Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäsinä teillä on lopetettu yhdessä saunominen?

Vierailija
24.02.2015 |

äidit käy tyttöjen kanssa ja pojat isien.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:19"]

Meillä on aina saunottu yhdessä. Teini-iässä serkukset ei saunoneet kimpassa mutta nyt vanhempana taas kolme sukupolvea saunoo sikin sokin. Alastomuus ja seksi on eri asia, ja se on hyvä opettaa lapsillekin!

[/quote] Niin, mikä sen mukavampaa kuin kesäisin nauttia saunomisesta ja uimisesta yhdessä.

[/quote]

Mä keksin montakin mukavampaa asiaa.

[/quote] Kuten esimerkiksi?

Vierailija
22/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat halunneet alkaa saunoa itsekseen siinä 11-12-vuotiaina. Tytöt saunovat yhdessä, poika yksin ja minä miehen kanssa kaksin. Joskus mökillä kun on myös miehen vanhemmat mukana saunotaan miesten ja naisten vuoroissa, muuten pienemmillä kokoonpanoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain häveliäisyyttä ihmiset, sekasaunominen murrosiän ylittäneiden eri sukupuolta olevien kanssa on sairasta!

Vierailija
24/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei pakoteta ketään väkisin saunaan.Asuin 90 luvulla perhekodissa jossa oli pakko mennä työntekijöiden ja muiden tyttöjen kanssa saunaan.Olin paikan nuorin, 13v kyllä hävetti ja vieläki inhottaa se pakkosaunatus.Oma poika saa kyllä lopettaa saunomisen mun kanssa heti kun siltä tuntuu. On nyt 4 joten tuskin vielä ajankohtaista..

Vierailija
25/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakotin mieheni leikkauttamaan itsensä naiseksi ihan varmuuden vuoksi, ettei tyttöni näkisi mitään sopimatonta. Nyt saunotaan koko porukalla.

Vierailija
26/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt siihen, että isommat tytöt (15v ja 17v) saunoo kahdestaan ja pienemmät tytöt+pikkuveli (12v, 10v ja 8v) saunoo kolmistaan. Ja me miehen kanssa kahdestaan. Sopii meille!

Vierailija
27/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:30"]Meillä saunottiin yhdessä siinä 10-vuotiaaksi. Poikalapset siitä lähtien isän kanssa, kunnes halusivat saunoa yksin.

En kyllä ymmärrä (lue: hyväksy), että teini-ikäiset tytöt saunoo isiensä kanssa tai pojat äitiensä kanssa. Kyllä siinä iässä pitäisi jo alkaa itsenäistymään tuoltakin osin vai lieneekö kyseessä jonkinlainen flirtin opettelu. Kenties. 

Naurettavaa, että 23-vuotias saunoo vanhempiensa kanssa. En kyllä ymmärrä sitäkään, että tuttavaperheen aikuinen poika saunoo vanhempiensa kanssa. Tosin hänellä ei 30 ikävuoteen mennessä ole ollut minkäänlaista kanssakäymistä tyttöjen kanssa. Peräkammarilainen?
[/quote]

Mikähän siinä vaatii hyväksyntääsi ?
Meille tämä sopii, ja pojalle kanssa. On itsenäinen ja asuu omillaan jo 3 vuotta.. Ei ole ujo tai seksuaalisesti kieroutunut, päinvastoin. Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Ja muutenkaan saunassa ei flirttailla. Ainakaan meillä. Siellä saunotaan.

Vierailija
28/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin vasta, että ollessani alle kouluikäinen äitini alkoi moittivaan sävyyn puhua minulle, että siskoni saunoivat jo itse samassa iässä. Olin varmaan 5 v. ja minua pelotti saunoa yksin. Omat lapset on vielä pieniä, mutta saavat saunoa mukana vaikka aikuisenakin.

Vierailija
29/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse aloin saunoa yksin esimurrosiässä, ystäväni saunoi vielä teininä isänsä ja veljiensä kanssa. Ja isä oli kuvottava kyttääjä.

Vierailija
30/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:42"]

Nyt jotain häveliäisyyttä ihmiset, sekasaunominen murrosiän ylittäneiden eri sukupuolta olevien kanssa on sairasta!

[/quote]

Sairasta ehkä jossain pohjammaalla jossa toimintaan liittyy myös sukurutsa. Muualla ihmetellään että miksi siihen pitäisi liittyä sukurutsa. Saunassa vain saunotaan, mutta uskovaaset pohojalaaset ne vetelee aina pimeissä paikoissa ja minn sattuu, minne jumala ei nää.

Vierailija
31/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:33"]

Meillä 11-vuotias poika saunoo vielä äidin ja isän kanssa. Minä äitinä olin ensimmäinen, jolle hän riemastuksissaan ilmoitti: "Minulle on tullut pippelikarvoja!"

[/quote]

Ihana kommentti!:) Kunpa omat poikanikin olisivat aikanaan yhtä välittömiä... Nyt ovat vielä alle kouluikäisiä.

Vierailija
32/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa se, että joku ei hyväksy, että aikuinen saunoo vanhempiensa kanssa. Siinähän ei sitten hyväksy... :D

Vierailija
33/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen saunoin kolmen lapseni kanssa ja vanhin on 10v poika. Meillä on hyvät ja välittömät välit lasten kanssa ja esikoinenkin vielä pieni poika joissain asioissa :)
Olisi outoa ainakin vielä jos ei tulisi saunaan kanssani!
Itse en tainnut enää tuossa iässä vanhempien kanssa saunoa mutta meillä lapsuuden kodissa suhtauduttiin vähän ahdasmielisemmin alastomuuteen ja saunomiseen.

Vierailija
34/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin oikeasti tästä. Ei tullut mieleenikään ettei voisi koko perhe saunoa yhdessä. Nyt 18v esikoinen (tyttö) halusi alkaa saunoa yksin n. 13v , poika nyt samanikäinen siis 13v haluaa edelleen saunoa yhdessä. Kumpikin ok, tietenkin.

Vierailija
35/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaana. 8-9-vuotiaana tyttö alkoi käydä ilman minua ja poika ilman isäänsä.

Vierailija
36/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on syntinen laulu..

Vierailija
37/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että lapseni näkevät riipputissini ja levähtäneen reppuni. Mieheni ei myöskään halua esitellä lapsillemme sonninaisaansa, koska lapset voisivat tulla kateelliseksi.

Vierailija
38/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v poika saunoo yhdessä meidän kanssa, ei ole pakotettu eikä kielletty. Kunhan vaan saunotaan!

Vierailija
39/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on puhuttu miehen kanssa meidän saunomisesta, on monta lasta ja tyttöjä ja poikia, että niin kauan kuin lapsesta/ nuoresta on luonteva käydä meidän kanssa saunassa saa käydä. Yksi lopetti yhteissaunomisen kun 16-vuotiaana alkoi seurustella tyttöystävänsä kanssa. Silti hänelle alastomuus ei ole mikään big deal- varmasti vaihtaa vaatteitaan ja voi saunoa missä kaveriporukassa/sekaporukassa tahansa. yksi lopetti yhteissaunan kun murkkuikä alkoi 12-vuotiaana, yksi 7 v käy kyllä saunassa kanssamme mutta haluaa esim.aina vaihtaa yksin vaatteensa jne.Kukin tavallaan. Lapsen yksityisyyttä ja rajoja tulee kunnioittaa mutta toisaalta sekin on ihan hyväksyttävää tässä saunakulttuurissa että joku on niin sinut itsensä kanssa ettei siitäkään tehdä ongelmaa.
Meidän molempien lapsuudenkodeissa on ennen kouluikää siirrytty naisten ja miesten saunoihin, eli kodin peruja ei tämä suhtautuminen ole.

Vierailija
40/55 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sekasaunomista tarvitse missään iässä lopettaa. Ihan normaalia suomalaisessa kulttuurissa on, että koko perhe saunoo yhdessä. Tämä sillä varauksella, että jos joku ei syystä tai toisesta halua saunoa muiden kanssa, niin hänelle sallittakoon vaikka yksinään saunominen tekemättä siitäkään asiasta mitään numeroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan