Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain yhden lapsen hankkiminen - TODELLA ITSEKÄSTÄ!

Vierailija
24.02.2015 |

Ymmärrän sen, ettei niitä lapsia välttämättä tule enempää kuin se yksi yrityksistä huolimatta ja tämä kirjoitus EI KOSKE TEITÄ!

Kritisoin niitä pareja, jotka voisivat periaatteessa saada useamman kuin yhden lapsen, mutta eivät halua kuin sen yhden. Käsitättekö miten ITSEKKÄITÄ olette?? Lapselle sisarus on suurin lahja minkä vanhemmat voivat antaa ja ainoa lapsi jää niin paljosta paitsi, jos vanhemmat eivät itsekkäistä syistä sitä sisrusta hanki!

Pahimpia ovat nämä nelikymppiset vanhemmat, jotka jo esikoistaan hankkivat tietävät, että lapsi jää ainoaksi (heidän ikänsä vuoksi). Miettikää nyt, ainoalla lapsellanne on kaamea taakka huolehtia vanhoista vanhemmistaan ja suuri riski siitä, että jää ihan yksin kun vanhat vanhemmat sairastuvat ja kuolevat silloin kun hän vielä nuorena aikuisena tarvitsisi heitä! Myöskään tämän lapsen omat lapset eivät välttämättä saa ikinä kokea ihanaa isovanhempi-suhdetta (isovanhemmat joko kuolleet tai liian sairaita). 

Monet yhden lapsen vanhemmat perustelevat ratkaisuaan sillä, että haluavat tehdä elämässä "muutakin" kuin lapsia ja etteivät "jaksa" enää toistamiseen raskasta pikkulapsiaikaa jne. Yhtä kaikki, näistä selityksistä kumpuaa läpi pohjaton ITSEKKYYS ja HEDONISMI, nykyvanhempien helmasynnit. 

Tehkää siis vähemmän itsekäs teko ja jättäkää ne lapset hankkimatta, jos tarkoituksenne ei ole hankkia enempää kuin se yksi lapsi ja lelliä hänet piloille... Olen nähnyt työssäni ihan liikaa onnettomia ainokaisia, enkä soisi heitä näkeväni yhtään enempää.

Kolmen äiti, LTO ja luokanopettaja

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole AINOAN lapseni opettaja. Surullinen tapaus!!

Vierailija
62/128 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap = kahdeksan äiti, vl, lto ja luokanopettaja

Kyllä nämä lestat tiedetään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli motiivisi ap? Mielipahan, eripuran ja surun tuottaminen? Miksi?

Vierailija
64/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Jokainen lapsi ansaitsee sisaruksen ja sen verran nuoret vanhemmat, että heistä on vielä tueksi ja isovanhemmiksi kun lapsi on itse aikuinen. 

Vierailija
65/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästäkin jankkaus jo riitä?
t. Tyytyväinen ainoa lapsi

Vierailija
66/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:06"]

Eikö tästäkin jankkaus jo riitä? t. Tyytyväinen ainoa lapsi

[/quote]

Niinpä. t. Ainoa lapsi, jolla tarkoituksellisesti vain yksi lapsi

Vierailija
67/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole "hankkinut" yhtäkään lasta, mutta onnekseni olen kolmen äiti. Ja olen hankkinut pari koiraa. Olen myös jo ymmärtänyt, että elämä ei ole noin musta valkoinen ja jokaisen ihmisen elämäntilanne on aina erilainen. Valitettavasti on ihmisiä, jotka eivät huolehdi tarpeeksi hyvin lapsistaan, heitä ei tosin erota lapsiluvun perusteella.

Vierailija
68/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole kuitenkin parempi että jokainen hankkii sen verran lapsia mitä uskoo itse jaksavansa hoitaa hyvin ja rakkaudella? Eikä hanki sisarusta vain sen takia että lapsella olisi sisarus, vaikka itse ei kokisi pystyvänsä antamaan kaikkea mitä lapsi ansaitsee. Ihmisiä on katsos erillaisia. Ihme kirjoitus.

Vierailija
69/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Hohhoijaa. .. olen ainoa, enkä erityisemmin ole kaivannut sisaruksia. En ole ollut sen onnettomampi kuin muutkaan. Lapsuuteni oli onnellinen ja suhteeni vanhempiini edelleen hyvät. En ole koskaan kysynyt syytä siihen että olen ainoa. Eiköhän ne suuremmat lapsilaumatkin ole pukattu maailmaan ihan silkasta itsekkyydestä?

Vierailija
70/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vee näitä juttuja...ettäkö se sisarus on lapselle suurin lahja, buhahahahahhaa! Kaikki sisaruksethan tulevat aina loistavasti toimeen ja KAIKISTA sisaruksista tulee toistensa parhaat kaverit nuorina ja aikusina. Jep ja sit mä heräsin. Eiks tää oo jopa provona loppuun kaluttu aihe???? Otetaanko seuraavaksi lapset joista kasvaa aivottomia idiootteja jos niitä ei imetetä/jos ne ei syö kasvisruokaa/jos ne käyttää muuta kuin kestovaippoja? Tai mikä tahansa näistä palstan vakkariaiheista? Läskit vs. laihat? Isot tissit vs. pienet?

Vierailija
71/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä kirjoitus vitsi? Itselläni on yksi lapsi eikä ole aikomusta hankkia lisää. Tosin ikää vasta 27, joten katsotaan jos mielipide muuttuu myöhemmin. Sisarukset on tärkeitä lapsille, mutta vieläkin tärkeämpää on että vanhemmilla on aikaa lapselle ja vanhemmat välittävät oikeasti. On paljon vanhempia, jotka vaan sikiää vuodesta toiseen ja lapset on vaan siinä sivussa. Onko se sinusta parempi ratkaisu? Lapseni on todella rakas ja hänellä on paljon serkkuja, joiden kanssa vietämme paljon aikaa. 

Miksi tämä aihe aiheuttaa sinussa noin paljon raivoa? Toivoisitko kuitenkin itse, että sinulla ei olisi kolmea lasta huollettavana ja kohdistat nyt vihasi näihin yksilapsisiin, joilla on mielestäsi helpompaa.

Vierailija
72/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kyllä "hankkia" lapselleni sisarus, mutta sitten hajosin synnytyksessä. Kärsin kivuista vieläkin. Jos olisin tämän tiennyt ennen raskaaksi tulemista niin en tietenkään olisi "hankkinut" ainokaistakaan. Joten ehkä minun revitty alapää ja haljennut lantio just ja just puolen vuoden vuodelevolla jaksaisi yhden lapsen vielä kantaa, mutta en voi enempää riskeerata terveyttäni.

Vierailija
73/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että ap on luokanopettaja. Oikeasti koulumaailmassa töissä oleva tietäisi
että lapsen pahoinvointi johtuu aivan muista syistä

Vierailija
74/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitäkin esimerkkejä ole ihan tarpeeksi, joille se sisarus EI ole mikään lahja.

Vierailija
75/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai lapset n 2 v vuoden ikäerolla. Lapset ovat nyt isoja ja eikä tule (vieläkään) toimeen keskenään. Pienenä tappeli aina keskenään ja nyt suhde on vaan välinpitämätön. Eli onko se sisarus aina onni?

T: 1 yhden lapsen äiti.

Vierailija
76/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankkiminen on aina itsekästä, oli niitä lapsia sitten yksi tai viisi.

Vierailija
77/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi ja lapseni jäi valitettavasti ainoaksi. Yritin kovasti tälle sisaruksia, sillä olen itse ollut kovin yksinäinen. Viisi keskenmenoa vain tuli.
Mieheni on myös ainoa.
Lapsellani ei ole setiä, tätejä eikä.serkkuja.
Erityisesti kaipaisin itse nyt sisaruksia auttamaan vanhempieni asioiden hoidossa.

Vierailija
78/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on veli... hänestä ei lapsuuden jälkeen ole ollut minulle mitään iloa. Ei auttanut vanhenevien vanhempien asioiden hoitamisessa, ei näe tarpeelliseksi että pienet lapsemme (serkut siis) olisivat tekemisissä, ei pidä yhtetyttä - ei edes vastaa viestiin ellei ole itse saamassa jotain hyötyä. Ihan olen yksinäni nyt keski-ikäisenä vaikka vanhempani minulle sen "suurimman lahjan" antoivatkin :)

Vierailija
79/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:03"]Ymmärrän sen, ettei niitä lapsia välttämättä tule enempää kuin se yksi yrityksistä huolimatta ja tämä kirjoitus EI KOSKE TEITÄ!

Kritisoin niitä pareja, jotka voisivat periaatteessa saada useamman kuin yhden lapsen, mutta eivät halua kuin sen yhden. Käsitättekö miten ITSEKKÄITÄ olette?? Lapselle sisarus on suurin lahja minkä vanhemmat voivat antaa ja ainoa lapsi jää niin paljosta paitsi, jos vanhemmat eivät itsekkäistä syistä sitä sisrusta hanki!

Pahimpia ovat nämä nelikymppiset vanhemmat, jotka jo esikoistaan hankkivat tietävät, että lapsi jää ainoaksi (heidän ikänsä vuoksi). Miettikää nyt, ainoalla lapsellanne on kaamea taakka huolehtia vanhoista vanhemmistaan ja suuri riski siitä, että jää ihan yksin kun vanhat vanhemmat sairastuvat ja kuolevat silloin kun hän vielä nuorena aikuisena tarvitsisi heitä! Myöskään tämän lapsen omat lapset eivät välttämättä saa ikinä kokea ihanaa isovanhempi-suhdetta (isovanhemmat joko kuolleet tai liian sairaita). 

Monet yhden lapsen vanhemmat perustelevat ratkaisuaan sillä, että haluavat tehdä elämässä "muutakin" kuin lapsia ja etteivät "jaksa" enää toistamiseen raskasta pikkulapsiaikaa jne. Yhtä kaikki, näistä selityksistä kumpuaa läpi pohjaton ITSEKKYYS ja HEDONISMI, nykyvanhempien helmasynnit. 

Tehkää siis vähemmän itsekäs teko ja jättäkää ne lapset hankkimatta, jos tarkoituksenne ei ole hankkia enempää kuin se yksi lapsi ja lelliä hänet piloille... Olen nähnyt työssäni ihan liikaa onnettomia ainokaisia, enkä soisi heitä näkeväni yhtään enempää.

Kolmen äiti, LTO ja luokanopettaja
[/quote]

Kyllä minusta on kaikista itsekkäintä hankkia lapsia ylipäänsä, edes se yksi! Miettikää nyt mistä syistä niitä hankitaan?! Koska MÄ haluun! Tähän maailmaan?! Tulevaisuus ei ole näytä kovin kultaiselta, maailma on ylikansoitettu jo, ja siltikin! Ku MÄ haluun!!!

T: kahden lapsen äiti

Vierailija
80/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:14"]

Mä en usko että ap on luokanopettaja. Oikeasti koulumaailmassa töissä oleva tietäisi että lapsen pahoinvointi johtuu aivan muista syistä

[/quote]

siis jos löydät sopivan puolison vasta vanhempana, niin sinulla ei ole oikeutta saada lasta? Ja se vanhemmista huolehteminen tulee yleensä liki jokaisen kohdalle, joskus. Vaikka olisi useimpia lapsia, niin silti useimmin se huolenpito jää yhdelle. Vanhempien menetys on vaikeaa missä iässä tahansa.

itse aloin hoitaa vanhempieni asioita jo hiukan yli 20 v. Ja silloin se oli monin tavoin helppoa. Opiskelijana saatoin joustaa, ei ollut perhettä ja jaksoin omaishoitoa. On ihan eri asia hoitaa vanhempiaan, jos sulla on pienet lapset hoidettavana samaan aikaan. Tai jos vanhemmat on saanut lapset osi nuorina, niin sit jo ehkä sairastelevat, eläkeikää lähestyvät joutuvat hoitamaan vanhempiaan, eivätkä jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä