Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoin kaksi ammattikoululaista

Vierailija
26.02.2015 |

Kesätöitä tietokoneet hallitseville nuorille. Ja älykkyyden lisäksi kriteerinäni on hyvä englannin kielen taito ja maahanmuuttomyönteisyys. Koska saan ihan itse päättää. Millä ovelalla kysymyksellä karsin kaikki rasistit?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:58"]Jos ei ole maahanmuuttomyönteinen, on rasisti? [/quote]Minä saan päättää sen. Minun kriteerini. [/quote] Rasisti ei halua työllistää rasisteja.

[/quote]

En huomannut ihonväri keskustelua. 

Vierailija
2/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:58"]Jos ei ole maahanmuuttomyönteinen, on rasisti?
[/quote]Minä saan päättää sen. Minun kriteerini.
[/quote]
Rasisti ei halua työllistää rasisteja.
[/quote]Ei ole rasismia jos pitää enemmän avarakatseisista ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit yhdistää asian kielitaitokysymykseen, sanoa että tämä on monikulttuurinen työympäristö ja pitää tehdä töitä englanniksi kommunikoivien ulkomaalaisten kanssa. Kysyä sitten, miten hakija uskoo sellaisesta selviävänsä.

Pahimmat mamuvihaajat paljastuu varmaan naamanilmeistä tai kommenteista, fiksut tyypit osaavat väärän asenteensa joka tapauksessa salata.

Vierailija
4/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ap:n kysymykseen 38:n neuvo on hyvä. Toki hakija voi olla vain että "joojoo hyväksyn hyväksyn" ja ei piittaa ollenkaan.  Mutta jos yrittää oikein korostaa sitä, että firmassa ei voi työskennellä ellei pysty toteuttamaan heidän arvojaan niin ehkä asia menee paremmin perille. Eli juuri kertoo, että firman arvot ovat nämä ja käytännössä se tarkoittaa tätä ja kysyy hakijalta pystyykö hän 100 % sitoutumaan näiden arvojen toteuttamiseen. Oikein muuta ei kauheasti voi tehdä.

Vierailija
5/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:11"]

Mä otin viime kesänä pari amislaista töihin ja se on suurin virhe mitä olen ikinä tässä pikkupomon hommassa tehnyt. On käsittämätöntä, että ne eivät osanneet edes oman erikoisalansa alkeita. Parhaiten työnteko sujui, kun piti nämä sankarit kaukana itse työnteosta.

Ohjeiden lukeminen tai kuunteleminen saati sitten niiden ymmärtäminen oli ihan mission impossible molemmille. Kielitaito olematon.  Laskutaitoa ei koeteltu muuten kuin siinä vaiheessa, kun ilmoitettiin ruokatauon pituus eli klo 11-12 liukuvasti 30 minuuttia. Sekin oli mahdoton ymmärtää ja toistuvasti hemmot poistuivat ruokkikselle klo 10.45 ja palasivat kello 12.15. Kommunikointi lähinnä apinoiden tasolla, toistelivat lähinnä että "häh, mitä, häh, mitä".

Mitä niille siellä koulussa opetetaan, jäi ihmetyttämään. Tuskin mitään. Tai sitten ei vaan älyn lahjat riitä oppimiseen.

[/quote]

Sama homma. Meillä oli kesätöissä kolme ammattikoululaista ja yksi lukiolainen. Lukiolaislikka pesi mennen tullen amispojat, joista muuten kaksi oli maahanmuuttajien lapsia. Aivan pihalla, ihan kaikesta, eikä ollut kielitaidosta kiinni.

Kouluaikaan työharjoittelussa olleet amikset ovat saaneet koulun ohjaavalta opettajalta jo siitä pisteitä, että ovat tulleet paikalle. Mitään ei kukaan viitsinyt tehdä ja työaika oli täysin ymmärtämätön käsite. Kun asiasta sanottiin, puolet jätti kokonaan tulematta.

Vierailija
6/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap olet linjoilla? Saat erotettua rasistit siten, että kysyt hakijoilta, mitä tietävät firman arvoista. Sitten jos mainitsee myös sen mamunyönteusyyden muiden seassa, niin kysyt että onko arvot ok/hyväksyykö. Jos ei niin kerrot ne puuttuvat arvot ja sitten kysyt. Sallittua ja toimivaa :)

Vierailija
7/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää. Mä vein lukiopohjaisen insinööriopiskelijan kesätyöpaikan miesvaltaiselta alalta, vaikka olen tyttö ja vielä amis.

Vierailija
8/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekasin neuvo on hyvä, se on tavallinen työhaastattelukysymys, kun taas esim "millaisessa kaveripiirissä et halua olla" on vähän kummallinen kysymys, jonka esittämisestä saattaa herätä ihmetystä.

Vierailija
9/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:11"]

Mä otin viime kesänä pari amislaista töihin ja se on suurin virhe mitä olen ikinä tässä pikkupomon hommassa tehnyt. On käsittämätöntä, että ne eivät osanneet edes oman erikoisalansa alkeita. Parhaiten työnteko sujui, kun piti nämä sankarit kaukana itse työnteosta.

Ohjeiden lukeminen tai kuunteleminen saati sitten niiden ymmärtäminen oli ihan mission impossible molemmille. Kielitaito olematon.  Laskutaitoa ei koeteltu muuten kuin siinä vaiheessa, kun ilmoitettiin ruokatauon pituus eli klo 11-12 liukuvasti 30 minuuttia. Sekin oli mahdoton ymmärtää ja toistuvasti hemmot poistuivat ruokkikselle klo 10.45 ja palasivat kello 12.15. Kommunikointi lähinnä apinoiden tasolla, toistelivat lähinnä että "häh, mitä, häh, mitä".

Mitä niille siellä koulussa opetetaan, jäi ihmetyttämään. Tuskin mitään. Tai sitten ei vaan älyn lahjat riitä oppimiseen.

[/quote]

Sama homma. Meillä oli kesätöissä kolme ammattikoululaista ja yksi lukiolainen. Lukiolaislikka pesi mennen tullen amispojat, joista muuten kaksi oli maahanmuuttajien lapsia. Aivan pihalla, ihan kaikesta, eikä ollut kielitaidosta kiinni.

Kouluaikaan työharjoittelussa olleet amikset ovat saaneet koulun ohjaavalta opettajalta jo siitä pisteitä, että ovat tulleet paikalle. Mitään ei kukaan viitsinyt tehdä ja työaika oli täysin ymmärtämätön käsite. Kun asiasta sanottiin, puolet jätti kokonaan tulematta.
[/quote] Kummallista. Meillä Tredussa on ainakin erittäin tarkkaa pitää kiinni sovituista ajoista, ohjeista jne. ja tätä tarkkaillaan opettajien toimesta hyvin. Yhtäkään valitusta en ole tämän talven aikana kuullut 14 oppilastaani heidän top-jaksoillaan, vaan kolme heistä sai jopa vakituisen työpaikan harjoittelupaikastaan, yksi sai kesätöitä, loput kehuja.

Vierailija
10/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:50"]

Kesätöitä tietokoneet hallitseville nuorille. Ja älykkyyden lisäksi kriteerinäni on hyvä englannin kielen taito ja maahanmuuttomyönteisyys. Koska saan ihan itse päättää. Millä ovelalla kysymyksellä karsin kaikki rasistit?

[/quote]heheee, yksikään amispöllö ei täytä noita kriteerejä

tökki jo tietokoneen käytössä

[/quote]

Ok... Mun poika hallitsee erinomaisesti tietokoneet ( tänään saanut kyllästymiseen asti neuvoa mua ), ei ole tietääkseni rasisti, on paljon ulkomaalaistaustaisia kavereina ja englantiakin osaa. Tosin lopetti amiksen kesken ( eli ei sopisi ap:n kriteereihin) ja nyt miettii mitä alkais tekemään tai opiskelemaan. Eli on vain peruskoulu pohja... On joo todella tyhmä poika mulla, eiks? Semi amispöllö oikein...
[/quote]
Totta, ei poikasi miltään mensan jäseneltä vaikuta.
[/quote] Mensan jäsenissä on eräs tyhmä omaisuus: he maksavat siitä, että läpäisevät vain yhdenlaista päättelykykyä vaativan pelin/testin ja maksavat Mensalle siitä, että saavat sanoa päässeensä tämän pelin läpi tietyillä luvuilla. Ja kyllä, itsekin sain siitä erinomaiset tulokset vaikka olen muuten tyhmä kuin saapas.

Vierailija
11/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:11"] Mä otin viime kesänä pari amislaista töihin ja se on suurin virhe mitä olen ikinä tässä pikkupomon hommassa tehnyt. On käsittämätöntä, että ne eivät osanneet edes oman erikoisalansa alkeita. Parhaiten työnteko sujui, kun piti nämä sankarit kaukana itse työnteosta. Ohjeiden lukeminen tai kuunteleminen saati sitten niiden ymmärtäminen oli ihan mission impossible molemmille. Kielitaito olematon.  Laskutaitoa ei koeteltu muuten kuin siinä vaiheessa, kun ilmoitettiin ruokatauon pituus eli klo 11-12 liukuvasti 30 minuuttia. Sekin oli mahdoton ymmärtää ja toistuvasti hemmot poistuivat ruokkikselle klo 10.45 ja palasivat kello 12.15. Kommunikointi lähinnä apinoiden tasolla, toistelivat lähinnä että "häh, mitä, häh, mitä". Mitä niille siellä koulussa opetetaan, jäi ihmetyttämään. Tuskin mitään. Tai sitten ei vaan älyn lahjat riitä oppimiseen. [/quote] Sama homma. Meillä oli kesätöissä kolme ammattikoululaista ja yksi lukiolainen. Lukiolaislikka pesi mennen tullen amispojat, joista muuten kaksi oli maahanmuuttajien lapsia. Aivan pihalla, ihan kaikesta, eikä ollut kielitaidosta kiinni. Kouluaikaan työharjoittelussa olleet amikset ovat saaneet koulun ohjaavalta opettajalta jo siitä pisteitä, että ovat tulleet paikalle. Mitään ei kukaan viitsinyt tehdä ja työaika oli täysin ymmärtämätön käsite. Kun asiasta sanottiin, puolet jätti kokonaan tulematta. [/quote] Kummallista. Meillä Tredussa on ainakin erittäin tarkkaa pitää kiinni sovituista ajoista, ohjeista jne. ja tätä tarkkaillaan opettajien toimesta hyvin. Yhtäkään valitusta en ole tämän talven aikana kuullut 14 oppilastaani heidän top-jaksoillaan, vaan kolme heistä sai jopa vakituisen työpaikan harjoittelupaikastaan, yksi sai kesätöitä, loput kehuja.

[/quote]

Pienellä paikkakunnalla lienee eri meininki. Minustakin touhu oli kummallista, ja tuntuu todella epätoivoiselta, että tulevaisuuden duunit lepää tuon jengin harteilla. Hyvä kuulla, että muualla eri meininki, ehkä en vaivu synkkyyteen. Terv. Sama homma.

Vierailija
12/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka kannattaa epätasa-arvoista ja ketkuilevaa sananvapauslakia ("kiihottaminen kansanryhmää vastaan") ja kieroa ja epäoikeudenmukaista YLE-propagandan mukaista muuta syrjintää (suomensuomalaisten syrjintä rikosjutuissa, yrittäjien oikeuksien ja näkökulman vähättely, täysin yksiulotteinen käsitys rasistisesta kielenkäytöstä jne.) on aikamoinen rasisti ja virallisesti silti se hyvä ihminen. Eli jokainen kunnolla aivopesty tai oikeassa paikassa turvallisuussyistä virallisia totuuksia lateleva ihminen on ainakin kykenevä näyttelemään rasistia.

-Mies 29v-

Vierailija
13/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:58"]Jos ei ole maahanmuuttomyönteinen, on rasisti?
[/quote]Minä saan päättää sen. Minun kriteerini.
[/quote]
Rasisti ei halua työllistää rasisteja.

Vierailija
14/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaidon voi helposti testata kysymällä kielitaidosta ja onko valmis käyttämään englantia. Vaativammassa työssä ehkä kysyisit jonkun kysymyksen haastattelussa englanniksi, mutta en usko että tarjoaisit sellaista työtä ammattikoululaiselle. Toisaalta kyllä haastattelussa voisi yksinkertaisen kysymyksen kysyä englanniksi - esimerkiksi mitä hakija tekee vapaa-aikanaan. Jos on valmis käyttämään työssä englantia, voi vastata kysymykseen haastattelussa. Mielestäni ylempänä ehdotettu arvoista kertominen kuulostaa hyvältä. Voithan kysyä myös, pitääkö hakija matkustelusta jos yrität saada kuvaa monimuotoisuuden "sietämisestä". Hassu työhaastattelukysymys tosin :D

Vierailija
15/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieskin on amiksen käynyt lv-asentaja. Onkohan hän tyhmä? Ehti ennen putkimiehen työtä toimia insinöörinä viitisentoista vuotta, ohjelmistospesialistina. Hitto jos olis se firma tiennyt, että siellä oli idiootti tienaamassa isoja rahoja...

Vierailija
16/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä äänestääkö ne RKP:tä.

Vierailija
17/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö juuri sinä ole rasisti, kun karsit tietynlaisen ihmiset pois.

Vierailija
18/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:51"]

Kysy niiltä äänestääkö ne RKP:tä.

[/quote]

Paitsi että tuollaista ei saa kysyä.

Vierailija
19/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kerran on älykkäitä niin eiköhän ne osaa olla kertomatta rasistisuudestaan siinä haastattelussa.

Vierailija
20/43 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:52"]Etkö juuri sinä ole rasisti, kun karsit tietynlaisen ihmiset pois.
[/quote]Firman yksi pääarvoista on suvaitsevaisuus. Menen arvojen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän