees jees kyllä rakas tehdään mitä haluat miestä. Ei siinä mistään ilkeydestä ole kyse.