Miten te kotiäidit pärjäätte rahallisesti?
Minulla ahistaa meidän perheen rahatilanne, 1 lapsi talossa. Itse olen kotiäitinä koska alle vuoden ikäistä en halua hoitoon laittaa. Mies on huonopalkkaisessa töissä. Eletään suoraan kädestä suuhun. Vuokra on kova ja laskuja tulee koko ajan.
Onko teillä muilla näin tiukkaa elämä? Inhottaa kun itelle ei voi ostaa edes uusia vaatteita. Köyhyys on kamalaa...
Kommentit (31)
Mä kävin kaikki komerot ja kaapit läpi ja möin paljon tavaraa. Yhteensä 600€ sain, sillä eleli pitkään. Säästöjä oli myös.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]Hanki lisätuloja;) Tiedät kyllä;) [/quote] En tiedä mitä tarkoitat. Juuri pistin asumistukihakemuksen kelalle..ap
[/quote]
Hieno homma, taas yksi tuksu tuettavien seuraan! Etkö keksis mitään palkkatyötä itsellesi??
[/quote]
Niinpä, netitse voi tehdä vaikka mitä, jos vaan viitsii ja jaksaa!
[/quote]
Kuten mitä?
Kumma juttu, että täällä ruikutetaan rahattomuutta, kun maailma täynnä mahdollisuuksia!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:03"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:54"]Hanki lisätuloja;) Tiedät kyllä;) [/quote] En tiedä mitä tarkoitat. Juuri pistin asumistukihakemuksen kelalle..ap [/quote] Hieno homma, taas yksi tuksu tuettavien seuraan! Etkö keksis mitään palkkatyötä itsellesi?? [/quote] Niinpä, netitse voi tehdä vaikka mitä, jos vaan viitsii ja jaksaa! [/quote] Kuten mitä?
[/quote]
Ai että jonkun pitäis sulle vielä hakea homma nokan eteen, vai etkö edes itse tiedä mitä viitsisit tehdä?
Teen ilta ja viikonloppu töitä. Ja lisäksi säästin 8000€ tätä varten töissä ollessa jotta on jotain josta ottaa tarvittaessa.
Sinulla ei siis ole työpaikkaa, johon palata vai miksi isä ei voi jäädä kotiin?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:17"]
Teen ilta ja viikonloppu töitä. Ja lisäksi säästin 8000€ tätä varten töissä ollessa jotta on jotain josta ottaa tarvittaessa.
[/quote]
Sydän on puolellasi, ymmärrän ja tajuan paremmin kuin hyvin tilanteesi vaikka mies olenkin.
Pärjätään hyvin, mies just lähti opiskelemaan, minä kahden pienen kanssa kotona sekä yhden isomman lapsen omaishoitajana. Säästöönkin jää.
Mä olen kotihoidontuella, mies työttömänä ja rahaa jää säästöön 200€/kk.
Mekin ollaan säästetty, ja koko ajan eletään todella säästeliäästi. Aina ollaan saatu laskut maksettua ajoissa ja ruokaa pöytään, mutta tuntuu niin inhottavalta kun mitään kivaa ei voi ostaa perheelleni tai itselleni.