Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanoutumisen syitä?

Vierailija
24.02.2015 |

Mistä syistä olette irtisanoutuneet töistänne? Mietin mikä on tarpeeksi painava syy luopua esim. vakiduunista nykyaikana, jollei siis toista työtä lasketa. Minulla on luottamusongelmia suhteessa työnantajaani, mutta en vielä tiedä onko ne riittävän pahoja. Lähinnä kyse on siitä, että tulen liian helposti yli kävellyksi ja työnantaja puhuu ristiin rastiin ja silti on kova auktoriteetti, jolla on viimeinen sana. Lisäksi vanhempia työntekijöitä suositaan nuorempien kustannuksella. Itse olen siis nuorempi. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten todennäköistä ja helppoa sun työllistyminen on ja millainen sun taloudellinen tilanne on. Jos irtisanoutuminen on sulle taloudellinen katastrofi, sitä ei kannata tehdä ennen kuin on uusi duuni tiedossa. Jos sun työllistyminen on epätodennäköistä, olet esim. sellaisella alalla, jolla nyt paljon työttömyyttä, niin mieti, oletko valmis olemaan pitkään työttömänä. Jos työpaikan meno on niin pahaa, että oma mielenterveys on vaakalaudalla, irtisanoutuisin kyllä.

Vierailija
2/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ongelmia työnantajan kanssa (ja kuulut liittoon) ota yhteyttä luottamusmieheen.  Mutta tuo ei ole mikään peruste sanoutua irti. Nyt kun vielä on tällainen aikakin että niitä töitä ei todellakaan ole tarjolla liiemmalti.

Uutteen työpaikkaan kestää sopeutua aika kauan. Ensin on sellainen ihanaa aika sitten tulee ne ristiriidat ja pettymykset. Ajan kanssa yleensä jokaien löytää oman paikkansa työyhteisössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea mennä vain työhön, kun ei luota työnantajaan enää. Tuntuu siltä että puuhailee selkäni takana jotain ja esittää edessäpäin roolia. Ei ole kyllä ollut koskaan aiemmin vastaavaa kokemusta muilta aloilta, joilla olen työskennellyt. Valitettavasti minulla ei ole luottamusmiestä, eikä liittoa, kun olen vain henkilökohtainen avustaja. Täytyy jatkaa uuden duunin etsintää ja unohtaa kaikki lojaalisuus kyseistä työnantajaa kohtaan. Olen ollut liian kiltti ajatellen että se kannattaa, mutta loppujen lopuksi toinen osapuoli syö lupauksiaan tai suorastaan valehtelee esim. lisätyötunneista. Tänäänkin luin työpaikkailmoituksen, joissa haettiin työntekijää tunneille, jotka oli minulle luvattu. Ap 

Vierailija
4/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Miksi ongelmat eivät olisi peruste? Ihan mikä tahansa itselle riittävä syy on peruste, eikä kellekään tarvitse kertoa, miksi lähtee.

Vierailija
5/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin, koska halusin muuttaa pois työpaikkakunnalta henkilökohtaisten syiden vuoksi.

Vierailija
6/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- purin työsuhteen koeajalla, koska työnantaja ei maksanut palkkaa ajoissa (oli uusi työpaikka hankittuna)

- irtisanouduin, koska en kestänyt työpaikalla vaan lähdin opiskelemaan.

- irtisanouduin, koska pomo oli paska (lyhyesti sanottuna. uusi paikka oli katsottuna)

Vierailija
7/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti pomo sai motivaation ja elämänhalun laskemaan.

Vierailija
9/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen aina irtisanoutunut siksi että olen menossa toiseen paikkaan töihin. Ei kai työntekijän edes tarvitse kertoa mitään syytä irtisanoutumiselle?

Vierailija
10/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:31"]

Idiootti pomo sai motivaation ja elämänhalun laskemaan.

[/quote]

Sama. Etsin kuumeisesti uutta työtä. Ennen olin niin lojaali että yritin löytää toista työtä tämän nykyisen rinnalle, mutta enpä enää. Ap

Vierailija
11/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin koska työnantaja kieltäytyi myöntämästä lisää osittaista opintovapaata.

Vierailija
12/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:33"]

No minä olen aina irtisanoutunut siksi että olen menossa toiseen paikkaan töihin. Ei kai työntekijän edes tarvitse kertoa mitään syytä irtisanoutumiselle?

[/quote]

Ei ole. Mietin vain mikä on tarpeeksi painava syy että voi sanoutua irti hyvällä omallatunnolla. Ap

Vierailija
13/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harkinnut irtisanoutumista syystä, että firman "johtotaso" on täysin pätemätön. Kyseessä siis perheyritys, jossa omistajan lapset ja vaimo edenneet ilman mitään edellytyksiä esimiesasemaan. Läpimätiä pellejä kaikki; vittuilevat, kyttäävät, eivät vastaa asiallisiin viesteihin... En ole irtisanoutunut, koska uutta oman alan työtä ei noin vain löydykään, plus henk.koht elämässäni on ollut niin suuria myllerryksiä, etten olisi edes kyennyt aloittamaan uudessa työssä. 

Mutta joo, siis onhan kiusaaminen/luottamuspula täysin pätevä syy irtisanoutua.

Vierailija
14/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:40"]

Mä olen harkinnut irtisanoutumista syystä, että firman "johtotaso" on täysin pätemätön. Kyseessä siis perheyritys, jossa omistajan lapset ja vaimo edenneet ilman mitään edellytyksiä esimiesasemaan. Läpimätiä pellejä kaikki; vittuilevat, kyttäävät, eivät vastaa asiallisiin viesteihin... En ole irtisanoutunut, koska uutta oman alan työtä ei noin vain löydykään, plus henk.koht elämässäni on ollut niin suuria myllerryksiä, etten olisi edes kyennyt aloittamaan uudessa työssä. 

Mutta joo, siis onhan kiusaaminen/luottamuspula täysin pätevä syy irtisanoutua.

[/quote]

Kiitti, helpotti. Ap

Vierailija
15/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto

Vierailija
16/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:47"]

Lottovoitto

[/quote]

Lottoan jokaviikko, eikä ole vielä onnistanut. Ap 

Vierailija
17/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen irtisanoutunut, koska mulla on ollut uusi ja parempi työ tiedossa. Vaikka on ollut huonoja pomoja tai muita ongelmia, en ole lähtenyt ennen kuin uusi työ on hankittuna (en uskaltaisi lähteä muuten).

Vierailija
18/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on ollut uusi työ katsottuna, miten olette sopineet irtisanoutumisesta työnantajan kanssa? Itse olen ollut lähes vuoden töissä, enkä voi siis lähteä enää koeajan turvin. Ap 

Vierailija
19/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuulostat hiukan lapselliselta AP ja työelämän pelisäännöt tuntuvat olevan hukassa. Ehkä osasyy ongelmiin löytyy peilistä? Ensinnäkin miksi ihmeessä tarvitset ulkopuolisen oikeutuksen siihen että voiko irtisanoutua tai mikä on syy? Toisekseen ei irtisanoutumisessa ole muuta järjesteltävää nykyisen työnantajan kanssa kuin irtisanomisajan noudattaminen.

Vierailija
20/23 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:30"]

Oikeasti, kuulostat hiukan lapselliselta AP ja työelämän pelisäännöt tuntuvat olevan hukassa. Ehkä osasyy ongelmiin löytyy peilistä? Ensinnäkin miksi ihmeessä tarvitset ulkopuolisen oikeutuksen siihen että voiko irtisanoutua tai mikä on syy? Toisekseen ei irtisanoutumisessa ole muuta järjesteltävää nykyisen työnantajan kanssa kuin irtisanomisajan noudattaminen.

[/quote] 

Älä nyt jaksa jauhaa paskaa peiliin katsomisesta. Jos olisit lukenut viestini tarkasti, olisit ymmärtänyt, etten ole kohdannut vastaavanlaisia ongelmia aiemmin missään alalla, enkä ole koskaan joutunut lopettamaan työtä tällä tavalla, toiseksi olen kiltti ja tunnollinen ja Suomessa on korkea työttömyys, johon nähden ongelmaa täytyy suhteuttaa, kolmanneksi teen työtä, jossa olen vastuussa toisesta enemmän kuin muissa töissä, joita olen tehnyt ja mietin senkin kannalta mikä olisi riittävän hyvä syy irtisanoutua niin että voisin selittää sen viranomaisillekin ymmärrettävästi. 

Vittu minua ärsyttää tuollaiseen peiliä palvovat idiootit, jotka eivät tee mitään auttaakseen. Olen ihan riittävän masentunut työnantajan käytöksestä, vaikka en ole ollut koskaan poissa ja tehnyt kaikki yllättävät ylityötkin tunnollisesti ja toiminut siihen päälle halpana terapeuttina, ettei sinun tarvitse masennustani vielä pahentaa. Kivaa joutua tällaiseen paskarakoon kaiken yrittämisen jälkeen. Lisäksi jos uusi työ menee vanhan kanssa päällekkäin niin en pääse enää vanhaan työhön paikan päälle. Ainoa keino on ilmeisesti ottaa palkatonta vapaata, jota sitäkin ottaisin ensimmäisen kerran koko elämäni aikana. Ap (työelämässä 20 vuotta)