kouluun vai ei aamulla?
Poika 8v ja hänellä lämpöä 37,4 pientä köhää ja pää- ja kurkkukipua.
Mun mielestä pitäisin ainakin huomisen kotona, varsinkin kun ollaan lähdössä perjantaina hiihtolomareissulle lappiin.
Mies sitä mieltä, että kouluun ja jos jää kotiin niin pärjää yksin, eikä minun kannata jäädä töistä pois.
Oletteko te jättäneet juuri 8v täyttänyttä yksikseen pikku kuumeessa kotiin työpäivän ajaksi?
Itse olen sitä mieltä että jäisin kotiin kun siihen kerran oikeus on alle 10vuotiaan kanssa.
Kommentit (14)
En haluaisi ottaa vastaan kouluun oppilaaksi. Tartuttaa vain muita - open mukaanlukien:/
En haluaisi itsekään työskenellä tuossa kunnossa...
Miksi ei voisi olla pois koulusta? Meneekö oma työ lapsen voinnin edelle?
Kouluterkka kyllä kirjoittaa ehdottomasti saikkulapun. Tämä yhteiskunta tuskin kaatuu, vaikka jäät pariksi päiväksi kotiin lastasi hoitamaan. Sinulla on siihen oikeus - tai siis LAPSELLASI on siihen etenkin oikeus!
T. Ope
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:40"]Tuota... kun eihän tuo ole edes lämpöä? Kuumeen raja on 38 eikä tuon alle pitäisi edes lääkitä. Kouluun vaan, jos sairastuu pahasti kesken päivän niin sitten kotiin. Jos on nyt sairastumassa, ei sitä voi yhdellä tai kahdellakaan kotipäivällä pysäyttää. [/quote] Tämän takia taudit leviää kun ei osata olla kotona tarpeeksi kauan!!!
[/quote]
No leviäähän ne jo ennen kuin potilas sairastuu... Kai se kuumeen raja nyt jostakin syystä tuohon on asetettu? Kas, kun lastenlääkäritkin ovat asiasta samaa mieltä:
http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/375-ei-ole-viela-kuumeen-raja/596301/
Mistä työpaikasta saa saikkua päänsäryn ja nuhan vuoksi?
[/quote]
Mun työpaikallani HR lähettää erikseen mailia ja julkaisee intrassa kiellon tulla kipeänä töihin. Että mielummin parannellaan kotona ja jos on pakottava tarve tehdä töitä kipeänä niin sitten tehdään kotona. Tarkoitus nimen omaan on, ettei koko työpaikka saa tartuntaa.
Ap jatkaa. Pojalla oli nyt lämpöä 37,6 ja kurkku ja pääkipua. Kotiin jään hänen kanssaan. Mies oli edelleen sitä mieltä, että poika jo niin "iso" että pärjäisi yksin.
Pitää käyfä hakemassa terveydenhoitajalta saikkulappu, eipä tule töissä sanomista. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja ette voi kuvitella millaisia juoruakkoja ja selän takana puhujia miehet osaavat olla. Varsinkin toisten sairauslomista tulee kommenttia jatkuvasti.
Itse kyllä olin kaksi pvää pojan sairauden takia poissa viime vuonna, joten ei hän paljon sairastele.
Noin pienen lapsen kotiin jättäminen yksin sairaana on mielestäni heitteillejättö. En ikinä voisi edes ajatella asiaa, saisi kyllä maailma kaatua ympäriltä mielummin. Olen tälläkin hetkellä 7-vuotiaan kanssa kotona, kun pikkuinen on kuumeessa ja kyllä hän hoivaa tarvitsee (sekä henkistä turvaa).
Jäät kotiin. Mekin kotiuduttiin just terveyskeskuksesta. 7-vuotiaalla todettiin aivokalvontulehdus.
Kotiin ja ei todellakaan pidä jättää lasta yksin.
Millainen äiti oikein olet?? Todellako harkitset jättäväsi sairaan lapsen yksin kotiin...Tai laitat lapsen kipeänä kouluun. Sääliksi käy poikaa.
Tottakai jäät kotiin hoivaamaan sairasta lastasi. Ei kannata mennä kouluun pahentamaan sitä ja tartuttamaan muita.
Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Aika kylmä mies sulla.
Et kai ole tosissasi ap? Ei 8v ole vielä tarpeeksi vanha olemaan monta tuntia yksin kotona ja surkeana. :( tuli ihan paha mieli lapsen puolesta.
Mulla on 8v poika ja ihan kammottavalta tuntuu että kipeänä täällä yksin lämmittelisi mikrossa ruokaa ja yksin värjöttelisi peiton alla koko päivän. Soittaisin välillä töistä että ota sieltä lääkekaapista puolikas panadol..
Tuota... kun eihän tuo ole edes lämpöä? Kuumeen raja on 38 eikä tuon alle pitäisi edes lääkitä. Kouluun vaan, jos sairastuu pahasti kesken päivän niin sitten kotiin. Jos on nyt sairastumassa, ei sitä voi yhdellä tai kahdellakaan kotipäivällä pysäyttää.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:40"]Tuota... kun eihän tuo ole edes lämpöä? Kuumeen raja on 38 eikä tuon alle pitäisi edes lääkitä. Kouluun vaan, jos sairastuu pahasti kesken päivän niin sitten kotiin. Jos on nyt sairastumassa, ei sitä voi yhdellä tai kahdellakaan kotipäivällä pysäyttää.
[/quote]
Tämän takia taudit leviää kun ei osata olla kotona tarpeeksi kauan!!!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:40"]Tuota... kun eihän tuo ole edes lämpöä? Kuumeen raja on 38 eikä tuon alle pitäisi edes lääkitä. Kouluun vaan, jos sairastuu pahasti kesken päivän niin sitten kotiin. Jos on nyt sairastumassa, ei sitä voi yhdellä tai kahdellakaan kotipäivällä pysäyttää. [/quote] Tämän takia taudit leviää kun ei osata olla kotona tarpeeksi kauan!!!
[/quote]
No leviäähän ne jo ennen kuin potilas sairastuu... Kai se kuumeen raja nyt jostakin syystä tuohon on asetettu? Kas, kun lastenlääkäritkin ovat asiasta samaa mieltä:
http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/375-ei-ole-viela-kuumeen-raja/596301/
Mistä työpaikasta saa saikkua päänsäryn ja nuhan vuoksi?