Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei anna kutsua ystäviäni meille

Vierailija
24.02.2015 |

Täytin pari viikkoa sitten 20v ja haluaisin pitää tyttökavereilleni synttäribileet viikonloppuna. Kutsuin 8 ystävääni ja suunnittelin tarjoiltavat ja viime viikolla ostin laivalta viinat synttäreille.

Noh, mies ilmoitti nyt että ei aio poistua kotoa näiden bileiden ajaksi (asutaan yhdessä kerrostalokaksiossa). Ollaan aiheesta riidelty pariin otteeseen ja olen ilmoittanut että pidän synttärit ja toivoisin että hän ei olisi silloin paikalla. En häntä ole ikinä aiemmin pyytänyt lähtemään kotoamme, joten mielestäni tämä pyyntö ei ole millään lailla kohtuuton. Illanistujaiset kestäisivät vain noin kuudesta kahteentoista ja hän voisi ihan hyvin lähteä kavereidensa kanssa jonnekin kun hänen kaverinsa häntä aina pyytävät mukaan kaikkialle mutta hän ei lähde kun on mielummin kotona.

Ongelmana hänen kotona olemisessaan on se, että hän on aina olohuoneessa pelaamassa joten meidän pitäisi mahtua sitten keittiöön. Osa kutsutuista pitäisi jättää pois että mahdutaan pieneen keittiöön. Vänkäystä on myös siitä että mies ei anna minun ja ystävieni käydä parvekkeella tupakalla, kun kuulemma tulee paha haju (tätä ei kukaan muu ole huomannut kun pidetään parvekkeen lasit auki eikä mennä heti sisään polttamisen jälkeen). Tämä ei olisi muuten ongelma, mutta alhaalla pihalla jatkuvasti ramppaaminen varmasti häiritsisi naapureita.

Tämä miehen älytön käytös on ihan jatkuvaa, ei ole yksittäistapaus. Mies ei ikinä anna minun ystävieni tulla esimerkiksi kahville käymään useista pyynnöistäni huolimatta. Hän ei kuitenkaan ikinä edes mainitse minulle kun hänen joku kaverinsa tulee käymään.

Mitä teen? Olenko vain liian vaativa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:36"]Kiva parisuhde.

"Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu".
[/quote]

Olisi varmaan pitänyt mainita että kyseinen poikaystävä vihaa mun ystäviä :D ei todellakaan halua osallistua juhlintaan eikä muutenkaan itse halua edes olla paikalla. Itse näen tämän ettei lähde pois pelkkänä vittumaisuutena minua kohtaan.

Vierailija
42/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, mikä jääräpää ukko. Meniskö vähän nuoruuden piikkiin. : ) Kyllä miehestä nyt pitäisi saada vähän särmiä hiottua, vaikka sitten kerran vuodessa. Haittaa kyllä pahasti kaksiossa tyttötunnelmaa, ukkoliini tietsikalla. Entäs jos miehesi haluaa vain osallistua myös synttäreillesi? Pökittää nyt huomion väkisin ottamalla. Teepä niin, että vaihdat yllättäen kantaasi, annat ukkosi olla toisessa huoneessa. Ilmoitat kavereillesi tästä ja vinkkaat että tulette antamaan paljon huomiota ukollesi. Käännä tilanne huumoriksi, pikku naiselliseksi pirskahdukseksi, vahvuudeksi. Kyselkää tyttöbileissä paljon vuorotellen ukoltasi, mitä hän pelaa ja miksi tuo menee tuollain jne. Istukaa polvelle ja häiritkää kaikin naisellisin juttusin häntä. Saattaapi tuo lähteä parin tunnin päästä vapaaehtoisesti kavereitaan tapaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:36"]Kiva parisuhde.

"Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu".
[/quote]

Olisi varmaan pitänyt mainita että kyseinen poikaystävä vihaa mun ystäviä :D ei todellakaan halua osallistua juhlintaan eikä muutenkaan itse halua edes olla paikalla. Itse näen tämän ettei lähde pois pelkkänä vittumaisuutena minua kohtaan.
[/quote]

Pointtina siis että olisi ehdottomasti kutsuttuna mukaan juhlintaan jos haluaisi olla mukana.

Vierailija
44/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehesi haluaa kontrolloida elämääsi tarkasti, ap. Älä anna siihen nyt mahdollisuutta. Jos mies on NYT tuollainen kontrolloiva diktaattori, millaiseksi hän äityykään, jos teille joskus syntyy lapsia. Oikeasti, minä vaihtaisin tuollaisen miehen ja äkkiä!

Toki parisuhteessa neuvotellaan ja sovitaan yhdessä, koska vieraita kutsutaan, koska koti on yhteinen, eikä toinen välttämättä tykkää, jos kotona ramppaa koko ajan puolison kavereita silloinkin, kun haluaisi rentoutua hiljaisuudessa ja mennä ajoissa nukkumaan.

Mutta nythän ei ole siitä kyse, vaan mies ei ylipäätään halua vaimollaan olevan kavereita kotona. Ja kumminkin itse kutsuu sinne kavereitaan täysin neuvottelematta. Ei ollenkaan hyvä!

Vierailija
45/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:45"]

On ihan ookoo, että kaverisi tulevat yhteiseen kotiinne kyläilemään, mutta ei sinulla mitään oikeutta ajaa miestäsi pois omasta kodistaan. Ihmettelen, miten tuota voit edes pitää kohtuullisena vaatimuksena. En minäkään hänen tilanteessaan lähtisi. Jollet halua miestäsi maisemiin, pidät tietysti bileesi muualla. Sen verran pitää ymmärtää, jos toisen kanssa kimpassa asuu, että koti on yhteinen.

[/quote]

Sun mielestä on hyväksyttävää, kun toinen järkkää synttärit, niin puoliso valtaa olkkarin ja synttärit vietetään keittiöiössä? Toinen kun haluaa pelata, eikä halua ottaa puolisoaan huomioon.

Ja mieluummin laittaa synttärivieraat ravaamaan portaissa häiritsemässä naapureita kuin päästäisi heidät parvekkeelle tupakoimaan?  Ei tule mieleen lähteä muuualle, niin ei tarvitse häiriintyä tupakansavusta.

Pikkasen laittaa ihmetyttämään, että miksi vain toisen pitäisi huomioida toinen? Ap ei voi viettää muualla synttäreitä, joten olisi kohtuullista, jos hänen "miehensä" siirtyisi muualle siksi aikaa, että synttärivieraat pääsevät sille olkkarin sohvalle istumaan.

[/quote]

Sinun mielestäsi on hyväksyttävää, että kun toinen haluaa järjestää synttärit, niin toinen ajetaan pois kodistaan? Aikuiset ihmiset käyttäytyvät siten, että yhteisessä kodissa toimitaan siten että kumpikin sinne mahtuu. Jos ei halua puolisoaan synttäreilleen (mikä sekin on outoa...) niin järjestää ne sitten jossakin muualla. Ei se sen vaikeampaa ole. Turha ruveta kiukuttelemaan, että "mikset lähe poijes ku mä haluu bailata". 

Niin ja tupakoitsijoilla ei tietenkään ole mitään pakkoa tupakoida. Kyllä sen verran pitää kestää kessunhimoaan, ettei toisen kodissa polta. 

Vierailija
46/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:32"]

Ei, kun on ihan ok pitää bileet ja käyttää koko kämppää bileisiin: olkkaria, keittiötä ja parveketta tupakointiin. Miestä ei voi pyytää poistumaan omasta kotoaan, mutta voi olla välittämättä miehen mökötyksestä.

[/quote]

Muistakaa mammat tämä, kun seuraavan kerran joku vaimo palstalla valittaa kuinka miehen ystävät istuvat yhteisessä kodissa iltaa.

Vierailija
47/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:36"]Kiva parisuhde. "Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu". [/quote] Olisi varmaan pitänyt mainita että kyseinen poikaystävä vihaa mun ystäviä :D ei todellakaan halua osallistua juhlintaan eikä muutenkaan itse halua edes olla paikalla. Itse näen tämän ettei lähde pois pelkkänä vittumaisuutena minua kohtaan.

[/quote]

Miten kauan olette edes asuneet yhdessä?

Vierailija
48/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:36"]Kiva parisuhde. "Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu". [/quote] Olisi varmaan pitänyt mainita että kyseinen poikaystävä vihaa mun ystäviä :D ei todellakaan halua osallistua juhlintaan eikä muutenkaan itse halua edes olla paikalla. Itse näen tämän ettei lähde pois pelkkänä vittumaisuutena minua kohtaan.

[/quote]

Miten kauan olette edes asuneet yhdessä?
[/quote]

Vuoden.

Vierailija
49/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen tajuaa itsekin, että jos järjestää synttärit kavereille, niin silloin voi mennä muualle. Kuinka moni ukko oikeasti haluaa kuunnella naisten kikatusta ja kaakatusta, kun voisi olla kaverillaankin? Tai nainen miesten jorinaa?

Mulle ei tuota minkäänvaltakunnan vaikeuksia poistua yhteisestä kodistamme, joka ollaan jaettu 17 vuotta, jos miehelle tulee vieraita. Olen monta kertaa lähtenytkin tai ollut vain makkarissa, eikä siinä ole mun mielestä mitään outoa. 

Siinä on mun mielestä jotain outoa, kun mies ilmoittaa linnottautuvansa olkkariin toisen synttäreiden ajaksi ja tällä tavoin yrittää tuottaa rakkaalleen pahaa mieltä ja jopa estää koko synttärit.

Mä en polta tupakkaa, mutta silti ymmärrän niitä, jotka polttavat. Ymmärrän myös sen, että naapureista ei ole kivaa, jos joku porukka ravaa useasti rappukäytävässä vain sen takia, kun jonkun mies ei suostu parvekkeella tupakointiin. Miten hän mahtaa kestää naapureiden tupakoinnin? Lähetteleekö lappuja postiluukusta ja kieltää sen?

Vierailija
50/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:55"]Fiksu ihminen tajuaa itsekin, että jos järjestää synttärit kavereille, niin silloin voi mennä muualle. Kuinka moni ukko oikeasti haluaa kuunnella naisten kikatusta ja kaakatusta, kun voisi olla kaverillaankin? Tai nainen miesten jorinaa?

Mulle ei tuota minkäänvaltakunnan vaikeuksia poistua yhteisestä kodistamme, joka ollaan jaettu 17 vuotta, jos miehelle tulee vieraita. Olen monta kertaa lähtenytkin tai ollut vain makkarissa, eikä siinä ole mun mielestä mitään outoa. 

Siinä on mun mielestä jotain outoa, kun mies ilmoittaa linnottautuvansa olkkariin toisen synttäreiden ajaksi ja tällä tavoin yrittää tuottaa rakkaalleen pahaa mieltä ja jopa estää koko synttärit.

Mä en polta tupakkaa, mutta silti ymmärrän niitä, jotka polttavat. Ymmärrän myös sen, että naapureista ei ole kivaa, jos joku porukka ravaa useasti rappukäytävässä vain sen takia, kun jonkun mies ei suostu parvekkeella tupakointiin. Miten hän mahtaa kestää naapureiden tupakoinnin? Lähetteleekö lappuja postiluukusta ja kieltää sen?
[/quote]

Nimenomaan, silloin kun poikaystävä vielä viime kesänä joi ja pyysi kaveritkin meille juomaan mitään multa kyselemättä niin lähdin pyytämättä kavereiden luo kun ajattelin vain että molemmilla on sellaisella järjestelyllä kivaa ilman että kenenkään täytyy kiukutella.

Kyllä hän valittaa naapureiden tupakoinnista mutta ei tee asialle mitään. Minun ja ystävieni tupakoimista sitten rajoittaa kun sen voi tehdä.

Vierailija
51/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:40"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:36"]Kiva parisuhde. "Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu". [/quote] Olisi varmaan pitänyt mainita että kyseinen poikaystävä vihaa mun ystäviä :D ei todellakaan halua osallistua juhlintaan eikä muutenkaan itse halua edes olla paikalla. Itse näen tämän ettei lähde pois pelkkänä vittumaisuutena minua kohtaan. [/quote] Miten kauan olette edes asuneet yhdessä? [/quote] Vuoden.

[/quote]

Ja kertaakaan ei ole tullut selvitettyä ko. asiaa kompromissiin asti?

Vierailija
52/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt ihan oikeesti? :D en voi ymmärtää miten joku voi käyttäytyä noin, kyllä mun poikaystävä ainakin joko ihan omatoimisesti tai pienen kehotuksen jälkeen pysyy poissa meidän yhteisestä kodista, jos mä haluan istua tyttöjen kanssa iltaa. Ja sama toimii tietysti myös toisinpäin. Mun mielestä normaalissa parisuhteessa on ihan ok lähteä tieltä pois, jos toinen haluaa pitää ystävilleen juhlat. Ihan älytöntä käyttäytymistä tolta ap:n mieheltä.

Nyt järki käteen, oot vielä nuori ihminen, älä tuhlaa aikaa turhaan tollaseen mulkvistiin, ansaitset takuulla paljon parempaa kohtelua! Ja niinkun muutamat jo ehdotikin, pidät vaan ne bileet siellä himassa ettekä välitä ollenkaan siitä mököttävästä äijästä! Et uhraa hyviä synttäribileitä tollasen takia. Bailatkaa kunnolla! :)

Vierailija
53/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärtänyt ongelmaa. Et kai sinä yritä väittää  meille, että miehesi on niin valtavan suuri, että kukaan muu ei enää olohuoneeseen mahdu. Se on täysin miehen ongelma, jos sinun vieraasi häiritsevät häneen pelaamistaan - menköön pelaamaan keittiöön.

Sitäkään en ymmärrä, millä tavalla mies voi estää kavereittesi käymisen kahvilla. Eihän sinun tarvitse edes kysyä lupaa, jos  kuitenkin sitä asuntoa kotinasi pidät. Kohteliasta on tietenkin ilmoittaa, että ei  sitten yllätys kun kaverisi tulevat.

Vierailija
54/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:40"]

Olisi varmaan pitänyt mainita että kyseinen poikaystävä vihaa mun ystäviä

[/quote]

Ja haluaa erottaa sut ystävistäsi, eristää sut, sulla ei saa olla omaa elämää? Mieti nyt tarkkaan, se on mieleltään vähän vinksahtanut, sun tulevaisuutes ei tule olemaan kovin onnellinen tuollaisen kanssa.

Vierailija
55/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:37"]Mikä mulkku! Onko tuommosia oikeasti?   [/quote] Onhan niitä. Enkä edes aloita muista miehen perseilyistä.. ap

[/quote]

Ja sinä tuhlaat elämäsi tuohon yksilöön, koska......... niin , miksi?

[/quote]

Onko heitä muka parempia olemassa? Eihän toi ollu vielä mitään!

[/quote]

Kyllä on! Älkää tyytykö ekaan vastaantulevaan.

Vierailija
56/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tällaista tyttökoulumeininkiä, kuulostaa lasten synttäreiltä. Jossain polttareissa nyt on porukka jaettu tyttöihin ja poikiin, mutta että kotibileissä/synttäreillä? Meillä on synttärit ym bileet olleet sellaisia että mukana on kummankin kavereita ja näin on syntynytkin semmonen kaveriporukka joka aina koossa kun juhlia ja sitten niitä muitakin kavereita seassa. Ollaankin kyllä ap:ta vanhempia vähän alta ja yli kolmekymppisiä että ehkä tää on joku nuorempien juttu? Aika lapsellista kuulostaa touhu että mies ajetaan pois tai sitten tönöttää pelaamassa pleikkaa valtaa yksin olo-olohuoneen vaikka toisella synttärit. Ei ole vissiin jäbällä vielä teini-ikä ohi? Minusta teillä molemmilla on vielä vähän hakusessa sosiaaliset taidot. Ei voi ajaa omasta kodistaan pois ja se metsämörökölli voisi alkaa opetella vähän tapoja jos aikuiseksi haluaa joskus kasvaa. Olispa se näky kun synttäreitä koristaa pieruverkkareissa sohvalla röhnöttävä äijä silmät kiiluen peliä takomassa. Aja se mörkö vaikka makkariin kyyköttämään yksikseen tai olette vaan ihan vapaasti. En kyllä ymmärrä mitä tollasessa näet, puuttuu normaalit käytöstavat ja toisen huomioonottaminen täysin. 

Vierailija
57/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma kämppä, niin voitte juhlia synttäreiden lisäksi tupareita. Tuollaisen "miehen" kanssa ei kannata nuoruutta tuhlata.

Vierailija
58/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:03"]En ihan ymmärtänyt ongelmaa. Et kai sinä yritä väittää  meille, että miehesi on niin valtavan suuri, että kukaan muu ei enää olohuoneeseen mahdu. Se on täysin miehen ongelma, jos sinun vieraasi häiritsevät häneen pelaamistaan - menköön pelaamaan keittiöön.

Sitäkään en ymmärrä, millä tavalla mies voi estää kavereittesi käymisen kahvilla. Eihän sinun tarvitse edes kysyä lupaa, jos  kuitenkin sitä asuntoa kotinasi pidät. Kohteliasta on tietenkin ilmoittaa, että ei  sitten yllätys kun kaverisi tulevat.
[/quote]

Ei siitä tulis mitään jos mentäisiin olkkariin. On ihan hirvee kiukuttelija kun teen jotain mikä ei häntä miellytä. Koitan olla sen verran mieliksi ettei raivoaisi mulle sitten heti seuraavana päivänä.

Vierailija
59/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo kohta 40 v, mutta silti käyn välillä tyttöjen illoissa, ei se ole mun mielestä mitenkään erikoista. Erikoista on se, että tyttöjen iltoihinkin jonkun miehen pitää aina tunkea tai jonkun naisen miesten saunailtaan. Eikö luoteta puolisoon sitä vertaa, että päästetään juhlimaan ilman puolisoa?

Tai ehkä joillakin on vain ne parisuhde kaverit. Kaikki kaverit ennen liittoa on tippuneet pois kyydistä ja nyt sitten seurustellaan vain parittain. Surullista mun mielestä.

Vierailija
60/62 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:09"]En kyllä ymmärrä tällaista tyttökoulumeininkiä, kuulostaa lasten synttäreiltä. Jossain polttareissa nyt on porukka jaettu tyttöihin ja poikiin, mutta että kotibileissä/synttäreillä? Meillä on synttärit ym bileet olleet sellaisia että mukana on kummankin kavereita ja näin on syntynytkin semmonen kaveriporukka joka aina koossa kun juhlia ja sitten niitä muitakin kavereita seassa. Ollaankin kyllä ap:ta vanhempia vähän alta ja yli kolmekymppisiä että ehkä tää on joku nuorempien juttu? Aika lapsellista kuulostaa touhu että mies ajetaan pois tai sitten tönöttää pelaamassa pleikkaa valtaa yksin olo-olohuoneen vaikka toisella synttärit. Ei ole vissiin jäbällä vielä teini-ikä ohi? Minusta teillä molemmilla on vielä vähän hakusessa sosiaaliset taidot. Ei voi ajaa omasta kodistaan pois ja se metsämörökölli voisi alkaa opetella vähän tapoja jos aikuiseksi haluaa joskus kasvaa. Olispa se näky kun synttäreitä koristaa pieruverkkareissa sohvalla röhnöttävä äijä silmät kiiluen peliä takomassa. Aja se mörkö vaikka makkariin kyyköttämään yksikseen tai olette vaan ihan vapaasti. En kyllä ymmärrä mitä tollasessa näet, puuttuu normaalit käytöstavat ja toisen huomioonottaminen täysin. 
[/quote]

No meillä ei hirveesti oo yhteisiä kavereita eikä mulla muutenkaan läheisiä miespuolisia kavereita. Parhaat kaverit halusin vaan kutsua ja ne sattuu nyt olemaan kaikki tyttöjä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän