Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytäisin saunan rakentajan ulkomaille??

Vierailija
28.11.2021 |

Siinäpä pulmani tällä hetkellä. Haluaisin rakennuttaa saunan kotiini ulkomaille, mutta en luota täkäläisiin työmiehiin. Suomessa taas en todellakaan tiedä, keneen ottaa yhteyttä, koska tarvitsen oikeasti osaavan henkilön, joka olisi valmis tulemaan paikan päälle pidemmäksikin aikaa. Miten te toimisitte?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla, kun hinnasta sovitaan.

Vierailija
2/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna itse. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Tilaa vaikka netistä valmis rakennussarja jonka sitten itse kokoat ja asennat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sovin hinnasta, kun tiedän millainen henkilö on kyseessä. Olen ihan tosissani jumissa tämän asian kanssa. 

Ap

Vierailija
4/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset puusepän, he kyllä osaavat rakentaa saunaan lauteet - ulkomaisetkin, kun näytät kuvan, että tällainen pitäisi olla. Kiukaan paikan päätät sitten tietenkin itse etukäteen ja sitten palkkaat sähkömiehen laittamaan kiukaan. JOs rakennat puusaunaa, niin sitten kuka tahansa ammattilainen, joka osaa muurata takat ja muut tulisijat osaa myös tehdä puusaunalle tarvittavat hormit.

Vierailija
5/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakenna itse. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Tilaa vaikka netistä valmis rakennussarja jonka sitten itse kokoat ja asennat.

Voi hitsi, olisin tehnyt tuon jo aikapäivää, mutta tila johon sauna on tulossa on niin matala ja omituisen mallinen, ettei se onnistu. Mittatilauksella mennään ja valitettavasti aika hintava tulee saunasta, koska niin paljon muutoksia pitää tehdä. 

Ap

Vierailija
6/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarvitset puusepän, he kyllä osaavat rakentaa saunaan lauteet - ulkomaisetkin, kun näytät kuvan, että tällainen pitäisi olla. Kiukaan paikan päätät sitten tietenkin itse etukäteen ja sitten palkkaat sähkömiehen laittamaan kiukaan. JOs rakennat puusaunaa, niin sitten kuka tahansa ammattilainen, joka osaa muurata takat ja muut tulisijat osaa myös tehdä puusaunalle tarvittavat hormit.

Suurin kysymys minulla on saunan eristäminen ja vesitiiviiksi saaminen. En haluaisi aiheuttaa mitään suuria vahinkoja talolleni.

Ap

Vierailija
8/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele muilta siellä olevilta suomalaisilta, tietävätkö tekijää - tai jos joku heistä tekisi.

Virolaisetkin osaavat saunoja tehdä.

Vierailija
9/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod.näk. lähes jokamaassa on jossain suomalainen sauna.  Etsit muita suomalaisia käsiisi ja kyselet, joku foorumi yms.

Jos ei löydy  vielä , niin harviaan yhteyttä tai muuhun. Kattelet kuka rakentaa suomessa, melko varmasti ne tietää kuka rakentanut jossai muuallakin.

Vierailija
10/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa?

Vierailija
11/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kvg https://www.suomela.fi/saunan-rakentaminen-lue-ohjeet-67568/

No tuota... Olen kyllä lukenut ihan kaiken, mitä vg tarjoaa, mutta kaikki evo. Duh...

Ap

Vierailija
12/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa nyt ensin onko siellä ulkomailla suomalaista rakennusmiestä. Tiedän parkin ulkomailla olevaa ja rakentavat saunoja ja tekevät muuta remppaa.

Vierailija
13/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin kysymys minulla on saunan eristäminen ja vesitiiviiksi saaminen. En haluaisi aiheuttaa mitään suuria vahinkoja talolleni.

Ap

Löylyhuonehan ei ole sen kummempaa kui vesieristeet lattiaan. Pesuhuoneessa lattiat ja seinät. Meinasit erillistä pesutilaa?

Vierailija
14/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että asun kalliissa maassa kalliissa kaupungissa, joten neliöitä ei ole liikaa ja saunan paikka on todella omituinen. Harvia sanoi, ettei niin matalaan tilaan löydy kiukaita, mutta löysin kuitenkin netistä sopivan (ihan jopa Harvialta). Pitäisi siis olla aika neuvokas rakentaja vielä.

Ap

Vierailija
15/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Löylyhuonehan ei ole sen kummempaa kui vesieristeet lattiaan. Pesuhuoneessa lattiat ja seinät. Meinasit erillistä pesutilaa?

Pesuhuone on jo paikoillaan, mutta löylytila pitää ihan ensin rakentaa ja sitten vesi- ja lämpöeristää.

Ap

Vierailija
16/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkäpä myös tutustua paikallisiin rakennusmääräyksiin…

Vierailija
17/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa nyt ensin onko siellä ulkomailla suomalaista rakennusmiestä. Tiedän parkin ulkomailla olevaa ja rakentavat saunoja ja tekevät muuta remppaa.

Mitä olen täkäläisessä Fb-ryhmässä nähnyt, en ole kuullut heistä hyvää.

Ap

Vierailija
18/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkäpä myös tutustua paikallisiin rakennusmääräyksiin…

Juu, tässä olet oikeassa.

Ap

Vierailija
19/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kvg https://www.suomela.fi/saunan-rakentaminen-lue-ohjeet-67568/

No tuota... Olen kyllä lukenut ihan kaiken, mitä vg tarjoaa, mutta kaikki evo. Duh...

Ap

aika avuton olet, jos et edes ohjeiden avulla saa selvää miten tehdään

Vierailija
20/41 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että asun kalliissa maassa kalliissa kaupungissa, joten neliöitä ei ole liikaa ja saunan paikka on todella omituinen. Harvia sanoi, ettei niin matalaan tilaan löydy kiukaita, mutta löysin kuitenkin netistä sopivan (ihan jopa Harvialta). Pitäisi siis olla aika neuvokas rakentaja vielä.

Ap

Millä tavoin se tila on omituinen?