Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ahdistunut ulkomaille muutosta

Vierailija
23.02.2015 |

Olemme muuttamassa minun työtarjouksen perässä jenkkeihin parin kuukauden päästä miehen ja kahden pienen lapsen kanssa. Mies on asiasta täysin stressaantunut ja ahdistunut. Hän ei tiedä mitä siellä tulee tekemään ja ymmärrän, mutta täällä meillä ei ole kummallakaan kunnon töitä. Olen itse ollut pitkään hoitovapaalla enkä ole saanut vuoden hakemisen jälkeen täältä työpaikkaa, mies on koulutettu mutta hanttihommissa joita inhoaa, hänkään ei saa alansa töitä.

Sain sitten tämän uskomattoman työtarjouksen joka takaa pärjäämisemme. Alkuun mies oli samaa mieltä että ehdottomasti lähdetään. Nyt yhtäkkiä mies panee hanttiin, huutaa ja raivoaa pienistä asioista päivittäin, vaatii minulta takeita että hän saa siellä töitä ja muuta älytöntä, sanoo että ei sitten siellä suostu tekemään mitään muuta kuin alkaa yrittäjäksi joka on minusta epärealistista ainakin alkuun kun ei tiedetä miten siellä kaikki toimii, hänellä ei ole mitään tietoa eikä kokemusta yrittäjyydestä jne. On jotenkin seonnut. Minusta on järkevämpää panna rahat asuntoon kuin johonkin erittäin stressaavaan yrittäjyyteen uudessa paikassa kun miehellä ei ole edes ideaa minkälaisen yrityksen hän perustaisi.

Mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä? Tänne emme voi jäädä työtilanteen takia ja tämä on minulle suuri mahdollisuus päästä takaisin työelämään. Mutta ahdistuneen raivoavan älyttömyyksiä vaativan miehen ulkomaille vieminen ei myöskään houkuttele. Jos taas eroamme lapset joutuu kauaksi isästään ja minä heidän kanssaan yksin pitkin työtuntien kanssa. Tilanne tuntuu mahdottomalta.

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ehdottomasti, koko perheenä tietysti jos vain mitenkään mahdollista. Yritä puhua miehelle järkeä. Kaikki uusi ja tuntematon ahdistaa, mutta toi kuulostaa melko riskittömältä hommalta loppujen lopuksi. Ja hienolta mahikselta. Nimim. koti-isä-miehen ja kahden pienen lapsen kanssa ulkomaille muuttanut

Vierailija
2/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep kaikki tuntematon pelottaa. mutta voi vitsit kun olisin onnessani jos olisin miehesi. olen matkaillut paljon ja asunutkin ulkomailla. se on ihanaa mutta ottaa toki aikansa tottua. älä missään nimessä jää suomeen ja jätä uskomatonta tilaisuutta käyttämättä miehen ymmärrettävän mutta sinänsä turhan pelon takia. jos jaksat, kestä sitä kiukuttelua ja menkää perheenä. uskon että jonkun ajan päästä usassa hän tottuu ja muuttuu. jos ei, sitten vasta on aika harkita eroa. jotenkin yrittäisin houkutella häntä muuton positiivisilla puolilla. varmaan hänen luonnolleenkin ottaa olla koti-isä aluksi. mutta se on tosiaan järkevintä. hän voi sulatella ensin ja sitten alkaa miettiä yrittäjyyttä.

onko koskaan asunut ulkomailla tämä miehesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap menet tekemään? eiköhän miehelle aluksi riitä lasten kuskaus. me muutettiin keski-eurooppaan mun duunin perässä ja lapsia oli 3 alle 7 v. mies jatkoi omia hommiaan ja kaik on mänt hyvin, jo kohta 16 v.

Vierailija
4/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voisit myös jollain rauhaisalla(!) hetkellä istuttaa alas ja kertoa kaiken mitä kerroit aloitusviestissä. eli että sinusta tuntuu kuin mies olisi yhtäkkiä muuttunut ja raivoaminen ja stressi pelottaa sinua. älä mainitse erosta mutta kerro tuo muu.

Vierailija
5/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehella tyoviisumi? Milla alalla on?

Vierailija
6/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän voisi perustaa jonkin netti-yrityksen? Se voisi olla suomalainen yritys, jota hän vain pyörittää Amerikasta käsin. Tai sitten tehdä etänä töitä netitse jollekin firmalle. Ihan mitä vain, kunhan on jotakin.

Ymmärrän, että tuommoinen voi käydä miehen kunnialle. Keskustelkaa asiat rauhallisesti halki ja sopikaa pelisäännöt. Kyllä se siitä.

Vierailija
7/7 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo stressaava tilanne miehele, joka lähtee uuteen maahan ns. tyhjän päälle. Jos mies on jättänyt työnsä Suomessa sinun työsi takia, niin hän on tehnyt suuren uhrauksen vuoksesi. Anna sen näkyä, että arvostat miehen tekemää uhrausta.