Halpa, pieniruokainen, pieni auto?
On tullut aikaa ostaa auto. En halua mitään kallista vaan joku noin 1000-3000 euroa maksava hyvä perusauto. Ongelmana nyt vaan että minkä merkkinen auto? Itse kun en ymmärrä noista mitään ja en halua mitään sellaista mikä on kallista ja hankalaa korjata kun hajoaa. Vinkkejä kiitos. Sekä automaatti että manuaali käy ja mielellään saisi olla diesel.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 06:56"]
Se on kyllä totta, että edullisimmin osat ja huolto tapahtuu WV ja Toyota-merkkisille.
[/quote]
Minulla on kyllä sellainen käsitys että volkkarin huollot ovat kalliita ja japanilaisten varaosat ovat pääsääntöisesti tosi kalliita. Meillä on tykästytty fordeihin, merkkihuollot ei pahan hintaisia, mutta ei niitä kannata pitää kovin vanhoiksi kun tuppaavat ruostumaan ja niitä sähkövikoja alkaa tulaa vanhoihin. Ollaan vaihdettu uuteen 3-5 vuoden välein, eikä ole tarvinnu murehtia vioista.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 06:20"]
Suosittelen Volkswagen Golfia, vuosimalliltaan joku vuosituhannen vaihteen paikkeilta. Helppo korjata ja kulkee suunnilleen pyhällä hengellä.
[/quote]
Golf on kyllä hyvä auto, mutta Volkkarit on niin arvostettuja, että arvostus näkyy myös käytettyjen hinnassa. Jos tyydyt johonkin toiseen merkkiin, saat samankuntoisen yhtä hyvän auton huomattavasti edullisemmin kuin vastaavan volkkarin. Esim. Opel, Nissan, Peugeot, Citroen, Renault, Fiat.
Edullisimmin saa, kun ostat joltain jolla auto on pakkomyynnissä esim. kuolemantapauksen tai muun syyn takia. Samoin katsastamattoman saa huomattavasti edullisemmin kuin katsastetun, toki siinä on riskinsä mutta mulla riskinotto on aina kannattanut.
Mulla oli ennen Renault Twingo. Oli luotettava; lähti kovillakin pakkasilla työpaikan pihasta, vaikkei ollut piuhassa. On myös todella yksinkertainen, ei tosiaan ollut liikaa elektroniikkaa. Tuollainen kevyt auto ei paljon kuluta, vaikkei ole diesel.
fiat punto! Todella aliarvostettu, mutta erittäin hyvä perusauto. Itsellä ollut jo 4 vuotta, hinta ostettaessa 1700€. Todella, todella halvat korjaukset, punton osia saa todella halvalla. Eikä ole pahemmin jouduttu korjailemaankaan. Tuunattua saa kivoilla koristekapseleilla, musta ja vastapesty näyttää hyvältä :) erittäin hyvä ajotuntuma ja kulutus 5l/satasella moottoritienopeuksillakin.
Ongelma on se että auton hankinta ei ole se mikä maksaa van se kun auto hajoaa ja mikä enemmän sähköhärpäkkeitä ja ajotietokoneita ym sekä hankalammaksi ja enemmän erikoistyövälineitä auton korjauttaminen vaatii. Haluan auton minkä kuka tahansa pientä korjausfirmaa ylläpitävä kykenee korjaamaan ja huoltamaan, en perusta merkkihuoltoliikkeistä. Volvot, mersut ja saabit vie tolkuttomasti polttoainetta olematta yhtään sen parempia autoja.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 06:44"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 06:41"]
Jos diesel niin vw Polo ja jos taas bensa niin Toyota Yaris.
EI MISSÄÄN NIMESSÄ RANSKALAISIA!!!! eli peugeot, renault ja citroen! Pois voit jättää myös Opel, Ford BMW merkit. Eli jos haluat tavallisen, edullisen ja luotettavan ajopelin jota on tarvittaessa varaa huoltaakkin ovat merkkisi Toyota tai VW
nimim. autoillut jo vuodesta 1984
[/quote]
Mikä ASIANTUNTIIJA!
[/quote]
En ole "asiantuntiija" niinkuin sinä kirjoitit mutta kokemusta autoista on todella paljon! En ole merkkiuskollinen enkä fanaattinen tiettyjen merkkien puolustaja mutta nämä ovat minulle opittuja faktoja joita olen kokenut. Harrastan myös autojen kunnostamista ja se on toinen seikka miksi uskallan kertoa mielipiteeni asiasta.
Uskoakseni loukkasin sinua nyt jonkun pois suljetun merkin osalta? Olen pahoillani että pahoitit mielesi...vilpittömästi :/
[/quote]
Mä harrastan ranskalaisia autoja. Voisin sanoa että pösökin kannattaa ostaa.