Miksi kauniit naiset on kohteliaita ja hyvätapaisia, mutta rumat naiset
on huonotapaisia ja omaan napaan tuijottelijoita? Tällaisen huomion tein taas tänään.
Kommentit (12)
Rumia kohdellaan huonommin joten he oppivat itsekin sen käytösmallin helposti.... Tosin tunnen myös monia kusipäisiä kauniita ja todella mukavia rumia :)
Etpä ole kovin hyvätapainen itsekään, kun jaottelet ihmiset kauniisiin ja rumiin.
Minä en ole kaunis, mutta saan paljon kehuja ystävällisyydestäni
Monesti kauniit naiset ovat ylpeitä ja koppavia ja kaukana ystävällisestä kun taas rumat ovat usein juuri päin vastoin...
Luonne se on mikä tekee ihmisestä mukavan.
Kohteliaisuutta voi opetella, se on monesti samalla kärsivällisyyttä ja toisen ihmisen ymmärtämistä.
Enpä ole naisten ulkonäöllä ja käytöstavoilla havainnut mitään yhteyttä toisiinsa. Olen tavannut sekä ystävällisiä että kusipäisiä kauniita naisia ja vähemmän kauniita naisia.
Valitettavasti kauniista naisista joudun sanomaan, että omien kokemusteni mukaan ne eivät vaikuta niin älykkäiltä, kuin vähemmän kauniit naiset ja kauniit naiset ovat myös useammin "uusavuttomia" kuin vähemmän kauniit naiset. Johtuneeko sitten siitä, että kaunis nainen saa ulkonäkönsä vuoksi ainakin miehiltä enemmän anteeksi jne. kuin vähemmän kauniit naiset, eivätkä joudu sen vuoksi työskentelemään menestyksensä ja tavoitteidensa eteen yhtä paljon kuin vähemmän kauniit naiset. Siksi eivät ehkä opi erinäisiä tärkeitä tietoja ja taitoja niin hyvin kuin vähemmän kauniit naiset.
Aina välillä tulee juttua siitä miten kauniit naiset uskovat muiden naisten kadehtivan heitä. Tällaisten naisten kohdalla hyvä käytös saattaa joskus olla ns "anteeksi pyytelyä" olemassa olostaan, ettei leimautuisi kaiken lisäksi ylimieliseksi. Itse en kylläkään ole huomannut ulkonäöllä olevan juuri vaikutusta käytökseen, tosin en hirveästi vietä aikaa ihmisten ilmoilla joten paha mennä sanomaan..
Kyllähän se että on mukava hyväsydäminen näkyy ulospäin. Samoin se jos on paha.
Koska sulla on taipumus noteerata vain kannattamaasi stereotypiaa tukevat havainnot. Ehkä myös näkemyksesi rumuudesta voi korreloida käytöksen kanssa.
Minua kohdellaan rumana läskinä kuin olisin ilmaa. Koulussa kiusattiin. Kyllä siinä karisi kaikki mukavana olemisen halut pois!
Ei voi yleistää Tosin jos jollakin on hyvä ulkonäkö niin sitä kautta on helpompi löytää hyvä itsetunto, kun ympäristökin suhtautuu suopeasti. Ja metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.