Huoh, ihastuin sitten seksikumppaniini...
Olen 27-vuotias nainen, ja olen ollut puolisen vuotta seksisuhteessa erääseen mieheen. Olemme molemmat sinkkuja lähinnä siksi ettei ole sopivaa kumppania tullut vastaan. Seksisuhteeseen päädyimme, koska molemmilla on samanlaiset mieltymykset (ei mitään kovin erikoista, muttei myöskään 100% tavallista vaniljaa). Aluksi emme tunteneet toisiamme juuri ollenkaan, mutta väkisinkin tässä on pikkuhiljaa tutustunut.
Tämä "suhteemme" on toiminut aivan loistavasti, sillä seksi on todellakin ollut aivan mahtavaa ja upeaa. Mutta viime aikoina olen alkanut huomata, että kyllähän niitä tunteita on tässä kehittynyt, vaikka ei pitänyt. Myös mies on vihjaillut olevansa halukas tapaamaan muutenkin kuin seksin merkeissä.
Asiassa on kuitenkin ongelmia. Mies on minua aika paljon vanhempi, hänellä on aiemmasta liitostaan lapsi, ja olemme muutenkin aivan eri maailmoista. En usko, että meillä olisi yhtään mitään yhteistä arvojen, taustojen, elämäntilanteiden tai yhtään minkään suhteen. Lisäksi en todellakaan halua tässä iässä, hiljattain yliopistosta valmistuneena ja omaa elämää vasta aloittamassa olevana, ottaa "riskiä" päätyä äitipuoleksi.
Olen todella surullinen ja usein ahdistunut asian johdosta. Odotan miehen viestejä ja puheluita koko ajan, ja lasken suunnilleen tunteja ja minuutteja seuraavaan tapaamiseemme. Parisuhdemielessä en olisi koskaan lähtenyt tällaisen miehen kanssa treffeille, mutta hän pujahtikin elämääni vähän toisella tapaa... En olisi osannut kuvitella, että ihastun häneen, mutta näin on nyt käynyt. En tiedä haluanko suostua tapaamaan häntä muutenkin vai en, sillä toisaalta haluan hirveästi olla hänen lähellään, ja toisaalta pelkään rakastuvani ihan liikaa tähän ihmiseen, joka on liian vanha, liian erilainen ja jolla on vielä lapsiakin. Enkä missään nimessä haluaisi suojella itseäni lopettamalla koko suhteen, sillä tunteita on jo syntynyt. Helppoa tietä ulos ei siis enää ole.
En tiedä edes miksi kirjoitan tänne, oli kai tarve saada tämä ahdistava valintatilanne kirjoitettua ylös. Mitä mieltä olette, mitä itse tekisitte jos olisitte tilanteessani?
Kommentit (49)
"Asiassa on kuitenkin ongelmia. Mies on minua aika paljon vanhempi, hänellä on aiemmasta liitostaan lapsi, ja olemme muutenkin aivan eri maailmoista. En usko, että meillä olisi yhtään mitään yhteistä arvojen, taustojen, elämäntilanteiden tai yhtään minkään suhteen."
Mitä miettimistä tässä vielä on?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:15"]
"Asiassa on kuitenkin ongelmia. Mies on minua aika paljon vanhempi, hänellä on aiemmasta liitostaan lapsi, ja olemme muutenkin aivan eri maailmoista. En usko, että meillä olisi yhtään mitään yhteistä arvojen, taustojen, elämäntilanteiden tai yhtään minkään suhteen."
[/quote]
Se, että kaikesta huolimatta kemiat toimivat välillämme hyvin, ja olen ihastunut häneen :( Tunne on vieläpä molemminpuolinen.
Ap
No höh. Minä aina haaveilin että tulevalla miehelläni olisi lapset jo valmiina, niin ei tarttisi ite vääntää. Ei käynyt niin hyvä lykky kuitenkaan :D
Erilaisuus voi olla hyväkin asia. Liika samanlaisuus voi olla tylsää.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:05"]
Olet ihastunut, ehkä rakastunut, ja pelkäät miehen lapsia. Ihme nössö olet.
[/quote]
Ei se ainut ongelma ole. Meillä ei ole käytännöllisesti katsoen mitään yhteistä, ja elämäntyylimmekin ovat täysin erilaiset. Mutta myönnän toki että lapsi on yksi ongelmista, sillä tavoitteeni on aina ollut löytää suunnilleen ikäiseni mies, joka olisi samassa elämäntilanteessa, ja jonka kanssa voisi sitten edetä kohti mahdollista avioliittoa ja lapsia. Olisi aikamoinen muutos suunnitelmiin alkaakin seurustelemaan huomattavasti vanhemman miehen kanssa, jolla avioliitto on jo koettu ja lapsikin hankittu.
Ap
[/quote]
Voihan se vielä sunkin kanssa lapsen tehdä jos haluat. Ei elämä mene aina niin kuin olet suunnitellut. Vanhempana kadut varmasti jos nyt heität tämän miehen menemään. Tuskin tulet koskaan löytämään sellaista ikäistäsi ihmemiestä, johon tulet aina olemaan tyytyväinen. Tämä nykyinen seksimies sitten kummittelee alitajunnassasi ja 40-vuotiaana huomaat kaipaavasi häntä kamalasti ja uskovasi, että hänen kanssaan homma olisi toiminut.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:15"]
[/quote]
Se, että kaikesta huolimatta kemiat toimivat välillämme hyvin, ja olen ihastunut häneen :( Tunne on vieläpä molemminpuolinen.
Ap
[/quote]
Tämähän on vain mielipide, mutta molemminpuolinen ihastuminen aikuisten välillä (vaikka ikäeroa olisikin) on hyvin harvinaista herkkua. Itse katsoisin loppuun asti. Voihan olla, että jos alatte seurustella vakavammin, ero tulee joka tapauksessa, mutta ainakaan ei vanhana harmita että jäi kokeilematta.
Mitä mies on sanonut siitä kun elätte täysin eri maailmoissa, eikö se haittaa?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:26"]
[/quote]
Ei häntä ilmeisesti haittaisi... mutta hänhän on jo elämässään siellä missä haluaa, ja on paljon minua kokeneempi, joten ehkä hän näkee asian niin että minä tulisin ja sopeutuisin hänen elämäänsä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:32"]
[/quote]
Ei häntä ilmeisesti haittaisi... mutta hänhän on jo elämässään siellä missä haluaa, ja on paljon minua kokeneempi, joten ehkä hän näkee asian niin että minä tulisin ja sopeutuisin hänen elämäänsä?
Ap
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos löytäisit ikäisesi ihanan miehen, etkö sopeutuisi hänen elämäänsä? Ja hän sinun? Yhteiselo vaatii aina sopeutumista.
Kuinka usein näettee seksin merkeissä? Entä jos pidät tauon niinkun joku jo sanoi ja katsot sitten haluatko jatkaa.
Minkä ikäinen lapsi on? Mikä ongelma se on?
Oletko sanonut miehelle omista toiveista? Lapsi tulevaisuudessa? Olet jo sen ikäinen ettei kauhean kauan kannata odotella.
Tv.mies
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:32"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos löytäisit ikäisesi ihanan miehen, etkö sopeutuisi hänen elämäänsä? Ja hän sinun? Yhteiselo vaatii aina sopeutumista.
[/quote]
Tietenkin, mutta samassa (suhteellisen vapaassa) elämäntilanteessa olevan miehen kanssa se olisi helpompaa. Tämän miehen kanssa jo se lapsi yksistään toisi haasteita, ja olen vielä sen verran itsekäs, että haluaisin tulevan mieheni kokonaan itselleni...
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:37"]
Kuinka usein näettee seksin merkeissä? Entä jos pidät tauon niinkun joku jo sanoi ja katsot sitten haluatko jatkaa.
[/quote]
1-3 kertaa viikossa näemme, eli aika usein. Tauko olisi senkin vuoksi iso juttu, kun tapaamisia on niin säännöllisesti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:37"]
[/quote]
1-3 kertaa viikossa näemme, eli aika usein. Tauko olisi senkin vuoksi iso juttu, kun tapaamisia on niin säännöllisesti.
Ap
[/quote]
Seksin takia näette? Eikö teillä ole mitään muuta yhteistä?
Anna palaa jos sä kerran rakastat sitä. Voitte saada vielä yhteisiäkin lapsia. Ihme vouhotusta ettei teillä ole mitään yhteistä. No ainakin seksiä. Keksikää jotain muutakin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:05"]
Olet ihastunut, ehkä rakastunut, ja pelkäät miehen lapsia. Ihme nössö olet.
[/quote]
Ei se ainut ongelma ole. Meillä ei ole käytännöllisesti katsoen mitään yhteistä, ja elämäntyylimmekin ovat täysin erilaiset. Mutta myönnän toki että lapsi on yksi ongelmista, sillä tavoitteeni on aina ollut löytää suunnilleen ikäiseni mies, joka olisi samassa elämäntilanteessa, ja jonka kanssa voisi sitten edetä kohti mahdollista avioliittoa ja lapsia. Olisi aikamoinen muutos suunnitelmiin alkaakin seurustelemaan huomattavasti vanhemman miehen kanssa, jolla avioliitto on jo koettu ja lapsikin hankittu.
Ap
[/quote]
No sitten järki käteen ja jäitä hattuun. Jos kerran suhteella ei ole tulevaisuutta, sitä ei voi jatkaa. Lopetat suhteen ja uutta sopivampaa matoa koukkuun. Turha pitkittää väistämätöntä. Lähde nyt kun on hyvä mieli ja iloiset muistot. Voi olla, että tuollaisilla lähtökohdilla voitte alkaa vaikka vihata toisianne ja suhde päättyy rumasti. Nyt järki käteen, tunteet sivuun. Niin aikuiset tekevät.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:05"] Olet ihastunut, ehkä rakastunut, ja pelkäät miehen lapsia. Ihme nössö olet. [/quote] Ei se ainut ongelma ole. Meillä ei ole käytännöllisesti katsoen mitään yhteistä, ja elämäntyylimmekin ovat täysin erilaiset. Mutta myönnän toki että lapsi on yksi ongelmista, sillä tavoitteeni on aina ollut löytää suunnilleen ikäiseni mies, joka olisi samassa elämäntilanteessa, ja jonka kanssa voisi sitten edetä kohti mahdollista avioliittoa ja lapsia. Olisi aikamoinen muutos suunnitelmiin alkaakin seurustelemaan huomattavasti vanhemman miehen kanssa, jolla avioliitto on jo koettu ja lapsikin hankittu. Ap [/quote] No sitten järki käteen ja jäitä hattuun. Jos kerran suhteella ei ole tulevaisuutta, sitä ei voi jatkaa. Lopetat suhteen ja uutta sopivampaa matoa koukkuun. Turha pitkittää väistämätöntä. Lähde nyt kun on hyvä mieli ja iloiset muistot. Voi olla, että tuollaisilla lähtökohdilla voitte alkaa vaikka vihata toisianne ja suhde päättyy rumasti. Nyt järki käteen, tunteet sivuun. Niin aikuiset tekevät.
[/quote]
'Aikuiset' ovat nössöjä. Rakkautta ei voi suunnitella.
Tauko, tauko ja tauko. Paras vaihtoehto sinulle kun kerran olet täysin ihmeissäsi tilanteen kanssa. Mies ymmärtää sen jos on ymmärtääkseen, jos ei, niin se on sillä selvä. Pistä paperille plussat ja miinukset ja mietit, oletko oikeasti valmis lähtemään miehen mukaan josta olet kuitenkin niin epävarma. Sinuna en lähtisi, varsinkaan jos teitä yhdistää lähinnä seksi. Se ei pitkälle kanna, vaan muut asiat ja asioiden vivahteet. Oletko esitellyt miestä kenellekään? Tapaatko miestä muualla kuin petipuuhissa? Tottakai sinä miehelle kelpaat, olethan nuori ja vapaa, ja edustat miehelle nuoruutta. Hän ei häviä kaupassa, mutta sinä saatat hävitä paljonkin.
Et nuorru enää ja elämäsi menee kyllä totaalisen hukkaan jos päätät antaa seksisuhteenne jatkuvan. Tuumaustauko on siis todellakin paikallaan.
Ihmiset on tietysti erilaisia, mutta jos teillä seksi sujuu ja löytyy hyvin yhteinen sävel, kyllä se löytyy muissakin hommissa.
Keski-ikäisen miehen täytyy olla todella komea tai todella rikas. Ei nuori nainen muuten mukaan lähtisi.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:12"]
No kuinka vanha mies sitten on??
[/quote]
Lähempänä 40. Ei mikään massiivinen ikäero, mutta minun makuuni vähän liikaa. Siis parisuhdetta ajatellen. En tietenkään ajatellut tällaisia asioita aloittaessani seksisuhdetta, sillä ei sellaisissa puitteissa ole iällä tai vaikka toisen lapsilla väliä...
Ap