Irtisanoutumisen syitä?
Mistä syistä olette irtisanoutuneet töistänne? Mietin mikä on tarpeeksi painava syy luopua esim. vakiduunista nykyaikana, jollei siis toista työtä lasketa. Minulla on luottamusongelmia suhteessa työnantajaani, mutta en vielä tiedä onko ne riittävän pahoja. Lähinnä kyse on siitä, että tulen liian helposti yli kävellyksi ja työnantaja puhuu ristiin rastiin ja silti on kova auktoriteetti, jolla on viimeinen sana. Lisäksi vanhempia työntekijöitä suositaan nuorempien kustannuksella. Itse olen siis nuorempi.
Kommentit (23)
Hyväksyttävä syy irtisanoutua on ihan vaan se, että haluat lopettaa ko työn. Ei sun tartte sitoutua työhön irtisanoutumisaikaa enempää, jos et halua. Ei työnantajalle ole edes pakko kertoa, miksi irtisanoutuu. Työsopimuksessa on määritetty irtisanomisaika ja sen puitteissa voit sanoa, että haluat irtisanoa sopimuksen ja sillä selvä.
Jos joku on palkannut sut henkilökohtaiseksi avustajaksi itse, niin olet aika heikoilla riitatilanteissa. Vaikka penäisit ihan laillisesti oikeuksiasi, välit tulehtuvat helposti ja työn teko ei silloin ole enää kivaa.
Työ ei vastannut sitä mistä työhaastattelussa sovittiin.Piti olla vain urakkatyötä, mut jouduinkin korjailemaan toisten jälkiä tuntityönä, jonka vuoksi kikonais tunti palkka putosi.Työ suhde purettiin koeaikana eikä tullu karenssia.Työnantajan on annettava selvitys tt-toimistolle,vaikka koeaika purkuun ei tarvitse syytä kertoa.
Luottamuspula on pätevä ja hyvä syy, vaikka sun ei tosiaan syytä tarvi kertoo. Teen just esitelmää aiheesta ja noi asiat lähdekirjallisuudesta poimittu. Ite irtisanouduin, kun pääsin opiskeleen.