Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitäisi olla säästöjä, jotta uskaltaisit jättäytyä pois töistä?

Vierailija
29.11.2021 |

Siis täysin omien säästöjen varaan, ei tukien.
500000e sijoitettuna 7% tuotolla ja 30% pääomaverolla tarkoittaisi 2000e/kk käteen, ilman että pääomaa tarvisi käyttää. Tähän pyrin viimeistään 60-vuotiaana.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säästän niin, että muutamaa vuotta ennen virallista eläkettä minulla on 200000 säästössä ja jään pois työelämästä tai osa-aikaiseksi. Lopuilla rahoilla täydennän eläkettä. Säästöjä ei tarvitse jäädä perinnöksi, lapsille jää talo. Ja nämä jotka pilkkaa meitä eläkesäästäjiä ovat itse lyhytnäköisiä. Minulle tärkein pääoma elämässä on aika ja 60-vuotiaana sitä ei enää halua kuluttaa töissä. Minä haluan harrastaa, olla läsnä omaisten, lasten ja mahdollisten lastenlasten kanssa silloin, kun energiaa ei enää riitä sekä töihin että muuhun elämään. Siksi säästän.

Raha on tärkeintä sinullekin. Mitenkään muuten et saa itsellesi aikaa jäädä töistä pois eläkeikää aiemmin. 

Vierailija
82/86 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on juuri näitä huvittavia tapauksia, jotka siirtää varallisuutensa elämänsä loppuun. Säästöillä onkin kiva sitten maksella eturauhashoitoja ja lääkärimaksuja, kun ne voisi käyttää elämiseen nyt. Viimeistään vanhainkodissa ne kavalletaan.

Oma äitini on 80v ja matkustelee edelleen. Eli miksen minäkin ikävälillä 60-80v

En ole elämättä nytkään, enkä pihistele mistään. Elätettäviä lapsia ei ole enää kotona ja asuntolaina maksettu. Sijoitan määrätietoisesti, että voisin tuon 60v tavoitteeni saavuttaa.

Ap

"Oma äitini on 80v ja matkustelee edelleen. Eli miksen minäkin ikävälillä 60-80v"

Koska voi todella hyvin olla, että et ikinä saavuta 60 vuoden ikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ne osinkoja, joita nämä osakesalkuistaan nostaa?

Omasta 2000€ salkusta tulee osinkoa vain 100€ vuodessa. Eli 200000 pitäisi olla, että saisin 10000 vuodessa. Olisi kamalan stressaavaa seurata osakkeiden kehitystä. Voisi menettää paljon, jos yrityksellä yhtäkkiä menisi huonosti.

ei niitä sijoituksia laitetakaan yhteen yhtiöön. joten ei "yhtäkkiä yritkysellä menee huonosti" vaikuta juuri mitenkään salkkuun tai tuottoihin. 

Vierailija
84/86 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton asunto, mökki ja noin miljoona euroa sijoituksissa.

Vierailija
85/86 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske paljonko tarvitse rahaa kuukaudessa, jotta voit elää haluamallasi tavalla ja kerro se määrä ajalla, jonka aiot olla pois  töistä. 

Vierailija
86/86 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa näyttää suuruudenhullujen vauhti kiihtyvän joten laitetaan pohjat. Minulla on nyt säästöissä ja hajautettuna omaisuutena 100 miljardia. Seuraavan vuoden aikana tulen lisäämään omaisuuteni määrää + 200 miljardia. Sitten vois pitää vähän lommoo. Eihän se nyt paljoa ole, mutta kun nuukasti elelee niin pärjää.

Elonko siellä kirjoittelee?