Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan lapset tekemään kotitöitä?

Vierailija
12.09.2006 |

Olen pian kotiorja. Passaan kolmea poikaani ja miestäni. Mieheni on jo kotonaan oppinut, ettei mies tee kotitöitä ja poikamme tietysti ottavat mallia isästään. Pieninä he tekivät innoissaan kotitöitä kanssani. Leivoimme, teimme ruokaa, siivoaminen oli pojista parasta ja imorointi ja moppausvuoroista kinattiin. Jossain vaiheessa lapset tietysti hoksasivat, etteihän isäkään tee, joten...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistuksia kehiin.

Vierailija
2/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rangaistuksia kehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitä sanoo.. ei ap:n vaan mun mies

Vierailija
4/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. oman huoneen siivous + tiskikoneen täyttö + imurointi 1 krt/vko. Jokaisesta tekemättömästä hommasta vähennetään x euroa viikkorahasta.

Vierailija
5/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset, kun tulee koulusta 2ja 4 luokkalaiset, tyhjentävät tiskikoneen joka päivä. Kun lähtevät ulos vievät samalla roskiksen jos sanon.

Perjantaisin koulun jälkeen huone siistiksi, kun isä kotiutuu niin alkaa imuroimaan oli huone siisti tai ei. Kaikki lattialla lojuvat kamat pussiin ja sitten niitä ei näy jos ei ole lapset itse keränneet pois imurin alta.

Nämä on joka viikkoisia/ joka päiväisiä. Välillä vievät pyykkiä kuivumaan ja vahtivat pikkuisia kun äiti tekee ruokaa.

Itse pääsisi välillä vähemmällä kun tekisi itse saati sitä jatkuvaa jankuttamista että tehkää työt. Mutta tämä äiti ei periksi anna. Sillä kun palaan töihin en halua asua sikolätissä.

Itsestään selvää on että ruuan jälkeen kaikki vievät oamat astian tiskipöydälle/ tiskikoneeseen. Mysö 4v ja mies.

Olen äiti enkä mikään paljelija.

Vierailija
6/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laskea, kuinka paljon menisi ulkopuolisen avun käyttöön rahaa kuussa, ja tiedustella rahoitushalukkuutta mieheltä.

Budjetoit oman ajankäyttösi ja ilmaiset asian taloustermein, niin miehesikin tajuaa, mistä resursseista on kysymys.

Meillä oli aluksi rautakankimalli käytössä, eli lopetin kaikki hommat. Se oli minulle helppoa, sillä vihaan toisten jälkien siivoamista. " Mikä helvetti se minä olen teidän paskoja siivoamaan" , kuului usein meidän huuhollissa, mutta sitten siirryin tuloksettomasta huutamisesta aktiiviseen toimintaseisokkiin...Tein vain omat juttuni ja jotain pientä pakollista. Kun joku kysyi, missä on se ja tämä, sanoin " en tiedä" tai sitten en sanonut mitään.

Laskeuduttiin saastaiseen tilaan ja sitten alkoi kuulua sieltäkin puolelta kohennusehdotuksia.

Nyt on meidän perheessä kaikille selvää, että siisteys ja kauneus kulkevat yhdessä, ja ne eivät synny itsekseen, ja tahallaan ei saa jättää sotkuja.

Lujille otti, mutta kannatti.

Vierailija
7/7 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt musta sun kuuluu ottaa miehesi kanssa kunnon keskustelut esiin asiasta.

Oletko kotona? Onko mies töissä vai kotona kanssasi? Saatko omaa aikaa iltasin? Ja vastaa rehellisesti, miltä susta tuntuu, älä mielistele tai vähättele.

Pitää miettiä jos olet kotona että teetkö KAIKEN vai voisiko mies vaikka hoitaa imuroinnin? Tai roskat kun lähtee töihin? Koneethan tekee upeesti meistä monella työt joten koneiden pakkaaminen ja purkaminen ei ole iso homma. Sen voi laittaa myös miehen hommaksi!

Naisen työ on ollut kautta aikojen hoitaa lapset ja koti. Mies saalistaa. Tässä tapauksessa mies voisi vaikka käydä kaupassa. Kirjoita vaan kauppalappu miehelle. Heittää roskat roskiin -ne on niitä saaliiden jämiä jotka ei kuulu kotiin.. Ja tuo perheelle ruokaa. Sinä hoidat että talo on siisti. Jokanen hoitaa omat roskansa roskiin ja tiskipöydälle tai koneeseen.

Sitten asioista pidetään kiinni. Älä motkota miehen työntuloksesta. Tekeehän mies sitten työtäkin. Kotona oleminen voi miehestä vaikuttaa lekottelulta, varsinkin jos hän auttaa.

Mutta nykysin eläminen on tasavertaista. Ainakin iltasin kuuluu molemmilla olla oikeus nostaa jalat pöydälle ja hoitaa hommat puoliksi. Olen tullut tulokseen että kotiäidin tulot määräytyvät raskausaikaa edeltäneen palkan mukaan ja vastaavat näin 8 tunnin työpäivää -ei 24 tunnin työpäivää. Eli hommat loppuu sultakin siis kun mies tulee töistä ja jaatte tehtävät. Ei miehesikään ole töissä 24 tuntia vuorokaudesta!

On aivan se ja sama mitä mies on lapsuudessaan tehnyt kotona. Mutta nyt on aikuinen ja ottaa vastuun myös sinun jaksamisestasi.

Meillä mies on tehnyt kotitöitä lapsena. Tekee niitä nytkin. Ei velvollisuudesta vaan koska miehenkin kuuluu osallistua. Ei mies ole palveltava osapuoli.

Kysy mieheltä onko naisen paikka olla hellan vieressä ja palvella miestä? Koska nyt teet niin! Neljän ihmisen jatkuva hyysäys on kuluttavaa. Ei ole suuri homma tarttua imuriin tai tyhjentää pesukone. MUTTA naiselle joka tekee sitä kokoajan se on suuri helpotus. On iso asia että nainenkin saa istua katettuun pöytään! Sillä ei ole mitään tekoa sen kanssa että mies nyt uhrautuu, vaan osoittaa välittämistään kun tekee pienen eleen joka vie MINUUTIN.

Me on säästetty monta tappelua asiasta koska mieheni ymmärtää miten hyvältä tuntuu kun tulee töistä ja pöytä on valmiina. Samalta se tuntuu naisesta kun mies tekee kotona eikä jätä kaikkea minulle.

Meillä on kaksi poikaa ja AIVAN VARMASTI heistä kasvatetaan sellaisia jotka tulevat ymmärtämään miten upea asia on että saa välillä nostaa jalat pöydälle kun toinen siivoaa jotain puolestaan, itsestäänselvyytenä oleminen on kamalaa. Minä osaan ottaa autosta kesärenkaat pois ja laittaa talvirenkaat tilalle. MIES saa sitten leikkiä lasten kanssa.