Synnyttäjän sairaalakassi, mitä IHMETTÄ???
Tytär osteli tänään vaippoja ym kamaa ja ihmettelin miksi niitä jo ostaa. Oli kuulemma saanut ohjeet että sairaalaan on vietävä omat vaipat, tutti, myssy, omat siteet jne jne. Kaikenlisäksi pitää varata kuulemma trippejä, hedelmiä ym eväitä mukaan. Mihin se hyvinvointivaltio on kadonnut?
Itse kun synnytin niin ei tarvinnut muuta viedä kuin oma hammasharja ja lapselle ne vaatteet millä lähti sairaalasta kotiin. Kaiken muun sai sairaalasta. Jopa ruuat ja juomat. Onko tosiaan jokapuolella Suomea näin huonosti vai ainoastaan Tampereella?
Kommentit (47)
Minkä ihmeen takia te haluatte ottaa kameran mukaan? Itse antaisin mitä tahansa jos voisin unohtaa sen traumaattisen kokemuksen.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:18"]
Voi harmi, nyt ottaa päähän ettei mulle kukaan (huomannut?) tarjonnut ruokaa synnytyksen aikana, kun kesti kuitenkin 18h.. Mies pääsi kyllä käymään kahviossa ja/tai automaateilla. Itse olis ehkä jonnin verran sitä energiaa kaivannut,vaikka ei nyt mitään mättöateriaa...
[/quote]
Mä kysyin itse, että saanko syödä jos mies hakee jotain evästä (synnytys kesti 23h). Ei tarvinnut lähteä ostoksille, vaan mulle tuotiin sitten jogurttia ja miehelle lisäksi leipää. Toivoivat, etten söisi mitään kovin kiinteää, vaan jotain mikä on "helppo oksentaa"... Mutta pääasia että sai jotain syödäkseen :) Synnytyksen jälkeen tuotiin sitten heti voileipiä, jorttia, mehua ym. ja voi pojat kun oli nälkä, mikään ruoka ei oo varmaan ikinä maistunut niin hyvältä!
Kysymykseesi "Mihin se hyvinvointivaltio on kadonnut?" vastisin,e ttä mielesätni hyvinvointivaltio on se, jossa on
koulutettu henkilökunta, kunnoliset välineet ja tekniikka, kunnossa olevat sairaalarakennukset, kohtuulliset sairaalamaksut yms.
Mukaanotettavat eväät ja omat siteet, vauvan vaatteet ovat sitten niitä asioita, joita jokainen voi omien mielihalujensa mukaan ottaa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:56"]Sairaalan vaatteet ovat hirveitä (niin vauvan kuin äidin) - en pidä, sukat järkkyjä - omat mukaan, siteet kamalia - omat mukaan, särkylääkkeitä omat mukaan ... imetysliivit tarvitsee myös, shampoot ja pesuaineet yökköjä, omat mukaan eli summa summarum: sairaalakassiin kertyy tavaraa. Aamutossutkin pitää olla omat.
[/quote]
Höpö höpö. On se kumma ettei paria päivää kestä käyttää sairaalavaatteita ja heidän tarjoamiaan shamppoita, siteitä +muuta. Ja eiköhän sairaalasta särkylääkettä saa, kun vain pyytää. Olet vain niin hienohelma ettei tavalliset asiat kelpaa, lol.
[/quote]
Mäkään en ymmärrä tätä, että jopa särkylääkkeet kannetaan omat. Se on SAIRAALA, eiköhän niillä ole niitä lääkkeitä. Mä en ole synnyttänyt, mutta muuten olen sairaalassa ollut useasti. Omaa on ollut alusvaatteet ja niillä kerroilla, kun ei ole leikattu on ollut oma toppi ja yleensä omat tossut, kun meni hermot niihin jalasta tipahtaviin sairaalan tossuihin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:18"]
Voi harmi, nyt ottaa päähän ettei mulle kukaan (huomannut?) tarjonnut ruokaa synnytyksen aikana, kun kesti kuitenkin 18h.. Mies pääsi kyllä käymään kahviossa ja/tai automaateilla. Itse olis ehkä jonnin verran sitä energiaa kaivannut,vaikka ei nyt mitään mättöateriaa...
[/quote]
Mä kysyin itse, että saanko syödä jos mies hakee jotain evästä (synnytys kesti 23h). Ei tarvinnut lähteä ostoksille, vaan mulle tuotiin sitten jogurttia ja miehelle lisäksi leipää. Toivoivat, etten söisi mitään kovin kiinteää, vaan jotain mikä on "helppo oksentaa"... Mutta pääasia että sai jotain syödäkseen :) Synnytyksen jälkeen tuotiin sitten heti voileipiä, jorttia, mehua ym. ja voi pojat kun oli nälkä, mikään ruoka ei oo varmaan ikinä maistunut niin hyvältä!
[/quote]
Joo mäkin söin elämäni parhaan pinaattikeiton 17h synnytyksen jälkeen :D Ohis
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:21"]Minkä ihmeen takia te haluatte ottaa kameran mukaan? Itse antaisin mitä tahansa jos voisin unohtaa sen traumaattisen kokemuksen.
[/quote]
No miksi nyt lapsesta kuva halutaan ottaa.
Niin ja siis synnytin puoli vuotta sitten TAYS:sissa
Terv, 39