Rippijuhlien järjestäminen, kotona vai vuokratiloissa?
Vieraiden lukumäärää on vaikea arvioida vielä, mitä vain 15 ja 40 välillä. Osa tulee pidempää, suurin osa läheltä. Kirkosta on mahdolliseen edulliseen juhlapaikkaan 13 kilometriä, kotiin 15 km. Lähempää kirkkoa ei löydy kohtuuhintaisia juhlatiloja.
Juhlapaikassa olisi ainakin tilaa jos kaikki tulee, kaikki mahtuvat mukavasti syömään, ja astiat löytyvät. Kotiin pitäisi ostaa astioitakin. Siinä menisi rahaa pian juhlapaikan vuokran verran.. Koti meillä on myös tilava, iso piha jne.. Toisaalta en ihan mieluusti kutsuisi kaikkia kutsutuista kotiini, ja siivouksesta tulisi valtava stressi.
Kummassa itse järjestäisit rippijuhlat?
Kommentit (4)
Mä varasin juhlapaikan jo ajat sitten. Meidän lapsi pääsee elokuussa ripille eikä mulla ollut missään vaiheessa vaihtoehtona kotona juhlien järjestäminen. Pitopalvelusta ruuat ja vuokra-astiat. Ei tarvitse stressata kotona siivouksesta. Monta koiraa ja pikkusisarus sotkevat siinä määrin että päivän päästä siivouksesta näyttää siltä kuin meillä ei olisi siivottu kuukauteen.
Säästän itseäni ja pidän juhlat muualla :):
Kuinka isolle porukalle kannattaa vuokrata tila?
ap
Meille tulossa vieraita 20-30, mukana lapsiakin jonkin verran. Uusperhekuvioitakin sen verran, että vuokrapaikka ehdoton. Vielä on auki, tehdäänkö tarjoilut talkoilla vai otanko pitopalvelun, pitää vähän tarjouksia kysellä.
Astioita on mahdollista vuokrata niin voi pitää juhlat kotona.