Tosi "lievä" tämä omikron - pikkulapsia runsaasti sairaalahoitoon
Etelä-Afrikassa poikkeuksellisen paljon pikkulapsia on joutunut sairaalaan omikronmuunnoksen levitessä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008440815.html
Kommentit (126)
Siinähän sitten ootte, kun joku hullu hakkeroi teidän sisäisten sirujenne hallinnan.
Vierailija kirjoitti:
Modernan johtaja: nykyrokotteiden teho riittämätön omikronia vastaan
Siellä rahankuvat silmissä jo.
Miksi Suomen hallitus sitten lupasi, että alaikäinen ei voi sairastua koronaan saatikka tartuttaa sitä?
Lopettakaa se sirujauhaminen. Se ei liity rokotteisiin mi ten kään ja vaan vie kaiken sivuraiteille. Mikä varmaan joidenkin tavoitekin tuntuu olevan.
Miksi minä olisin huolissani muiden lasten hengestä, kun iso joukko suomalaisista ei ole välittänyt iäkkäiden vanhempieni hengestä vaan toiminut välinpitämättömästi koronan suhteen koko ajan. Minulle muiden lapset eivät merkitse mitään.
Annan takaisin sen, mitä olen koko pandemian ajan itse saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin varmaan..
Sattuipa TOSI sopivasti, kun seuraavaksi yritetään saada lapsetkin piikille🙄
Niinpä.
Rokotehaittojakin voidaan ujuttaa omikronin syyksi näppärästi.
Miten selität itsellesi, että rokotehaitoista vaiettaisiin? Miten selität sen, että niistä uutisoitiin laajasti, kun todettiin nuorilla miehillä sydänlihastulehduksia ja sitten vaihdettiin näille valmiste? Mikä olisi näiden vaikenemisten motiivi? Vai uskotko näihin juttuihin vain siksi, koska facebookissa luontaistuotekauppiaskaverisi näin väitti?
Olihan se jännä juttu, miten valtamedia venkslasi jalkapallon EM-kisoisssa sydärin saaneen tanskalaisjalkapalloilijan Eriksenin rokotusstatusta. Ensin kaikki kisaan osallistuneet urheilijat olivat ehdottomasti kaikki rokotettuja, rokotus oli edellytys että pääsi kisaan pelaamaan, sitten ei ollutkaan, sitten ei missään nimessä ollut rokotettu ja sitten ei todellakaan ollut rokotettu, hui mikä ajatuskin, nyt ei oikein tiedä kun väitettiin kaikenlaista.
:DDD
Vaikka olenkin vain "semifoliohattu" Eriksenin rokotestatus mietityttää minua edelleen.
Jos muuten ottaa tuon piikin käsittääkseni kannattaa varmaan sen jälkeen jonkin aikaa ottaa iisimmin kovan liikunnan kannalta.
Koska lapset ovat rokottamattomia, kierrän heidät kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä olisin huolissani muiden lasten hengestä, kun iso joukko suomalaisista ei ole välittänyt iäkkäiden vanhempieni hengestä vaan toiminut välinpitämättömästi koronan suhteen koko ajan. Minulle muiden lapset eivät merkitse mitään.
Syöpäsairaan puolisona vähän samat ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että on vain sattumaa
Miten Pfizer on saanut luvat 5-11 vuotiaiden rokottamiseen reilu viikko sitten ja nyt saadaankin mutaatio joka olisi erityisen vaarallinen lapsille.
FDA hyväksyi USA:ssa kyllä jo lokakuussa.
Eri maissa hiukan erilainen prosessi eikä mene samaan tahtiin.
Ai ihan jo lokakuussa. Kyllähän se on sitten ihan eri aikaan kun tämä uusi lapsille vaarallinen(?) variantti nyt. Tosi hyvin vain sattui lupien suhteen ajallisesti natsaamaan. Osaa ne ennakoida siellä taudin mahdolliset vaarat, turvassa ollaan!🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkopropaganda mielipidevaikuttamista koko uutinen
Piikkipelko täällä näyttää olevan ihan järjettömiä mittasuhteissa.
Todellakin läpinäkyviä valheitakin uskotte kunhan ne vaan lietsovat piikkipelkoa.Mikä siinä piikissä niin kovasti pelottaa. Suomessakin yli 80% on ottanut rokotteeet, eikä ole tullut pahoja oireita läheskään yhtä paljon kuin koronasta.
Oireita kuitenkin nyt sen verran että vähintään 50% piikin ottaneista on sairastunut ja tehohoidossa rokottamattomien kanssa. Miten olis logiikka?;)
Mutta lievästi.
N.13% yli 12v rokottamatta.
Sairaalahoitoon koronan takia joutuneista 70% rokottamatta.
Tehohoidossa yli 90% rokottamatta.Melkoinen yliedustus rokottamattomilla.
Jos ja Kun rokottamattomaksi lasketaan nekin joilla 1 tai 2 piikkiä niin 8 piikin jälkeen 7 piikkiä saaneet on rokottamattomia ja lähes kaikki kuolleetkin on.
Kun eihän tässä ole mitään Järkeä.
Tunkekaa noi it-sari passit ja myokardiittipiikit sinne missä Ei Päivä Paista.Tämä plandemia loppuu heti kun Kaikki sanoo Ei noille järjettömille perustuslain vastaisille Metkuille.
Millä logiikalla virus lakkaa kiertämästä, jos luovutaan passeista ja rokotteista?
Sillä samalla logiikalla miksi Afrikassa Ei piikkejä, ei tautia.
Lisäksi vuotavat piikit olisi syytä korvata nenäsumutteella. Jos kyse olisi terveydestä.
Miksi uuden tuohon tehoavan rokotteen saamiseen menee puoli vuotta tai vuosi. (Lasse Lehtonen sanoi noin)
Eikö vihdoin saataisi lisenssillä modernan rokote valmistusta Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uuden tuohon tehoavan rokotteen saamiseen menee puoli vuotta tai vuosi. (Lasse Lehtonen sanoi noin)
Kliiniset kokeet ottavat aikansa. Pfizer on toki uhonnut että 100 päivässä saattaisi uuden piikin saada markkinoille mutta se riippuu tietysti viranomaisistakin. Nykyisen piikin hyväksymiseen meni yli tuon 100 päivää siitä kun ensimmäiset dokumentit viranomaisille toimitettiin, vaikka prosessia nopeutettiinkin niin että dataa toimitettiin viranomaisten arvioitavaksi sitä mukaa kun sitä kertyi eikä kertarysäyksellä vasta sitten kun homma on paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsairaan puolisona vähän samat ajatukset.
olet ilmaisesti näitä "rokotettuja"
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ihmeellinen tämä virus, kun mutatoituu aina sellaiseksi, että sairastuttaa ne, jotka ovat seuraavana rokotusvuorossa. Tämä on suoranainen ihmevirus. Pakko ottaa kaikki oikeudet ihmisiltä pois tämän kunniaksi. Vautsivau!
Kerropa meille koulutustasosi? Uskomattoman idioottimainen kommentti. Luepa nyt ihan oikeita vertaisarvioituja tutkimuksia arvostetuista tieteellisistä lähteistä, kuten The Lancet ja lue kriittistä tieteellistä ajattelua käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu niin varmaan..
Sattuipa TOSI sopivasti, kun seuraavaksi yritetään saada lapsetkin piikille🙄
Niinpä.
Rokotehaittojakin voidaan ujuttaa omikronin syyksi näppärästi.
Miten selität itsellesi, että rokotehaitoista vaiettaisiin? Miten selität sen, että niistä uutisoitiin laajasti, kun todettiin nuorilla miehillä sydänlihastulehduksia ja sitten vaihdettiin näille valmiste? Mikä olisi näiden vaikenemisten motiivi? Vai uskotko näihin juttuihin vain siksi, koska facebookissa luontaistuotekauppiaskaverisi näin väitti?
Olihan se jännä juttu, miten valtamedia venkslasi jalkapallon EM-kisoisssa sydärin saaneen tanskalaisjalkapalloilijan Eriksenin rokotusstatusta. Ensin kaikki kisaan osallistuneet urheilijat olivat ehdottomasti kaikki rokotettuja, rokotus oli edellytys että pääsi kisaan pelaamaan, sitten ei ollutkaan, sitten ei missään nimessä ollut rokotettu ja sitten ei todellakaan ollut rokotettu, hui mikä ajatuskin, nyt ei oikein tiedä kun väitettiin kaikenlaista.
:DDD
Vaikka olenkin vain "semifoliohattu" Eriksenin rokotestatus mietityttää minua edelleen.
Jos muuten ottaa tuon piikin käsittääkseni kannattaa varmaan sen jälkeen jonkin aikaa ottaa iisimmin kovan liikunnan kannalta.
Eikai siinä kauheasti miettimistä ole. Väite siitä että Erikssen oli rokotettu perustui yhteen virheelliseen tsekkiläisen lääkäriin twiittiin jota hörhöt tohkeissaan kierrättivät ympäri nettiä. Sportiva, jonka tekemän haastattelun ko. lääkäri mainitsi lähteekseen, ei kyseisestä haastattelusta ollut koskaan kuullutkaan.
Kuka valehteli ja kenelle kirjoitti:
Miksi Suomen hallitus sitten lupasi, että alaikäinen ei voi sairastua koronaan saatikka tartuttaa sitä?
Kukaan mittään valehdellut, silloin vaan kaikki näytti siltä, mittähän tästä/näistä eri varianteista ei voinut kukaan edeltäkäsin tietää. Sen mukaan on menty ja tullaan menemään, kuin tilanne on tai miksi se kulloinkin muuttuu. Uusia asioita kun ei voi ennalta tietää. Ja se, mikä oli oikea tieto jossakin vaiheessa menneisyydessä on muuttunut ja tulee muuttumaan kokoajan asioiden muuttuessa kaiken aikaa.
lMikään EI OLE KIVEENHAKATTUA, kaikki muuttuu, tieto ja sen oikeellisuus myös ajan kuluessa.
Silloin näytti siltä ettei edes tartu lapsiin, mutta kun on muuttunut ajan kuluessa sellaiseksi että tarttuu, niin pakkohan sitä tiedotustakin on muuttaa ja kertoa mikä on nykyinen tilanne, eikä jäädä siihen alkuperäiseen tietoon, sehän olisi sitä valehtelemista, jos tiedetään että tarttuu lapsiinkin, mutta annettaisiin sinunkin yhä vaan luulla ettei tartu.
Asiat tulee vielä monesti muuttumaan ennenkuin tämä on loppuun taputeltu.
Silti mikään matkan varrella ollut ei ole valetta ollut, vaan sen hetkisen tietämyksen mukainen näkemys, kaikkeen tietoon nojaten mitä saatavilla on ollut.
Kukaan ei liki 2v. sitten edes kuvitellut nykyistäkään tiannetta kaikkine käänteineen syntyväksi, mutta niin vain tässä ja nyt ollaan, eikä tulevasta tiedetä.
Kaikkeen vaan on syytä varautua.
Kun tilanne, taudin muuttuvuus ym. tekijät muuttuu kokoajan, niin kyllä siitä tiedottaminenkin muuttuu, sekä toimenpiteet sen taudin nujertamiseksi muuttuu.
Olisi kovin yksisilmäistä, jos vielä nyt ajattelisimme aivan samoin nykyisestä tilanteesta kuin liki 2 vuotta sitten olleesta, ja olettaisimme vain 1 rokotusannoksen riittävän. Onhan tullut selväksi lähes kaikille että muuttuneesta taudin kehityksestä johtuu nämä uusinnat rokotuksissa ja tuskin jää tähän. Uusia kehitetää ja lääkkeitä myös. Toivottavasti löytyy sellainen kombo joka oikeasti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitähetkessä miljardeja pierastaan....aikansa siihen menee, eikä ne täällä ekana kaikille riitä. Samallalailla tipottain niitä sitten tulee niinkuin alkuun näitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Voivatko rokotetut ja muut mölisijät oikeasti puhtain sydämin sano, että eivät ole nähneet aikaisemmin uutisia juuri heidän tartuntalukujen kasvusta, joiden rokotusvuoro on seuraavaksi?
Luin tän varmaan viisi kertaa enkä pääse yli, miten yksinkertainen voi joku olla. Sama kuin väittäisi salaliitoksi sitä, että kylmä tappaa kasvit :D
Mun koirassakin on siru. Mutta sillä ei ookaan mitään hätää, kun sen omistaja ei oo mikään hirmuhallitsija-teurastaja-sekopää.