Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain yhden lapsen hankkiminen - TODELLA ITSEKÄSTÄ!

Vierailija
24.02.2015 |

Ymmärrän sen, ettei niitä lapsia välttämättä tule enempää kuin se yksi yrityksistä huolimatta ja tämä kirjoitus EI KOSKE TEITÄ!

Kritisoin niitä pareja, jotka voisivat periaatteessa saada useamman kuin yhden lapsen, mutta eivät halua kuin sen yhden. Käsitättekö miten ITSEKKÄITÄ olette?? Lapselle sisarus on suurin lahja minkä vanhemmat voivat antaa ja ainoa lapsi jää niin paljosta paitsi, jos vanhemmat eivät itsekkäistä syistä sitä sisrusta hanki!

Pahimpia ovat nämä nelikymppiset vanhemmat, jotka jo esikoistaan hankkivat tietävät, että lapsi jää ainoaksi (heidän ikänsä vuoksi). Miettikää nyt, ainoalla lapsellanne on kaamea taakka huolehtia vanhoista vanhemmistaan ja suuri riski siitä, että jää ihan yksin kun vanhat vanhemmat sairastuvat ja kuolevat silloin kun hän vielä nuorena aikuisena tarvitsisi heitä! Myöskään tämän lapsen omat lapset eivät välttämättä saa ikinä kokea ihanaa isovanhempi-suhdetta (isovanhemmat joko kuolleet tai liian sairaita). 

Monet yhden lapsen vanhemmat perustelevat ratkaisuaan sillä, että haluavat tehdä elämässä "muutakin" kuin lapsia ja etteivät "jaksa" enää toistamiseen raskasta pikkulapsiaikaa jne. Yhtä kaikki, näistä selityksistä kumpuaa läpi pohjaton ITSEKKYYS ja HEDONISMI, nykyvanhempien helmasynnit. 

Tehkää siis vähemmän itsekäs teko ja jättäkää ne lapset hankkimatta, jos tarkoituksenne ei ole hankkia enempää kuin se yksi lapsi ja lelliä hänet piloille... Olen nähnyt työssäni ihan liikaa onnettomia ainokaisia, enkä soisi heitä näkeväni yhtään enempää.

Kolmen äiti, LTO ja luokanopettaja

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:32"]Aloituksella on varmasti siksi niin paljon alapeukkuja, koska monella mobiililaitteella voidaan peukuttaa niin monta kertaa ku haluaa. AP:n viesti on kyllä niin typerä ettei kukaan järkevä voi olla samaa mieltä sen kanssa.
[/quote]
Sori siis yläpeukkuja.

Vierailija
22/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa kaikilla 2 lasta.(n. 10 perhettä) Voin ihan rehellisesti sanoa että kukaan ei ole erityisen läheinen sisarensa kanssa, ok väleissä mutta eivät esim. vapaa-ajalla näe toisiaan. Myöskään kaveripiirissäni yhtä lukuunottamatta muut eivät tapaa sisaruksiaan aikuisiällä vapaa-ajalla. Näennäiset välit jokaisella. Jostain syystä sisarukset ovat monesti niin erilaisia, ettei sitä yhteistä säveltä löydy.

Jos lapsia olisi 3-4 niin ehkä yksi hengenheimolainen voisi löytyäkin..maapallo ei vaan kestä tota määrää lapsia jokaiselle eikä kaikki halua noin montaa lasta.

Jos vielä syntyy perheeseen tyttö ja poika, heistä ei välttämättä tule myöskään niin herkästi bestiksiä kun kahta samaa sukupuolta olevasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä moinen viha yksilapsisia perheitä kohtaan kumpuaa?

Vierailija
24/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luokanopettajan helmasynti on sitten aina oikeassa oleminen. Olisiko mahdollista, että vanhemmat kuitenkin tietävät paremmin että montako lasta heidän kannattaa hankkia, etkä SINÄ?

Vierailija
25/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä on tehdä omia lapsia ja hienoa on adoptoida lapsensa. Maailmassa on jo liikaa kodittomia lapsia, ja nytkö niitä pitää vielä tehdä lisää?

Meillä on 4 adoptiolasta, ei yhtään omaa. Lapsemme tietävät, että ovat todella haluttuja, toisin kun kaikki hemmetin rakkauslapset mitä nuoret akat pukkaa maailmaan kuin liukuhihnalta!!!!

Opettaja, pyhä äiti kulta, pidä huoli omista asioistasi ja omista lapsistasi, kookos?

Vierailija
26/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää tätä elämää lopulta itselleen. Olen 23-vuotias ja näen 20-vuotiasta veljeäni pari kertaa vuodessa, koska asumme eri puolilla Suomea. Don't get me wrong, rakastan veljeäni, mutta ei elämäni olisi ollut mitenkään radikaalisti huonompaa ilman häntä.

Vierailija
27/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta AP.n eikä muidenkaan mielipiteet meidän lapsiluvusta. Teemme juuri niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. 

Vierailija
28/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sisarus yrittää hankkia myös jos se vaarantaa syntyvän lapsen ja äidin terveyden ja hengen? Entä jos sisarus pitäisi saattaa alulle niinm että yhteiskunnalle aiheutuu ylimääräisiä kustannuksia? Entä riittääkö sisaruspuolet?

Vierailija
29/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko ap todella, että yrittäisimme saada toisen lapsen vastoin meidän kenenkään tahtoa? Olisitko vilpittömän onnellinen ainokaisemme puolesta? En oikein ymmärrä mistä tämä huoli ainokaisista kumpuaa. Tuntuu, että menee vähän huoli hukkaan. Olen iloinen, että sinä olet tyytyväinen lapsiesi lukumäärään. Paljon on heitä, jotka eivät ole. Oman elämänkatsomukseni mukaan ihmisten elämät on tarkoituksella erilaisia - siksi en koe tarvetta saada muut ajattelemaan laillani. Kun keskityn omaan elämääni ja mielummin arvostan kuin arvostelen muita niin voin hyvin:)

Vierailija
30/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että sisarusten tärkeys korostuu vasta siinä vaiheessa kun omat vanhemmat

ovat niin vanhoja, etteivät kykene enää itse huolehtimaan itsestään. Siihen mennesä toivottavasti

pojallani on hyvä vaimo ja kenties lapsia, jotka jeesaavat.

Vierailija
31/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistappa vittu! Yksi riittää. Onneksi olemme saaneet päättää asiasta itse, saatanan natsi!

Vierailija
32/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 44 v ja oli ensimmäinen mutta kävi niin onnellisesti että lapsella on 3 sisarpuolta, tosin paljon nuorempia. Lapsi on saanut paljon aikaa, huolenpitoa, rakkautta ja pelit sun muut härvelit i podit ja i padit jne.

Vierailija
33/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen hankkiminen on itsekästä? Ihmisen ainoa tehtävä on lisääntyä ja kuolla.

Vierailija
34/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs 2lapsen Äiti on väärällä tavalla utelias, että oikein oksettaa ja vanhapiikamainen.

Vierailija
35/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaisen lapseni 40-vuotiaana. Ja kaiken lisäksi tein lapseni yksin. Meillä on nyt kahdestaan ihana pieni perhe, johon laajennettuna kuuluu setiä, tätejä, serkkuja, isovanhempia ja lukuisa joukko sekä perheellisiä että perheettömiä ystäviämme, jotka haluavat olla osa elämäämme ja joilta olemme saaneet kannustusta ja kunnioitusta pitkin matkaa.

Jos jotain haluan opettaa lapselleni niin sen, että maailmassa on kaikenlaisia perheitä ja että ne ovat kaikki ihan yhtä oikeita perheitä. Hänelle meidän pieni perheemme on paras perhe.

On myös perheitä, joissa joku yksilö voi huonosti. Tuntee ettei kuulu joukkoon tai että on erilainen kuin muut eikä ole siksi kokenut saavansa hyväksyntää. Paitsi että osoittaa huonoa makua arvioida vieraiden ihmisten elämää ja valintoja ylipäänsä niin olen oppinut, ettei ulkopuolinen koskaan voi todella tietää, mitä perheiden sisällä tapahtuu.

Vierailija
36/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te yksilapsisuutta arvostelevat tajuatte, ettei meitä yksilapsisia vois vähempää kiinnostaa teidän mielipiteet? Tai kyllä mua sen verran kiinnostaa, että näille avautumisille on ihan kiva naureskella. 

Vierailija
37/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän idioottimaista dissata ihmisiä jotka haluaa vaan yhden lapsen ja sit dissataan ihmisiä ketkä on vapaaehtosesti lapsettomia. Kaikki ainoat lapset ei oo pilalle lellittyjä eli tässä myös vanhempienkin haukkumista. Ja kaikki ainoat lapset ei halua sisaruksia. En todellakaan tekis 2 lasta vaan siks et eka haluaa sisaruksen jota en jaksa hoitaa tai jos joku LTO tantta niin selittää.

Vierailija
38/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lto enkä halua enempää lapsia. Olen nähnyt työssäni liikaa lapsia, joille ei vanhempien aika ja resurssit riitä, kun on puskettu viisi lasta putkeen. Olen kyllä nähnyt myös ihania suurperheiden lapsia, ihania ainoita ja ihania 2-3 lapsen perheen lapsia. Ja kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Tiedän mihin meidän perheen resurssit riittää. Toivoisin, että muutkin tietäisivät eivätkä hankkisi enempää lapsia kuin jaksavat hoitaa. Jokaisella tämä luku on tietenkin hlökohtainen. 

Vierailija
39/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa mikäänhän ei ole itsekkäämpää kuin ylipäätään tehdä lapsia tähän ylikansoitettuun maailmaan. Mitä enemmän, sitä itsekkäämpää.

Minä olen muuten ainoa lapsi, enkä ole siitä mitenkään kärsinyt. Parhaalla ystävälläni on sisko, jonka kanssa he ovat olleet riidoissa koko aikuisikänsä joidenkin lapsuusajan kaunojen takia. Ei nämä jutut ole niin yksinkertaisia. 

Vierailija
40/128 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:01"]

Mä olen lto enkä halua enempää lapsia. Olen nähnyt työssäni liikaa lapsia, joille ei vanhempien aika ja resurssit riitä, kun on puskettu viisi lasta putkeen. Olen kyllä nähnyt myös ihania suurperheiden lapsia, ihania ainoita ja ihania 2-3 lapsen perheen lapsia. Ja kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Tiedän mihin meidän perheen resurssit riittää. Toivoisin, että muutkin tietäisivät eivätkä hankkisi enempää lapsia kuin jaksavat hoitaa. Jokaisella tämä luku on tietenkin hlökohtainen. 

[/quote]

Minä olen opettaja ja täysin samaa mieltä kanssasi. Jokaisen pitäisi hankkia vain sen verran lapsia kuin perheen resurssit riittävät. Muiden odotukset eivät tässä vaiheessa riitä. Mieluummin yksi lapsi, jos sen kanssa on tuntunut raskaata tai taloudellisesti tekee tiukkaa tai on jo tavallaan ohi sen vauvaprojektin ja kiinnostuneempi lalpsen kasvusta ja muisfta asioista. Ei ole mitään järkeä täyttää joitakin kuviteltuja kriteerejä välittämättä lainkaan siitä, mitä oikeasti voi lapsilleen tarjota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi