Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkerran naapurin hakkaavat askeleet ja JATKUVA kolistelu

Vierailija
28.11.2021 |

JYMPS JYMPS JYMPS JYMPS. Pauk pauk kolin kolin JYMPS JYMPS JYMPS. En tajua miten joku saa yksiössään noin paljon ääntä aikaan.

Asun maakuntakaupungissa, muutin tänne Helsingistä. Ilmeisesti moni böndellä kasvanut ei ole oppinut elämään kerrostalossa, ei osata huomioida naapureita. Kestän normaaleja elämisen ääniä, mutta jatkuvat hakkaavat askeleet rasittavat. On vaikea keskittyä työhön, kun jympsyttely tulee läpi kuulokkeistakin. Yöllä naapuri valvoo vielä kolmelta, minä makaan sängyllä hereillä.

Opettakaa maalaiset lapsianne, että kerrostalossa huomioidaan naapurit kun käytte esim. sukulaisten luona kaupungissa. Muuten niistä tulee samanlaisia kuin yläkerran naapuri.

Kerran verhoputken seinään porattu koukku retkahti alas, kun yläkerran naapurin neiti innostui hyppimään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä sama naapuri. Itse asun tämän kolistelijan  yläpuolella. Kolistelee joka ikinen päivä. En tajua mitä se ihminen tekee, että saa sellaisen metelin aikaiseksi. Itse saan samaa meteliä, jos oikein tahallaan rupean paukuttelemaan.

Vierailija
2/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on eroja myös Itä- ja Länsi-Suomen välillä, turussa ja Vaasassa osataan vielä elää, mutta menepä johonkin Kuopioon tai Joensuuhun. Metsäläiskansa kolistelee ja hakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako mielestäsi normaalilta muuten vai ei (esim. luonnehäiriö)? Löytyy kai sieltä muitakin kertsiasuntoja samoihin hintoihin?

Vierailija
4/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa tilanteessa, se kolistelija, kun minulla oli 3 viikkoa kyynärsauvat. 

Vierailija
5/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa kävely on normaalia elämää. Jos et sitä kestä, niin turha valehdella sietävänsä normaalit elämisenäänet

Vierailija
6/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnossa kävely on normaalia elämää. Jos et sitä kestä, niin turha valehdella sietävänsä normaalit elämisenäänet

On eri asia kävellä normaalisti, kuin hakata lattiaa kantapäillä jokaisella askeleella. Kävelytyyli on usein opittu jo lapsuudessa, kertoo vanhempien kasvatuksesta. Jatkuva kolistelu kerrostalossa on varmaan joku maalaisten tai muuten yksinkertaisten juttu. Ei osata tehdä henkistä työtä esim. lukeminen, vaan järjestellään koko ajan tavaroita ja kävellään ympyri asuntoa naapureita ikkunasta kyyläten.

Vierailija
7/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kerrostalossa ne hakkaavat askeleet aina yläkerran asunnosta? Vai voiko ne kuulua viereisestäkin? Itsellä myös tuollainen naapuri ja vaikea paikantaa äänenlähdettä

Vierailija
8/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mahtaako ne kaikki kaupunkien kerrostalojen yläkerroissa jalkojaan hakkaavat olla sitten maalaisia? Kun niitä on ollut AIVAN JOKAISESSA kämpässä missä olen ollut. Ei ole olemassa mitään hiljaisia kaupunkilaisnaapureita.

Vierailija
9/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko kerrostalossa ne hakkaavat askeleet aina yläkerran asunnosta? Vai voiko ne kuulua viereisestäkin? Itsellä myös tuollainen naapuri ja vaikea paikantaa äänenlähdettä

Asun rivitalossa ja täällä kuuluu seinänaapurin jalanhakkaamiset jos kävelee aivan seinän takana.

Vierailija
10/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille voi aina kohteliaasti vinkata asiasta sillä hän ei välttämättä itse sitä tiedä. Ihan sama missä ihminen on kasvanut, mutta muihin asuntoihin kuuluvien desibelien määrää voi olla välillä hankala arvioida, varsinkin sitä kävelyn ääntä mitä harvemmin kukaan ajattelee muutenkaan. Itse ainakin yövalvojayläkerrannaapurina mielummi kuulisin asiasta jolloin osaisin sen etee tehäki jotai, koska ainaki pyrin olemaan hiljaa ja omasta mielestäni olenkin, mut en minä voi muiden naapurien kokemusta tietää jollei he siitä sano. Jos ei ite uskalla naapurille viskata heippalappua postilaatikosta, ni ain voi isännöitsijältä kysyä neuvoa.

Vierailija
11/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressasin pitkään että olenko minä tämmönen kantapäätömistelijä mistä tällä palstalla joka päivä valitetaan. En pystynyt rentoutumaan kotonani kun koko ajan mietin häiritsenkö nyt naapureita kun kuljen vessasta makkariin tai järjestelen tavaroita paikoilleen. Tänä syksynä vihdoin irtauduin tuosta ajattelusta. Jos jotain häiritsee se että kävelen omassa kodissani niin sittenpähän häiritsee.

Vierailija
12/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nautiskelen ihanasta (harvinaisesta) hiljaisuudesta, kun yläkerran kantapääkävelijä-norsu pakkas tänään itsensä ja räkyttävän rakkinsa autoon ja häipyi jonnekin. Toivottavasti pysyy pois pitkään, tää hiljaisuus ja rauha on niin luksusta.

Vierailija
13/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa, jossa tosi huono äänieristys. Joten asuntooni kuuluu selkeästi alapuolella asuvan lapsiperheen mekastus ja juoksentelu päivisin ja yläpuolella asuvan nuoren pariskunnan kantapääkävely ja mekastus aina. Onneksi pääsen kohta muuttamaan pois.

Vierailija
14/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, oma norsunaapuri on turkulainen. No onhan se maaseutua jos Helsinkiin vertaa...

Vierailija
15/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin vuokra mökkiin , niin saa naapurisikin asua kotonaan , ilman valituksia. Et ole maailmannapa , vaikkakin luulet niin. Sopeudu tai HÄIVY !

Vierailija
16/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta johonkin vuokra mökkiin , niin saa naapurisikin asua kotonaan , ilman valituksia. Et ole maailmannapa , vaikkakin luulet niin. Sopeudu tai HÄIVY !

Kyllä se on näiden metelitsijöiden tehtävä sopeutua. Vam maisille on kyllä kaikenlaista palvelusasumista saatavilla jos tavarat lentelee päivittäin lattialle ja oman tömistyksen äänekkyyttä ei ymmärrä

Vierailija
17/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta yläkertaan äläkä valita.

Vierailija
18/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin kesällä myymään kerrostaloasunnon jossa olin asunut 11 vuotta ja muuttamaan rivitalon päätyyn, kun yläkertaan muutti jatkuvasti metelöivä ämmä. Aamuseitsemältä alkoi kolistelu, viimeistään. Rahtasi huonekaluja eestaas, kolisteli, käveli tömisten ympäri asuntoa, kestitsi vieraita lähes päivittäin ja kälättivät kuorossa kovaan ääneen, toisinaan ämmän kälätys kuului asuntooni aamuseitsemästä iltakymmeneen. Kaiken huippuna akalla oli haukkuva koira, joka reagoi jokaiseen kuulemaansa ääneen ja aloitti haukkua räkytti päivät ja yöt. Isännöitsijän mukaan normaaleja elämisen ääniä, asukasta itseään ei kiinnostanut, oli pakko muuttaa itse pois. Itsekkäiden ääliöiden ehdoilla eletään.

Vierailija
19/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö käyttää kävelykeppiä, siitä kuuluu melkoinen kopina ja varsinkin, jos se aina välillä kaatuilee. Sitten seuraa kovaäänistä kiroilua. Tavaratkin putoilee välillä, kun tasapaino ja voimat ovat vähentyneet.

Tiedän tämän sivusta seuranneena.

Vierailija
20/30 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi Unkuri treenaa.