Pojan käyttöopas äideille
Miten voi vuonna 2021 olla olemassa tällainen opus?
https://www.suomalainen.com/products/poikien-aidit-2
Kommentit (66)
Onhan nuo pojat vähän hankalia, mutta ne voi opettaa.
Mulla on ihana poika. Jo pienenä se toi mulle kukkia. Vähän isompana käski mun miehen ostamaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan iso prosentti 18 v. tytöistä haluu viettää päivän tuunaten Corollaan paskasessa autotallissa, kysympä vaan… 😄 juu ei mitään eroa sukupuolten välillä.
Yllättävän moni. Minäkin haluan vaikka olen jo 40.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihana poika. Jo pienenä se toi mulle kukkia. Vähän isompana käski mun miehen ostamaan minulle.
Nuo on ihania muistoja. Kerran poika toi mulle kukkia juurineen 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan iso prosentti 18 v. tytöistä haluu viettää päivän tuunaten Corollaan paskasessa autotallissa, kysympä vaan… 😄 juu ei mitään eroa sukupuolten välillä.
Tietenkin on yksilötapauksia, mutta en todellakaan usko, että kovin iso osa tytöistä on kiinnostunut tuunaamaan päivän Corollaa autotallissa. Useimmat tytöt tekee mieluummin jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta mun poika on korjannut mopoa -15 oloissa paljain käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut edes autotallia. Teki sen pihalla lumihangessa.
Tyttöjen äidit tahtovat ajatella, että mitään eroa ei ole..paitsi silloin kuin se on tyttöjen/naisten eduksi.
Yksilöitä on monenlaisia, totta kai. Silti se poikien touhu on melko usein erilaista kuin tyttöjen.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen äidit tahtovat ajatella, että mitään eroa ei ole..paitsi silloin kuin se on tyttöjen/naisten eduksi.
Yksilöitä on monenlaisia, totta kai. Silti se poikien touhu on melko usein erilaista kuin tyttöjen.
Olen itse tuo tyttö. Kaikki kaverit oli poikia. Leikittiin sotaa ja niissä heiteltiin käpyjä ja kiviä.. olen nyt insinööri.
Olen tavannut naisia, jotka ovat kasvaneet ilman lähellä olevia miehiä, siis todellisessa matriarkaatissa, ja saavat sitten yllättäen poikalapsen ja ovat ihan huuli pyöreänä, kun eivät tiedä, miten se "toimii". Se pojan isähän on jo aikuinen eikä vaadi sellaista hoitoa ja huolenpitoa kuin lapsi. Sitä paitsi nykyäänhän yksinäiset naisetkin voivat saada lapsen keinohedelmöityksellä, joten lähikontaktia mieheen ei tarvita.
Inhoan kaikkea poikien äidit -touhua. Semmoinen on omiaan ruokkimaan stereotypioita. T. Tytön ja pojan äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on yksilötapauksia, mutta en todellakaan usko, että kovin iso osa tytöistä on kiinnostunut tuunaamaan päivän Corollaa autotallissa. Useimmat tytöt tekee mieluummin jotain ihan muuta.
Tietenkin on poikkeuksia, mutta en usko, että kovin moni poika on kiinnostunut tuunaamaan päivän Corollaa autotallissa. Ei ainakaan oma poika eikä hänen kaverinsa.
Mä tykkään enemmän tyttö-, kuin poikalapsista. Teininä se kääntyy niin että teinipojat ovat ihania, mutta teinitytöt aika rasittavia. Aikuisena tällaista jakaumaa ei enää ole. Johtuu nähdäkseni siitä että poikein leikkiminen on sitä että hakataan leikkiautolal toista leikkiautoa, kun taas tytön kanssa voi ihan vaikka leikkiä itsekin, eikä tarivpelätä että heitetään autolla naamaan yllättäen. Teineinä taas tytöistä tulee rasittavia ihkuttelijoita, ja pojista sellaisa vähän ujoja, joilla on hirveästi ttietoa eri asioista, tai sitten henkselinpaukuttajia joiden kanssa on kiva vinoilla toislle leikin varjolla ja yrittää nokittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut naisia, jotka ovat kasvaneet ilman lähellä olevia miehiä, siis todellisessa matriarkaatissa, ja saavat sitten yllättäen poikalapsen ja ovat ihan huuli pyöreänä, kun eivät tiedä, miten se "toimii". Se pojan isähän on jo aikuinen eikä vaadi sellaista hoitoa ja huolenpitoa kuin lapsi. Sitä paitsi nykyäänhän yksinäiset naisetkin voivat saada lapsen keinohedelmöityksellä, joten lähikontaktia mieheen ei tarvita.
Pitäisiköhän sen oppaan kirjoittajan ollakin isä? Voisi tulla hieman erilainen sisältö.
Mitäpä. jos juttelet äidin kanssa, joka on opettanut lukion pitkän matematiikan ja fysiikan taulapääpojalle kesässä.
Ihan kuin täällä ois taas prosenttien kanssa vaikeuksia. Tytöistä ja naisita varmaan 80-90 % on niitä melko stereotyyppisiä sukupuolensa edustajia eli naisellisia. Sitten on se 10-20 % niitä, jotka on vähän enemmän poikatyttöjä.
Samoin pojissa ja miehissä, se 80~90 % on melko stereotyyppisiä ja loput vähän vähemmän miehekkäitä.
Eli sinne joukkoon mahtuu suuri määrä massasta poikkeavaa väkeä, mutta silti suurin osa sukupuolensa edustajista tykkää enemmän niistä oman sukupuolen stereotyyppisistä jutuista.
Näkeehän se nyt ihan kaikessa vielä tässä nyky-yhteiskunnassakin. Ihmiset hakeutuu pääosin tiettyihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on poikkeuksia, mutta en usko, että kovin moni poika on kiinnostunut tuunaamaan päivän Corollaa autotallissa. Ei ainakaan oma poika eikä hänen kaverinsa.
Tietenkin ihmiset kiinnostuu eri asioista ja vielä eri aikakausina. Mutta jos nyt muistelee omaakin nuoruutta erään maaseutukunnan huoltoasemalla viikonloppuiltana, niin huomattavasti enemmän siellä notkui poikia autojaan vertailemassa kuin tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikohan tyttö olisi tehnyt samaa… ottamatta nyt kantaa siihen miten järkevää tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ihmiset kiinnostuu eri asioista ja vielä eri aikakausina. Mutta jos nyt muistelee omaakin nuoruutta erään maaseutukunnan huoltoasemalla viikonloppuiltana, niin huomattavasti enemmän siellä notkui poikia autojaan vertailemassa kuin tyttöjä.
Jos mulla olisi tyttö, niin se osaisi, Käyttäisin samoja metodeja kuin poikaan.
Jos jossain nykyään lukee poika, niin eiköhän heti ole palstalle aloitus miten hirveetä syrjintää ja tasa-arvon vastaista toimintaa. Keskimäärin poikien jutut poikkeaa tyttöjen jutuista. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Siitä huolimatta aina on poikamaisia tyttöjä ja tyttömäisiä poikia ja niin pitääkin. Valtavirrassa kuitenkin meno on vähän erilaista sukupuolten välillä. Eikö se ole ihan itsestään selvää?