mies ei anna kutsua ystäviäni meille
Täytin pari viikkoa sitten 20v ja haluaisin pitää tyttökavereilleni synttäribileet viikonloppuna. Kutsuin 8 ystävääni ja suunnittelin tarjoiltavat ja viime viikolla ostin laivalta viinat synttäreille.
Noh, mies ilmoitti nyt että ei aio poistua kotoa näiden bileiden ajaksi (asutaan yhdessä kerrostalokaksiossa). Ollaan aiheesta riidelty pariin otteeseen ja olen ilmoittanut että pidän synttärit ja toivoisin että hän ei olisi silloin paikalla. En häntä ole ikinä aiemmin pyytänyt lähtemään kotoamme, joten mielestäni tämä pyyntö ei ole millään lailla kohtuuton. Illanistujaiset kestäisivät vain noin kuudesta kahteentoista ja hän voisi ihan hyvin lähteä kavereidensa kanssa jonnekin kun hänen kaverinsa häntä aina pyytävät mukaan kaikkialle mutta hän ei lähde kun on mielummin kotona.
Ongelmana hänen kotona olemisessaan on se, että hän on aina olohuoneessa pelaamassa joten meidän pitäisi mahtua sitten keittiöön. Osa kutsutuista pitäisi jättää pois että mahdutaan pieneen keittiöön. Vänkäystä on myös siitä että mies ei anna minun ja ystävieni käydä parvekkeella tupakalla, kun kuulemma tulee paha haju (tätä ei kukaan muu ole huomannut kun pidetään parvekkeen lasit auki eikä mennä heti sisään polttamisen jälkeen). Tämä ei olisi muuten ongelma, mutta alhaalla pihalla jatkuvasti ramppaaminen varmasti häiritsisi naapureita.
Tämä miehen älytön käytös on ihan jatkuvaa, ei ole yksittäistapaus. Mies ei ikinä anna minun ystävieni tulla esimerkiksi kahville käymään useista pyynnöistäni huolimatta. Hän ei kuitenkaan ikinä edes mainitse minulle kun hänen joku kaverinsa tulee käymään.
Mitä teen? Olenko vain liian vaativa?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:40"]Hahhaa. Mitä helvettiä? Pyydät kaverit kylään ja hengaatte just siellä missä haluatte. Olohuoneessa ja käytte tupakalla. Mies melko varmasti lähtee pois parinkymmenen minuutin kuluttua, koska ei kestä. Hyvä opetus hänelle. Sulla on oikeus pitää synttärit asunnossa, jossa itse asut (ja maksat vuokraa?). Hän saa tietenkin olla paikalla myös, koska asuu asunnossa, mutta hän ei kuitenkaan voi estää sitä missä päätätte tyttöjen kanssa viettää aikaa.
[/quote]
Juu, maksan tietty puolet vuokrasta. Tää kuulostaa hyvältä idealta, toivottavasti ei vaan jaksa olla niin itsepäinen että jää kiukuttelemaan koko illaksi.
Mä olen sitä mieltä, että fiksu mies antaisi tyttöystävänsä juhlia rauhassa, vaikka asunto olisi vain miehen. Miksi ihmeessä ei antaisi? Ei voi yhtä iltaa olla pois omalta sohvalta? Pelaaminen menee kaiken edelle?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:45"]
On ihan ookoo, että kaverisi tulevat yhteiseen kotiinne kyläilemään, mutta ei sinulla mitään oikeutta ajaa miestäsi pois omasta kodistaan. Ihmettelen, miten tuota voit edes pitää kohtuullisena vaatimuksena. En minäkään hänen tilanteessaan lähtisi. Jollet halua miestäsi maisemiin, pidät tietysti bileesi muualla. Sen verran pitää ymmärtää, jos toisen kanssa kimpassa asuu, että koti on yhteinen.
[/quote]
Jes jes jes tulihan se sieltä!
En oikeen usko, että tässä on kyse siitä, että koti on yhteinen. Itse näkisin tuon ap:na lähinnä arvostuskysymyksenä. Fiksu mies olisi itse tarjoutunut lähtemään pois kotoa bileiden ajaksi.
[/quote]
Sitä tää lähinnä onkin, arvostuskysymys. Tarjouduin myös "jakamaan" bileet, miehellä oli samoihin aikoihin synttärit niin kysyin josko hänkin kutsuisi kavereita ja pidettäisiin yhdessä isommat synttärit. Oli kuulemma ihan tyhmä idea.
Kuulostaa ihan mun mieheltä. Kun kutsuin muutaman kaverin kylään, hän oli naama norsun vitulla, mökötti ja meni olkkariin pelaamaan. Vaikkei koskaan kieltänyt kutsumasta kavereita, niin aika hyvin tosta pystyi päättelemään, etteivät kaverit ole tervetulleita.
Myöhemmin on tullut kaikkea muutakin "kivaa" miehestäni esille ja olen alkanut vakavasti epäilemään hänellä narsistista tai jotain muuta persoonallisuushäiriötä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:59"]Kerropa alkuun vaikka viisi syytä miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Kunnon syitä sitten kehiin, ei mitään jaaritteluja "kuinka rakastat miestä" ja "kuinka mies on välillä ihan kiva" tai että sinulla ei ole varaa omaankaan asuntoon varaa. Kertooko mies muita juttuja miten sinun pitää tehdä ja toimia? Onko hänellä huumoria ollenkaan? Onko hän ainoa lapsi?
Olisiko jollakin sinun kaverillasi vapaa asunto johon voisitte siirtää juhlat jos tuo yksi läjä meinaa sohvalla olla.
[/quote]
En keksi viittä. On joo taipumusta, esimerkiksi valittaa sotkusta vaikka ei itse ikinä siivoa. Valittaa siitä kun joskus juon. Ei ole ainoa lapsi vaikka niin voisi kyllä helposti kuvitella. Kyllä siltä huumoria löytyy, mutta ei vain ilmeisesti silloin kun minä olen kyseessä.
Totta kai jokainen saa silloin tällöin pitää juhlia omille kavereilleen, mutta muut asunnossa asujat täytyy myös ottaa huomioon. Ei ketään voi häätää omasta kodistaan... etenkään ihan vaan ilmoitusluonteisesti. Itse olisin keskustellut asiasta jo etukäteen ("hei onhan ok, jos pidän tyttöjenillan joku viikonloppu") ja luultavasti mies olisi päättänyt paeta paikalta ellei haluaisi liittyä seuraan. Vastaavasti mulle olisi täysin ok, jos hän haluaisi kutsua omia vieraita ja mielelläni järjestäisin asiat jotenkin. Sen sijaan savu nousisi korvista jos mulle vain sanottaisiin, että et sitten ole kotona silloin-ja-tällöin. Tulisi sellainen olo, että mua ei kunnioiteta yhtään ja heitetään pihalle omasta kodistani.
Jos teillä on olohuoneen lisäksi erillinen makkari, niin eikö mies voisi vaikka mennä sinne läppärin kanssa jos välttämättä koti-illan haluaa viettää?
Miten otit nuo bileet puheeksi? Jos vain ilmoitit, että olet kutsunut kavereita paikalle keskustelematta asiasta miehen kanssa, pieni loukkaantuminen on mielestäni ymmärrettävää. Tai olisiko mies halunnut juhlia syntymäpäivääsi kahden sinun kanssasi?
Hyi saatana sitä röökinhajua, jos naapuri polttaa parvekkeella. Tuuletus suljettuna, ja sisään tulee. Kävelkää saatana sinne alaovesta eteenpäin vetämään sitä helvetillistä paskaa.
Onko talossanne kerhohuonetta tai saunatilaa, jonka saisi pientä maksua vastaan tai ilmaiseksi vuokrattua ja voisitte pitää bileet siellä?
Ihan tosissaanko te puolustatte tuota miestä? Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu toisen huomioonottaminen ja jos se tarkoittaa sitä, että puoliso haluaa pitää synttärit omassa kodissa, niin totta kai mä siirtyisin muualle. Tai mun tapauksessa oltaisiin varmaan pidetty yhteiset synttärit, kuten ap oli ehdottanut.
Nyt on kuitenkin kyse synttäreistä, joita ei voi viettää muualla. Pitääkö ap:n jättää ne väliin, koska mies ei halua antaa niille tilaa heidän yhteisessä kodissa? Mies saa sanella mitä tehdään ja milloin tehdään?
Yleensä parisuhteessa keskustellaan. Ei päätetä yksin, että häädämpä rakkaan synttärit keittiöön ja kiellän vielä parvekkeella käynnin.
Ala nyt hyvä ihminen hakemaan uutta kämppää itsellesi. Aivan varmasti löydät miehen, joka kunnioittaa ja rakastaa sua. Nykyinen miehesi ei tee kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:22"]Miten otit nuo bileet puheeksi? Jos vain ilmoitit, että olet kutsunut kavereita paikalle keskustelematta asiasta miehen kanssa, pieni loukkaantuminen on mielestäni ymmärrettävää. Tai olisiko mies halunnut juhlia syntymäpäivääsi kahden sinun kanssasi?
[/quote]
Noin kuukausi sitten kyselin varovasti että keksisikö hän yhdeksi illaksi tekemistä joku viikonloppu jos haluaisin pitää pienet bileet. Silloin jo vastasi että ei todellakaan mitään bileitä. Koitin vähän totuttaa ajatukseen mutta oli jo silloin vittumainen. Sitten kun uudelleen puhuin asiasta niin ei vieläkään ja ärsyynnyi ja totesin että kyllä mulla on oikeus juhlia pyöreitä vuosia.
20v nainen jolla on "mies"...
En ymmärrä miksi olet kyseisen poikaystävän kanssa, jos ei mielestäsi kunnioita sinua tarpeeksi. Kyseessä on myös sinun kotisi, joten on mielestäni kohtuutonta ettet saa yhteistä kotianne tilapäisesti omaan käyttöösi, vaikka olet ilmoittanut asiasta hyvissä ajoin, eikä pojullasi ole "viitseliäisyyden puutetta" parempaa syytä.
41v m
Ei, kun on ihan ok pitää bileet ja käyttää koko kämppää bileisiin: olkkaria, keittiötä ja parveketta tupakointiin. Miestä ei voi pyytää poistumaan omasta kotoaan, mutta voi olla välittämättä miehen mökötyksestä.
Siis onko tuommoisia odiootteja oikeasti olemassa? Huh huh. Miksi edes olet tuommoisen kanssa?? Itse kun pidin 24v synttärit tyttökavereilleni n. 2 kk sitten ei asiasta edes tarvinnut sen kummemmin keskustella poikaystäväni kanssa. Hän sanoi suoraan sopii tottakai minä keksin jotain menen kavereille veljelle tms. Hän jopa osallistui siivoamiseen ja tarjottavien ostamiseen vaikka en edes pyytänyt. Ei ole normaalia kieltää toiselta pitämästä synttäreitä. Sinuna miettisin tarkkaan haluatko tuommoisen miehen elämääsi tulevaisuudessakin. Toiv saat mukavat syntymäpäivät jotenkin järjestettyä! :)
Kiva parisuhde.
"Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu".
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:28"]Onko talossanne kerhohuonetta tai saunatilaa, jonka saisi pientä maksua vastaan tai ilmaiseksi vuokrattua ja voisitte pitää bileet siellä?
[/quote]
Ei ole :( kaikki täälläpäin vuokrattavissa olevat tilat maksavat sadasta eurosta ylöspäin ja olisi sekin typerää maksaa se hinta että alle 10 tyttöä saa istua iltaa :D
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:37"]Mikä mulkku! Onko tuommosia oikeasti? [/quote] Onhan niitä. Enkä edes aloita muista miehen perseilyistä.. ap
[/quote]
Ja sinä tuhlaat elämäsi tuohon yksilöön, koska......... niin , miksi?
[/quote]
Onko heitä muka parempia olemassa? Eihän toi ollu vielä mitään!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:36"]
Kiva parisuhde.
"Mä pidän synttäribileet! :) Voitsä rakas painua kuuseen täältä kotoa siksi aikaa, kun sua ei niinku oo kutsuttu".
[/quote]
Luetko sä näitä viestejä ollenkaan? Ap ei todellakaan sanonut noin ja vielä ehdotti miehelle yhteisiä synttäreitä, mutt miehen mielestä se oli tyhmää.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:37"]Mikä mulkku! Onko tuommosia oikeasti? [/quote] Onhan niitä. Enkä edes aloita muista miehen perseilyistä.. ap
[/quote]
Ja sinä tuhlaat elämäsi tuohon yksilöön, koska......... niin , miksi?
[/quote]
Onko heitä muka parempia olemassa? Eihän toi ollu vielä mitään!
[/quote]
On. On oikeasti paljon parempia miehiä olemassa. Jopa mä, joka en ole mikään kaunis kukkanen, en fiksu enkä laihakaan, olen saanut itselleni miehen, joka arvostaa, rakastaa, kunnioittaa ja pitää mua hyvänä. Toisaalta mä en olisi ikinä edes alkanut tuollaisen miehen kanssa yhteen, tuskin tuollainen paskamainen itsekkyys vasta nyt ilmeni. Tai jos olisinkin huomannut tehneeni erheen, niin en kauaa viitsisi elämääni tuhlata tuollaiseen valioyksilöön.
Kerropa alkuun vaikka viisi syytä miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Kunnon syitä sitten kehiin, ei mitään jaaritteluja "kuinka rakastat miestä" ja "kuinka mies on välillä ihan kiva" tai että sinulla ei ole varaa omaankaan asuntoon varaa. Kertooko mies muita juttuja miten sinun pitää tehdä ja toimia? Onko hänellä huumoria ollenkaan? Onko hän ainoa lapsi?
Olisiko jollakin sinun kaverillasi vapaa asunto johon voisitte siirtää juhlat jos tuo yksi läjä meinaa sohvalla olla.