Minkä ikäsinä teillä on lopetettu yhdessä saunominen?
Kommentit (55)
Kyllä meillä on vanhemmat aina käyneet yhdessä, ja lapset sitten kun ovat halunneet alkaneet käydä yksin, siinä vaiheessa kun on esimurrosikä alkanut, ja on osannut yksin käydä turvallisesti.
Ei missään iässä; saunotaan, peseydytään ja virkistäydytään yhdessä ikään katsomatta.
Meidän poika on käynyt koko ajan meidän kanssa ja on nyt 23-v
Keskustelimme asiasta teini-iässä ja sanoi että asia on ihan fine hänelle. Sanoin, että kavereille ei ehkä kannata kertoa..
Silloin kun vielä saunassa käytiin, alkoivat lapset käydä siellä itsekseen 11-vuotiaana. Moneen vuoteen ei ole saunottu ollenkaan, kun ei meistä kukaan siitä välitä.
Meillä on aina saunottu yhdessä. Teini-iässä serkukset ei saunoneet kimpassa mutta nyt vanhempana taas kolme sukupolvea saunoo sikin sokin. Alastomuus ja seksi on eri asia, ja se on hyvä opettaa lapsillekin!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:19"]
Meillä on aina saunottu yhdessä. Teini-iässä serkukset ei saunoneet kimpassa mutta nyt vanhempana taas kolme sukupolvea saunoo sikin sokin. Alastomuus ja seksi on eri asia, ja se on hyvä opettaa lapsillekin!
[/quote] Niin, mikä sen mukavampaa kuin kesäisin nauttia saunomisesta ja uimisesta yhdessä.
Meillä on aina saunottu miehet/pojat erikseen ja naiset/tytöt erikseen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:19"]
[/quote] Niin, mikä sen mukavampaa kuin kesäisin nauttia saunomisesta ja uimisesta yhdessä.
[/quote]
Mä keksin montakin mukavampaa asiaa.
Lapset 11v ja 15v.
saunomme koko perhe yhdessä tai erikseen.
ei väliä.
tyttö 15v käy ihan normaalisti isäänkin kanssa, miksi ei kävisi??
Usein parhaimmat keskustelut tulee meidän perheessä saunassa.
Meillä saunottiin yhdessä siinä 10-vuotiaaksi. Poikalapset siitä lähtien isän kanssa, kunnes halusivat saunoa yksin.
En kyllä ymmärrä (lue: hyväksy), että teini-ikäiset tytöt saunoo isiensä kanssa tai pojat äitiensä kanssa. Kyllä siinä iässä pitäisi jo alkaa itsenäistymään tuoltakin osin vai lieneekö kyseessä jonkinlainen flirtin opettelu. Kenties.
Naurettavaa, että 23-vuotias saunoo vanhempiensa kanssa. En kyllä ymmärrä sitäkään, että tuttavaperheen aikuinen poika saunoo vanhempiensa kanssa. Tosin hänellä ei 30 ikävuoteen mennessä ole ollut minkäänlaista kanssakäymistä tyttöjen kanssa. Peräkammarilainen?
Meillä 11-vuotias poika saunoo vielä äidin ja isän kanssa. Minä äitinä olin ensimmäinen, jolle hän riemastuksissaan ilmoitti: "Minulle on tullut pippelikarvoja!"
Kyllä murrosiSsä viimeistään naiset ja miehet erikseen!!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:33"]
Meillä 11-vuotias poika saunoo vielä äidin ja isän kanssa. Minä äitinä olin ensimmäinen, jolle hän riemastuksissaan ilmoitti: "Minulle on tullut pippelikarvoja!"
[/quote]
Siis lapsesi ei osaa tunnistaa rajoja yksityisten ja intiimien asioiden sekä toisten ihmisten kanssa jaettavien asioiden välillä? Jee?
What?? :D minä olen 26v ja saunon edelleen vanhempieni ja veljeni kanssa! Ihmiset on kyllä sekaisin jos saa perheen kanssa saunomisesta jotenkin irstasta!
Enkä ole "peräkammarin" ihmisiä. Ihan on mies ja pari lastakin.
[/quote]
Miksi? Saunomisessa ei ole mitään erikoista.
[/quote]
Kyllä, mutta missä iässä sitten alkaa taas uudestaan se ihmeellinen sekasaunominen?
Miun poika se saunnoo viäläki miun kaa. Ikää on jo 30v. Siinä mamma vaa poijjaan edessä heittää saunatissit yllöös...
Meillä saunotaan kans erikseen. Synnytin jopa poikani pemeässä ettei sille tulisi traumoja mun pillusta.
No itse olen nainen ja minulla on neljä poikaa, jotka kaikki saunovat vielä kanssani, iät 3-11v. Vanhin täyttää pian 12.