Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuuko sinulta taitoja, joita naiset yleensä osaavat?

Vierailija
24.02.2015 |

,

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityötaidot on aika huonot. Haluaisin osata esim. kutoa sukkia tai lapasia. Ruuanlaitossa olen myös aika huono, en osaa maustaa ruokia. En myöskään osaa leipoa ilman ohjeita, enkä onnistuisi varmasti missään kovin vaikeassa leivonnaisessa ohjeiden kanssakaan.

Hiusten laitto on aika hankalaa, ponnarille osaan laittaa ja jollekin sykerölle, mutta en osaa letittää omia hiuksiani ranskalaiselle letille tai väkertää jotain juhlanutturoita. Haluaisin osata. 

Olen myös huono sisustamaan. Inhoan verhojen hankintaa ja kaikenlainen sisustus tuntuu musta vaan vaikealta ja maksaa liikaa.

Vierailija
2/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ommella tai askarella, eli käsistäni olen tosi kömpelö ja minulla ei ole edes alkeellista lauluääntä. Myös minulta puuttuu hoivavietti, en halua hoitaa muiden lapsia ja en ikimaailmassa voisi tehdä töitä hoitoalalla. Omani olen kyllä hoitanut hyvin. Meikkaustaito puuttuu täältäkin, mutta sen yhdistän kädentaitojen puutteeseen. En saa hiuksiani pysymään siistin näköisenä millään konstilla. En osaa lakata kynsiä kauniisti. En osaa silittää vaatteita ja en saa tavaroita pysymään järjestyksessä, kaapit on sotkussa hetkessä. Enkä osaa tehdä oikein mitään sotkematta kuin lapsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa käsitöitä ollenkaan, en edes irronnutta nappia ommella takaisin. Enkä osaa laittaa hiuksia kun ponnarille tai tavan letille. Viherpeukalokin on keskellä kämmentä. Korkokengillä en osaa kävellä ollenkaan, semmoset jalantappovälineet.

Vierailija
4/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun jossain on joku testi "Oletko nainen vai mies" niin aina tulee vastaukseksi mies. Ei tosiaan kiinnosta muoti, meikkijutut, sisustaminen. Puhelimessa kälättämisen taito puuttuu myös. Ja hoivavietti, paitsi eläimiä kohtaan. En osaa syödä kuin lintu ja valittaa kuinka lihon kun vaan katsonkin pullapitkoa - syön mieluummin ihan reilusti metsurinannoksia, onneksi ei ole paino-ongelmia.

Vierailija
5/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suomalainen, ja aina ihaillut miten te suomalaisnaiset osaatte tehdä kodista viihtyisä ja kaunis. Ja ne juhlakoristeet ,vaikka esim Jouluna . Ne pitsiliinat, ja verhot, astiat ja juhlapöydän koristeltu.
Minulla puuttuu täysin tuo sisustus taidot.

Vierailija
6/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ommella enkä muutenkaan mitään käsitöitä, meillä mies ompelee verhot ja lapsille irronneet napit takaisin paikoilleen..

Vierailija
7/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa "laittautua". Kukaan ei nuorempana opettanut, ja nyt kolmekymppisenä taitaa olla liian myöhäistä oppia. En osaa meikata ollenkaan, joten en koskaan meikkaa. En osaa laittaa pitkiä hiuksiani nätisti. En osaa tehdä kynsilleni mitään muuta kuin leikata lyhyeksi. Pukeutua sentään osaan, mutta en kävellä korkokengillä, enkä olla mitenkään luonteva kauniissa vaatteissa. Sääri- ja kainalokarvat osaan ajella (silloin kun viitsin), mutta millekään muille karvoille en osaa tehdä mitään.

Luulisi, että olisi vapautunut olo, kun ei tarvitse mukautua kauneusstandardeihin, mutta oikeasti se on aika ahdistavaa. Tuntuu siltä, että kaikilla muilla naisilla - jopa ihan nuorilla teineillä - on tiedossa jotain salaisia niksejä, joilla saadaan itsensä näyttämään siistiltä, freesiltä, ei-homssuiselta, naiselliselta ja nätiltä. Ja minä en tiedä mistään mitään. Näytän aina kömpelöltä ja rumalta.

Vierailija
8/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:46"]

En ole suomalainen, ja aina ihaillut miten te suomalaisnaiset osaatte tehdä kodista viihtyisä ja kaunis. Ja ne juhlakoristeet ,vaikka esim Jouluna . Ne pitsiliinat, ja verhot, astiat ja juhlapöydän koristeltu. Minulla puuttuu täysin tuo sisustus taidot.

[/quote]

Mistä olet kotoisin? Minä nimittäin olen aina ajatellut, että Suomessa ei nimenomaan oikein osata tehdä kodeista viihtyisiä :D (Ja minultakin puuttuu sisustustaidot, ei siinä mitään...)

Vierailija
9/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinvaistot, meikkaustaito ja viehätysvoima.

Vierailija
10/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:03"]

En osaa tehdä mitään käsitöitä, rajata silmiä, leipoa ruisleipää, tanssia. Mitään noista en tarvitse työssäni, ylläpidän elämää.

[/quote]

Ylläpidät elämää työksesi? Kastelet kukkia vai?

Vierailija
11/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaidot, ompelu, villasukkien teko, tarvittaisiin joku pakollinen naisten koulu.  Asiat jotka muinoin opittiin ovat olleet tärkeitä.  Ymmärrän jollei kaikki tykkää, mikä rahansäästö on koitunut, nytkin tein pitkät housut alle 30 euron.  Aloittakaa helposti käsiteltävistä kankaista.

Vierailija
12/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:44"]

Aina kun jossain on joku testi "Oletko nainen vai mies" niin aina tulee vastaukseksi mies. Ei tosiaan kiinnosta muoti, meikkijutut, sisustaminen. Puhelimessa kälättämisen taito puuttuu myös. Ja hoivavietti, paitsi eläimiä kohtaan. En osaa syödä kuin lintu ja valittaa kuinka lihon kun vaan katsonkin pullapitkoa - syön mieluummin ihan reilusti metsurinannoksia, onneksi ei ole paino-ongelmia.

[/quote]

Vedät kossua ja lenkkimakkaraa, ja raavit persettäsi?

Vierailija
13/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärtänyt sitä naapurin wt ämmä juttua oikein.

Vierailija
14/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:46"]

En ole suomalainen, ja aina ihaillut miten te suomalaisnaiset osaatte tehdä kodista viihtyisä ja kaunis. Ja ne juhlakoristeet ,vaikka esim Jouluna . Ne pitsiliinat, ja verhot, astiat ja juhlapöydän koristeltu. Minulla puuttuu täysin tuo sisustus taidot.

[/quote]

Mistä olet kotoisin? Minä nimittäin olen aina ajatellut, että Suomessa ei nimenomaan oikein osata tehdä kodeista viihtyisiä :D (Ja minultakin puuttuu sisustustaidot, ei siinä mitään...)
[/quote]
olen kotoisin Venäjältä, Karjalasta. Mummoni opettelu minua kaikkiin käsityöt tekemään, ruuan laitto, kasvamaan hoito, jopa kehrata lanka lampaan villalta. Metsän kasvit ja yrtit tunnen aika hyvin.
Mutta kodin kauneus ja esille pano ...
Vain perus siisteys osaan, mutta ei yhtään muuta

Vierailija
15/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sisustaa kotia niin, että siinä näkyisi "naisen käden jälki". :-/

Vierailija
16/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:46"]En ole suomalainen, ja aina ihaillut miten te suomalaisnaiset osaatte tehdä kodista viihtyisä ja kaunis. Ja ne juhlakoristeet ,vaikka esim Jouluna . Ne pitsiliinat, ja verhot, astiat ja juhlapöydän koristeltu.
Minulla puuttuu täysin tuo sisustus taidot.
[/quote]
Joo en mäkään osaa kaikkia naisten juttuja,mutta jonkun verran osaan sisustaa,olen oppinut sen äidiltäni joka vaihtelee verhojakin mielensä mukaan vaikka joka päivä ja muita sisustusjuttuja. Ruokaa osaan tehdä jonkun verran,perus kotiruokaa kylläkin en mitään hienoja ruokia. Kutoa en osaa eli en osaa tehdä villasukkia yms. Joskus koulussa tehnyt kaulaliinan. =D siivota nyt tottakai osaan,jokaisen pitäisi.

Vierailija
17/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa hoitaa kasveja. Kaikki kuolevat parissa päivässä käsiini.

Vierailija
18/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:04"]

Perustaidot, ompelu, villasukkien teko, tarvittaisiin joku pakollinen naisten koulu.  Asiat jotka muinoin opittiin ovat olleet tärkeitä.  Ymmärrän jollei kaikki tykkää, mikä rahansäästö on koitunut, nytkin tein pitkät housut alle 30 euron.  Aloittakaa helposti käsiteltävistä kankaista.

[/quote]

Perustaidot opetetaan kyllä ihan peruskoulussa, sekä tytöille, että pojille. Ruoanlaitto, ompelu, neulominen, virkkaaminen... Kaipa se on joku naiskoulu sitten.

Vierailija
19/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:04"]

[/quote]

Minä olen säästänyt paljon rahaa ostamalla vaatteet alennusmyynneistä ja kirpputoreilta. Housujakin saa jo monta paria alle 30 eurolla.

Vierailija
20/83 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu, olen tosi huono derivoimaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi