Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäjän sairaalakassi, mitä IHMETTÄ???

Vierailija
25.02.2015 |

Tytär osteli tänään vaippoja ym kamaa ja ihmettelin miksi niitä jo ostaa. Oli kuulemma saanut ohjeet että sairaalaan on vietävä omat vaipat, tutti, myssy, omat siteet jne jne. Kaikenlisäksi pitää varata kuulemma trippejä, hedelmiä ym eväitä mukaan. Mihin se hyvinvointivaltio on kadonnut?

Itse kun synnytin niin ei tarvinnut muuta viedä kuin oma hammasharja ja lapselle ne vaatteet millä lähti sairaalasta kotiin. Kaiken muun sai sairaalasta. Jopa ruuat ja juomat. Onko tosiaan jokapuolella Suomea näin huonosti vai ainoastaan Tampereella?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:35"]Jos lisääntyy itsekkäästi, niin millaisen hotelli- ja ravintolapalvelun odotatte yhteiskunnan maksavan? Onko teillä hajuakaan mitä jo yksi sairaalapäivä maksaa yhteiskunnalle? Maksatte itse siitä muutaman kympin. Naurettavaa kitinää. [/quote] Kuka kitisee? Tässähän vain ihmeteltiin ovatko käytännöt muuttuneet. Ja minä ainakin maksan veroja juuri siksi, että tällainen tasa-arvoinen hoito on kaikille Suomessa (vielä, onneksi) mahdollista.

[/quote]

Miksi odotat että yhteiskunta kustantaa kaiken? Tiedätkö mitä pelkkä sairaalapäivä maksaa oikeasti?

[/quote]

Miten niin odotan? Jos ei maksaisi, niin minulla olisi varmastikin vakuutus joka kattaisi sairaalakuluni, kuten esim. Jenkeissä on tapana. Suomessa meillä nyt kuitenkin on tällainen systeemi että verorahoilla kustannetaan, niin tyytyväisenä veroni maksan ja näillä nyt mennään.

Vierailija
22/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilashotellissakin on vaipat,siteet yms. Talon puolesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:35"]Jos lisääntyy itsekkäästi, niin millaisen hotelli- ja ravintolapalvelun odotatte yhteiskunnan maksavan? Onko teillä hajuakaan mitä jo yksi sairaalapäivä maksaa yhteiskunnalle? Maksatte itse siitä muutaman kympin. Naurettavaa kitinää. [/quote] Kuka kitisee? Tässähän vain ihmeteltiin ovatko käytännöt muuttuneet. Ja minä ainakin maksan veroja juuri siksi, että tällainen tasa-arvoinen hoito on kaikille Suomessa (vielä, onneksi) mahdollista.

[/quote]

Miten ajattelit, että lapsen kulut hoituu tulevaisuudessa, jos mielestäsi vaipatkin pitäisi yhteiskunnan maksaa?

Puhumattakaan omista eväistä?
[/quote]

En ole sanonut että yhcteiskunnan KUULUU maksaa mitään, vaan että niin se on, että kyllä se maksaa, kun ap tätä ihmetteli.

Vierailija
24/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko sinä kitinä, kuinka paljon oma syntymäsi on maallemme maksanut? Vanhempasi ja sinä olitte todella itsekkäitä, kun kehtasit edes syntyä.HYI HÄPEÄISITTE EDES VÄHÄSEN!

Vierailija
25/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:48"]Potilashotellissakin on vaipat,siteet yms. Talon puolesta. 
[/quote]

Mm. kestovaipat pitää kuitenkin tuoda itse sekö jos haluaa käyttää tietyn merkkisiä vaippoja/siteitä. Mm. vauvanvaatteet PITÄÄ olla itsellään jos potilashotelliin haluaa.

Taysiin synnyttämään lähdössä oleva, 2 kassia pakattuna (toinen potilashotelliin, toinen synnytystä varten - mm. Tens-laitteet ym kivunlievitykset kun on sairaalalla vähissä).

Vierailija
26/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis..

Mä oon synnyttänyt molemmat lapset ulkomailla. Ekalla kerralla lähdin synnyttämään kuin olisin Suomessa lähtenyt, mutta pieleen meni. Esikoinen syntyi ennenaikaisena eikä jaksanut imeä rintaa, korviketta ei sairaalalla ollut tarjota vaan mies lähti paniikissa ostamaan korviketta ja pulloja! Katsoivat myös vinoon kun meillä ei ollut omia vaippoja eikä puhdistusliinoja! Mistään hatuista sairaalan puolesta ei ollut tietoakaan. Myöskään siteitä ei ollut tarjolla, mutta niitä onneksi olin ottanut mukaan.
Tästä viisastuneena seuraavalla kerralla lähdin synnyttämään valtavan matkalaukun kera.

Että on siellä Suomessa asiat aika hyvin! :) Olen kuullut, että siellä tuoreet vanhemmat saavat "skumppa" lasilliset lapsen syntymän kunniaksi ja Liberon kassit mukaan. Tuollaiset pienet asiat olisivat tehneet omista synnytyskokemuksistani paljon mielekkäämmät :)

Vierailija
27/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan vaatteet ovat hirveitä (niin vauvan kuin äidin) - en pidä, sukat järkkyjä - omat mukaan, siteet kamalia - omat mukaan, särkylääkkeitä omat mukaan ... imetysliivit tarvitsee myös, shampoot ja pesuaineet yökköjä, omat mukaan eli summa summarum: sairaalakassiin kertyy tavaraa. Aamutossutkin pitää olla omat.

Vierailija
28/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, jonkun lappusen oli saanut jossa oli neuvottu noita ottamaan..hmm, kyselempä asiasta siis tarkemmin. Kiitokset kaikile vastanneille   AP

Vierailija
29/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:48"]Potilashotellissakin on vaipat,siteet yms. Talon puolesta. 
[/quote]

Mm. kestovaipat pitää kuitenkin tuoda itse sekö jos haluaa käyttää tietyn merkkisiä vaippoja/siteitä. Mm. vauvanvaatteet PITÄÄ olla itsellään jos potilashotelliin haluaa.

Taysiin synnyttämään lähdössä oleva, 2 kassia pakattuna (toinen potilashotelliin, toinen synnytystä varten - mm. Tens-laitteet ym kivunlievitykset kun on sairaalalla vähissä).
[/quote]

Eikä Taysissa saa ainakaan tukihenkilö ruokaakaan synnytyksessä.

Vierailija
30/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:48"]Potilashotellissakin on vaipat,siteet yms. Talon puolesta.  [/quote] Mm. kestovaipat pitää kuitenkin tuoda itse sekö jos haluaa käyttää tietyn merkkisiä vaippoja/siteitä. Mm. vauvanvaatteet PITÄÄ olla itsellään jos potilashotelliin haluaa. Taysiin synnyttämään lähdössä oleva, 2 kassia pakattuna (toinen potilashotelliin, toinen synnytystä varten - mm. Tens-laitteet ym kivunlievitykset kun on sairaalalla vähissä). [/quote] Eikä Taysissa saa ainakaan tukihenkilö ruokaakaan synnytyksessä.

[/quote]

Miksi pitäisi? Kerro missä saat ilmaisia aterioita muutenkaan?

Vierailija
31/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:48"]Potilashotellissakin on vaipat,siteet yms. Talon puolesta. 
[/quote]

[/quote]

Eikä Taysissa saa ainakaan tukihenkilö ruokaakaan synnytyksessä.
[/quote]

Mistä alapeukku? Tieto on peräisin Taysin omalta tutustumiskäynniltä 02/2015.

Vierailija
32/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:48"]Potilashotellissakin on vaipat,siteet yms. Talon puolesta.  [/quote] Mm. kestovaipat pitää kuitenkin tuoda itse sekö jos haluaa käyttää tietyn merkkisiä vaippoja/siteitä. Mm. vauvanvaatteet PITÄÄ olla itsellään jos potilashotelliin haluaa. Taysiin synnyttämään lähdössä oleva, 2 kassia pakattuna (toinen potilashotelliin, toinen synnytystä varten - mm. Tens-laitteet ym kivunlievitykset kun on sairaalalla vähissä). [/quote] Eikä Taysissa saa ainakaan tukihenkilö ruokaakaan synnytyksessä.

[/quote] JNiin tytärkin kertoi. Oli kuulemma jonkun tukihenkilö alkanut voida huonosti kun synnytys oli ollut tosi pitkä ja ei ollut tää tukija saanut mitään suuhunsa. Mä kun itse olin synnyttämässä niin tuotiin mehuja, leipää ja vaikka mitä (myös tukihenkilölle)...no, siitä on jo vuosia. AP

Vierailija
33/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:00"]

[/quote]

Miksi pitäisi? Kerro missä saat ilmaisia aterioita muutenkaan?
[/quote]

Sanoinko että pitäisi? Sanoin vain että taysin käytäntö on tämä, vastauksena ihmettelevälle ap:lle. En esittänyt mielipidettä puoleen enkä toiseen. Oletko tyhmä?

Vierailija
34/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:56"]Sairaalan vaatteet ovat hirveitä (niin vauvan kuin äidin) - en pidä, sukat järkkyjä - omat mukaan, siteet kamalia - omat mukaan, särkylääkkeitä omat mukaan ... imetysliivit tarvitsee myös, shampoot ja pesuaineet yökköjä, omat mukaan eli summa summarum: sairaalakassiin kertyy tavaraa. Aamutossutkin pitää olla omat.
[/quote]
Höpö höpö. On se kumma ettei paria päivää kestä käyttää sairaalavaatteita ja heidän tarjoamiaan shamppoita, siteitä +muuta. Ja eiköhän sairaalasta särkylääkettä saa, kun vain pyytää. Olet vain niin hienohelma ettei tavalliset asiat kelpaa, lol.

Vierailija
35/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä siellä Tampereella oudot kuviot. :o itselle juuri LKS:n synnytysvalmennuksessa käyneenä neuvottiin ottamaan synnytykseen mukaan omat hygieniatarvikkeet, kotiutumisvaatteet itselle ja lapselle, halutessaan omat tossut ja tutit ja kestovaipat ja mitä näitä nyt on. Mutta pakko ei ollut mitään siteitä ja vaippoja lähtä ostamaan, vaan ihan talon puolesta käytetyävissä.

Vierailija
36/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mukana suunnilleen vain hygieniatarvikkeet, neuvolakortti, imetysliivit, kännykkä ja laturi. Kotiutumisvaatteet vauvalle ja itselle myös puhtaat vaatteet lähtöä varten.

Sairaalalta sai kaiken tarpeellisen, ainoastaan liivinsuojia ja rintakumeja olisin toivonut tarjottavan sairaalan puolesta - tai että olisivat ohjeistaneet ottamaan ne itse mukaan. Esikoisen kansa piti odotella, että mies käy ostamassa ja tuo rintakumit, kun imetys ei onnistunut ilman, toisessa synnytyksessä tajusin varata ne valmiiksi sairaalakassiin.

Vierailija
37/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä riehuu tuo yksi älykääpiö joka jostain syystä on erityisen katkera kaikille synnyttäjille, mutta kuitenkin varmasti itse käyttää myös vaikka mitä ilmaisia/yhteiskunnan tarjoamia palveluita.

Vierailija
38/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen potilashotellissa on vaippoja, siteitä ja vauvalle+äidille niitä sairaalarytkyjä. Niitä vaatteita ei vaan saa käyttää ruokalassa, koska siellä on "oikeitakin" hotelliasiakkait, siksi pitää olla omat vaatteet myös mukana. Ja sai Tampereella tukihenkilö ruokaa synnytyksen jälkeen! :) Ainakin vuonna 2013 ja 2 kk sitten...

Vierailija
39/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä saa rintakumit lainaan sairaalasta, jos niitä tarvii. Ruokaa saa synnyttäjä, tukihenkilö voi halutessaan keittää kahvia synnytysosaston oleskelutilassa, kahviosta voi käydä halutessaan ostamassa syötävää.. Vaipat, siteet yms. talon puoleata. Liivinsuojia olisin kaivannu..

Vierailija
40/47 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, nyt ottaa päähän ettei mulle kukaan (huomannut?) tarjonnut ruokaa synnytyksen aikana, kun kesti kuitenkin 18h.. Mies pääsi kyllä käymään kahviossa ja/tai automaateilla. Itse olis ehkä jonnin verran sitä energiaa kaivannut,vaikka ei nyt mitään mättöateriaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä