Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua/ vauvan liikkeet

Vierailija
25.02.2015 |

Eli, viimeksi tunsin vauvan liikkeet eilen illalla. Yleensä vauva on herännyt öisin, kun olen itse herännyt vessaan ja välillä olen ihan herännyt sen pitkuihin/venytyksiin. Viime yönä en tuntenut mitään. Nyt aamulla ollut ihan hiljaista, edes aamupalan jälkeen ei mitään liikettä tuntunut. Olen koittanut maata kyljelläni ja painellut massua, eikä vielä mitään. Nyt aloitin liikelaskennan. Koska minun pitäisi olla yhteydessä synnärille tästä? Nyt on menossa rv36
Olen ihan neuvoton ja peloissani! :-( eikä aiempaa kokemusta ole.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä soittaa synnärille jo nyt, he varmaan neuvovat juomaan lasin mehua ja menemään pitkäkseen ja laskemaan tunnin ajan liikkeitä. Muistaakseni jos tulee se 10 täyteen, niin ei hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti yhteyttä äitipoliin!

Vierailija
4/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä kymmentä tässä odotellaan, nyt on tuntunut 4 ja jotenkin normaalia vaimeempia ovat. :(
Ap

Vierailija
5/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne synnärille saa soittaa vaikka heti, jos mieltä painaa.

Vierailija
6/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:53"]No niitä kymmentä tässä odotellaan, nyt on tuntunut 4 ja jotenkin normaalia vaimeempia ovat. :(
Ap
[/quote]

Missä ajassa? Jos tulee tunnin sisään on ok vaikka ovat vaimeampiakin - tämän neuvon sain itse viikko sitten. Täällä rv 40 menossa ja useamman viikon liikkeet ovat vain vaimentuneet, viime yönä ihan sama juttu eli ei mitään, nyt aamulla onneksi 2 muljahdusta. En kehtaa soitella synnärillekään enää.

Vierailija
7/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti näytille. Vauvan hyvinvoinnin/hengen kanssa ei voi koskaan olla liian varovainen. Niin paljon saa lukea vältettävissä olleista kohtukuolemista.. :(

Vierailija
8/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne heti, toi on kuitenkin poikkeuksellista ja sähän jo oot laskenut niitä liikkeitä!

Vierailija
9/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ääliö täytyy olla että kyselee av-palstalta neuvoa kun vauva ei liiku. Tuollaiset ei ansaitse lisääntyä

Vierailija
10/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat synnärille ja yleensä neuvovat tulemaan paikalle ja pääset käyrälle. Ihan oman mielenrauhan vuoksikin kannattaa mennä. Itse olin loppiraskaudesta tyksissä kahteen otteeseen käyrällä, kun säikähdin liikkumattomuutta. Silloin oli todella kova helle ja kertoivat, että minulla vauvan laiska liikehdintä johtui omasta nestevajauksestani, koska oksensin myös loppuraskaudessa useita kertoja päivässä. Tyksissä myös ultrasivat molemmilla kerroilla. Sanoivatkin aina kun nolostelin, että tulen sinne paniikissa vaikka kaikki hyvin, että huonoa syytä sinne tuloon ei olekaan, ihan äidin oma huoli riittää syyksi.

Vierailija
11/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muistan panikoineeni samaa asiaa muinoin. Tosi on että vauva rauhoittuu loppua kohden mutta tosiaan jos huoli kasvaa niin soitat sinne synnärille tai neuvolaan.. Tsemppiä!

Vierailija
12/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin synnärille ja neuvottiin sitä liikelaskentaa, eli 10 liikettä tunnissa. Nyt on tuntunut 8 liikettä ja aikaa mennyt 20min. Sanoivat että liikkeet saattaa tuntua heikommilta tilanpuutteen takia. Täytyy sanoo että aika hermoja raastavaa tämä laskeminen on, vaikka selvästi vauva on vähän aktiivisempi koko ajan.
Ap

Vierailija
13/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja koita ottaa rennosti. Vauva vaistoaa sinun jännityksesi ja on siksi rauhallinen. Ihan sama jos pyydät jotakuta tunnustelemaan vatsan päältä liikkeitä. Vauva monesti pysähtyy oitis :)

Vierailija
14/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:59"]Kuinka ääliö täytyy olla että kyselee av-palstalta neuvoa kun vauva ei liiku. Tuollaiset ei ansaitse lisääntyä
[/quote]

No sinun kaltaisia ihmisperseitä tämä maailma vasta kaipaakin.

Vierailija
15/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:03"]Soitin synnärille ja neuvottiin sitä liikelaskentaa, eli 10 liikettä tunnissa. Nyt on tuntunut 8 liikettä ja aikaa mennyt 20min. Sanoivat että liikkeet saattaa tuntua heikommilta tilanpuutteen takia. Täytyy sanoo että aika hermoja raastavaa tämä laskeminen on, vaikka selvästi vauva on vähän aktiivisempi koko ajan.
Ap
[/quote]

Tismalleen sama vastaus kuin minullekin siis :) t. 7. Varaudu hermoja raastaviin viimeisiin viikkoihin, kun vauva tosiaan voi liikkua tästä eteenpäin vähemmän kuin ennen, mistä sitten tietenkin on huolissaan.

Vierailija
16/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän tässä jo reilusti yli 10 liikettä on tuntunut ja kunnon voimakkaitakin muljahduksiakin tullut, huhhuh! Kiitos vaan tuesta ja neuvoista!
Ap

Vierailija
17/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tila vähenee ja liikkeet vaimenee, niitä liikkeitä pitää tulla. Vauva nukkuu 20-40min pätkissä, ja siihen perustuu tuo 10 liikettä tunnissa pitää tuntea milloin vain.

Hapenpuute oireilee ensimmäisenä liikkeiden vähenemisenä. Se on vauvan keino varmistaa, että happi riittä aivoille. Minulta kuoli vauva kohtuun rv 40+1 napanuorakomplikaatioon. En halua pelotella, mutta käytää päivystyksessä jos yhtään epäilyttää. Yhtään turhaa käyntiä ei ole.

Vierailija
18/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Onneksi kaikki hyvin.

Tiesittekö että raskaus kestää 9kk. ihmisellä sen takia että odottava äiti ei pysty enää tarjoamaan riittävästi energiaa vauvan kasvulle? Ja tottahan on että vauvan pää on iso ja synnytyskanava ahdas, mutta areenassa voi olla vielä katseltavissa ko. ohjelma jossa asia selitetään.

Tämä voisi osaltaan myös selittää vauvan liikkumisen vähenemistä. Tila on vähissä, mutta myös energiat käy vähiin.

Vierailija
19/19 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:28"]Kuollu se on :-(
[/quote]

Kovin pitkään nuo kuoleman jälkeiset refleksin omaiset liikkeet vielä tuntuu.. :-D minua ei edes loukkaa, lähinnä huvittaa miten tuo sinunkin hyvä yritys aiheuttaa lisää paniikkia meni ihan vituiks, kun et vaivautunut lukemaan viimeisimpiä kommentteja ja katsomaan vähän tarkemmin noita kellon aikoja..
Ap