Kumman puolesta peukutat: alatiesynnytys vaiko sektio?
Itse olen onnellinen, että vältyin sektiolta, vaikka uhka oli pitkän aikaa päällä. Synnytys edistyi hitaasti ja ennen kuin alkoi tapahtumaan kätilö sanoi, että sektioon mennään, ellei ala aueta. Kokemuksia kehiin, kumpi sinusta oli/on parempi ja miksi.
Kommentit (58)
Itse peukutan sektion puolesta. Takana siis hätäsektio ja kiireellinen sektio ja jos vielä joskus tulen raskaaksi niin sitten se on suunniteltu sektio. Molemmissa synnytyksissä ponnistusvaihe venyi kaksituntiseksi ja lopussa vedettiin imukupilla, mutta vauvat ei kuitenkaan tulleet ulos ja ekassa vauvan sydänäänet romahti joten hätäsektio ja toisessa vauvalla ei ollut hengenhätää niin kiireellinen sektio. Synnytyskipu oli myös aivan helvetillistä. Olen onnellinen että vaikka vielä tulisi lapsia, niin ei tarvitse siihen rääkkiin enää lähteä eikä lapsiparkaa tarvitse vetää päästä imukupilla, eikä jää sinne puristuksiin.
Alatiesynnytys-yrityksistä jäi siis paha maku suuhun kun eivät onnistuneet, mutta sektio oli positiivinen kokemus.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:26"]Riippuu ihan tilanteesta, jos vauvan tai äidin tai molempien henki on vaarassa ja sektio on sillä hetkellä turvallisempi kannattaa se silloin valita. Jos taas alatiesynnytys onnistuu kannattaa valita se, vähemmän riskejä sektioon verrattuna normaalisti etenevässä synnytyksessä. Jos taas on synnytyspelko ja varsinkin paha sellainen, on sektio parempi vaihtoehto.
[/quote]
Ihana vastaus! Kiitos sinulle :) itse jouduin sektioon vaikka olin toivonut luonnollista alatiesynnytystä :(
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:26"]Riippuu ihan tilanteesta, jos vauvan tai äidin tai molempien henki on vaarassa ja sektio on sillä hetkellä turvallisempi kannattaa se silloin valita. Jos taas alatiesynnytys onnistuu kannattaa valita se, vähemmän riskejä sektioon verrattuna normaalisti etenevässä synnytyksessä. Jos taas on synnytyspelko ja varsinkin paha sellainen, on sektio parempi vaihtoehto.
[/quote]
Ihana vastaus! Kiitos sinulle :) itse jouduin sektioon vaikka olin toivonut luonnollista alatiesynnytystä :(
[/quote]minulla oli sama tilanne, vauvani olisi muuten kuollut. Kunhan äiti ja lapsi selviävät, ei keinolla synnyttää ole väliä. :)
Hätäsektion kokeneena, ponnistusvaiheeseen asti päästiin, ei enää ikinä alatiesynnytystä. Virhetarjonta ja kipulääkkeet ei auttaneet, eikä asiaa otettu todesta, lisäksi vauva oli kuolla. Seuraava tulee varmasti sektiolla.
Sektion jotan jos joskus on pakko synnyttää. Katsottiin yläasteella synnytysvideo ja jumalauta minähän en tuommosta tee. Jäi ikuiset traumat. Jos sitä en olisi nähnyt niin menisin varmaan tyytyväisesti synnyttämään luomusti.
Sinä joka sektion puolella olet, oletko koskaan nähnyt videota sektiosta mitä siinä oikeasti tapahtuu? Saattaa vaihtua mielipide sen jälkeen. Se ei ole vaan että nahka viilletään auki, siinä viilletään myös kohtu joka vedetään ulos siitä päälimmäisestä viillosta ... Että kyllä se niin on että kesympiä videoita voi vielä näyttääkkin mutta likaisemmat jätetään näyttämättä
No jos ajatellaan niin että voi valita, eikä siis yleisesti ottaen kumpi parempi. Koska tilanteet ja ihmiset on erillaisia ja aina ei saa valita. Alatiesynnytyksen olisin mielelläni kokenut, mutta kävi niin että ei onnistunut ja kiireellisen sektioon lähdettiin.
Riippuu ihan tilanteesta, jos vauvan tai äidin tai molempien henki on vaarassa ja sektio on sillä hetkellä turvallisempi kannattaa se silloin valita. Jos taas alatiesynnytys onnistuu kannattaa valita se, vähemmän riskejä sektioon verrattuna normaalisti etenevässä synnytyksessä. Jos taas on synnytyspelko ja varsinkin paha sellainen, on sektio parempi vaihtoehto.
Sektio.
Kokemus useammasta alatiesynnytyksestä, kiireisestä sektiosta ja elektiivisestä sektiosta. Viimeinen ehdottomasti paras kokemus. Alatiesynnytys on ihan yliarvostettua hommaa.
Normaali alatiesynnytys. Naisen vartalo on tarkoitettu synnyttämään ja synnytys on maailman luonnollisin juttu. Toki sektio jos äidin ja vauvan terveys sitä vaatii.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:25"]Sinä joka sektion puolella olet, oletko koskaan nähnyt videota sektiosta mitä siinä oikeasti tapahtuu? Saattaa vaihtua mielipide sen jälkeen. Se ei ole vaan että nahka viilletään auki, siinä viilletään myös kohtu joka vedetään ulos siitä päälimmäisestä viillosta ... Että kyllä se niin on että kesympiä videoita voi vielä näyttääkkin mutta likaisemmat jätetään näyttämättä
[/quote]
Jos sun mielestä toi on traumaattista niin se ei tarkoita että jollekkin toiselle on. Onko tullut mieleen että joillekkin se alatiesynnytys voi olla yksinkertaisesti hirveämpi asia?
Sektio tietysti. Alatiesynnytys on kirjaimellisesti hanurista
Alatie. Sektio oli jotain niin kauheaa, siis jälkikäteen, tuli kipuja vuosiksi, hyi helvetti oikein vuosien jälkeen vieläkin se inhottaa ajatuksenakin se haava ja kaikki...
Voin kertoa että hullut haluaa sektioon. Meni niin päin helvettiä mulla ja vielä vuoden päästä kärsin tuosta fyysisesti. Tutustuin myös kolmeen muuhun äitiin jolla vielä huonommat kokemukset. En voi suositella!!!!!
Teidän innoittaman kävin kattomassa internetin ihmeellisessä maailmassa keisarinleikkaus videon. Ja nyt aloin sitte sitä pelkäämään enemmän ku mitään. Toivottavasti kaikki menis hyvin eikä tartteis sitä kokea.
minulla oli laskettu aikaa 19.6 lapsen painon punnitus sokerien arvojen heiteltyjä 13 olisi ollut 8.6 , mutta neiti päättikin että häntä ei punnita joten syntyi 7.6 , ja ei sektiota, mutta jälkenpäin kun ajatellen ja neuvolassakin ihmetelivät niin itse ponnistus vaihe kesti 2h 24 minuttia lapsi kun syntyi piti pisteitä anta, mie olisin niin sektiopuolesta ens kerralla se mikä on tietty synnytäjällä ja sektiolla ero niin äiti saa vauvan heti sylin sairala huones kun taas sektiosta tullu äiti joudu varo alussa minulla oli huone toveri joka oli sektiossa. lapsi oli synytes 4 kg 90 g ja 50 cm pitkä , et kyl tuollases sai tehtä työtä aikaa toki siitä melkein 5 vuotta silti kannatan ens kerralla sektiota :D mut toki itse synnytys vaihe kesti aamu puol 5 siihe ilta pv 16:09