Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvauskeskus

Vierailija
29.11.2021 |

Olen nyt noin vuoden verran joutunut käymään tutkimuksissa ja labrassa, ja mietityttää onko kokemukseni jotenkin ainutlaatuinen vai olaanko me jo näin heitteillä lääkärien toimesta?

Tällaisia mm koettu: Lääkäri unohti soittaa labrakokeen tulokset, hän myös unohti laitaa lähetteen fyssarille, kuten myös lääkereseptit apteekkiin, eli lääkkeitä en saanut. Puhelimitse en päässyt niitä penäämään, vaan piti jonottaa vastaanotossa.
Lääkäri kirjoitti B-lausuntoon, "Potilas ei halua mennä töihin", kun kerroin etten kovilta tuskiltani ole työkykyinen (todettu useita vammoja kuvauksissa) samassa lausunnossa luki myös, "Potilas ei suostu tutkimuksiin" vaikka makasin tutkimuspöydällä hyvät tovit käänneltävänä.
Lisäksi en hänen sanojensa mukaan "suostu kuntoutukseen", vaikka kerroin, että menen mielelläni kuntouttettavaksi, kunhan vaivojeni laatu ensin kuvauksissa selviää. No, selvisihän se, selkä on romuna ja nivelet pskana.
Miten on, tämäkö on Suomessa nykyään hoidon taso? Lopuksi voisin mainita, etten ymmärtänyt puoliakaan lääkärin puheista.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina unohtuu jotain, kun terveyskeskuksen kanssa joutuu asioimaan. Ylivoimaisesti vaikeinta on kuitenkin saada lääkärille aikaa. Säälittää vanhukset ja muut, jotka eivät välttämättä osaa pitää puoliaan.

Vierailija
22/22 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jaa,eipä ole ollut moisia kokemuksia. Täällä voi soittaa ajan fyssarille ihan ite,vaikkei ois lähetettäkään. Aina voi soittaa toimistoon ja kysellä sieltä unohtuneista resepteistä.

Turhaa mollaamista taas.

Aha. Eli on ihan ok, kun lääkäri kertoo, että soittaa sulle labrat, laittaa eteenpäin lähetteet ja reseptit, jotta lääkkeet ovat heti haettavissa ja pääset hoitoihin, eikä mikään näistä toteudu? Kun kysyt miksi näin, on vastaus "minulla niin kova kiire ja paljon potilas". Onnekseni en ollut muistisairas sydänlääkkeitäni hakemassa oleva huteraliikkeinen vanhus.

Tulee aika kalliiksikin huristella taksilla useamman kerran apteekkiin ja terveyskeskuksen luukulle jonottamaan. ap

Olisit pyytänyt lääkäriä tulostamaan sen sähköisen respetin sinulle.

Jotkut lääkärit tulostavat sen automaattisesti.  Ja menitkö suoraan lääkärin vastaanotolta apteekin.

Minä menen aina, koska on pakko mennä, kun käyn vain akuuteissa tapauksissa lääkärissa.

Jos olisit mennyt,  olisit välittömästi voinut soittaa vastaanottoon hoitajalle, joka olisi ilmoittanut asian lääkärille ja hän olis kirjoittanut sen sähkörespetin konelle.

Ja miten pärjästi ilman lääkettä?

Minulla on moni asia hoitunut terveuskeskus asioinnissa vain sillä, että olen soittanut hoitajalle, ja hän on heti hoitanut lääkärin kanssa asian kuntoon.

On tässä keisissä omaa vikaasikin, omaa syytäsikin.  Enkä todellakaan usko tuota kaikkea, minkä olet raapustanut aloitukseesi.  En.[/quote

Kaikki sanomani on todellakin totta! Miksi ihmeessä trollaisin näin vakavalla asialla. 

Olen jo iäkäs, vaikkakaan en vielä ymmärrystä vailla oleva vanhus, eli en tunne systeemejä, koska sairastumiseni on aika tuore asia, ja nämä ongelmat ovat jysähtäneet päälle kerralla.

Kävin kahtena eri päivänä apteekissa. Puhelimitse en onnistunut pääsemään läpi. Lääkkeitä oli vielä jokunen jäljellä, eli en joutunut olemaan ilman.

En tietenkään väitä, että toiminta on samanlaista kaikkialla, siksipä kyselenkin kokemuksia, ja onhan täällä jo niitä tullutkin, monenlaisia. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi