Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko närästyslääkkeestä tulla punoitusta kasvoihin?

Vierailija
23.02.2015 |

Olen syönyt Somacia reilun viikon ajan ja viimeset kolme päivää on kasvojen ihoa kuumottanut ja kiristänyt, pistellyt vaihtelevasti. Tavallista enemmän. Ihoni on kyllä kuiva, oireet ovat samantapaisia mutta kuumotusta ei kait ihon kuivuudesta pitäisi tulla? Muita iho-oireita, ei ole. Kova stressi on kyllä päällä. Sekin kait voi kuumotusta tehdä? Kuinka nopeasti oireet katoavat jos lääkkeestä johtuisivat? Riittäiskö jos olisi yhden taikka kaksi päivää ilman lääkettä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä närästyslääkkeitä pinoon. Mistä ei tulisi mitään sivuvaikutuksia?

Vierailija
2/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten e-pillerit voivat aiheuttaa närästystä? Itse syön melko terveellisesti kun vatsa on aina ollut aika tarkka että mitä sinne voi laittaa. Itse veikkaan että kova stressi on aiheuttanut mulle tämän vaivan. Ja voi hemmetti että naamaa voi kuumottaa ja pistellä... aargh Ja mitä enemmän kiinnitän asiaan huomiota niin sitä enemmän tuntuu inhottavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan jos olet sille yliherkkä. Kyllä kuiva iho kuumottaa, mulla ainakin. Että panosta nyt sen rasvaamiseen ja hoitoon, jos ei vaivat häviä, kokeile olla ilman Somacia. Luulisi että pari-kolme lääkkeetöntä päivää parantais ihon kuntoa jos se lääkkeestä johtuu. Refluksiin on muitakin protonipumppulääkkeitä kuin Somac, pyydä resepti johonkin toiseen lääkeaineeseen jos kasvot eivät rauhoitu.

Vierailija
4/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:03"]

Olen syönyt Somacia reilun viikon ajan ja viimeset kolme päivää on kasvojen ihoa kuumottanut ja kiristänyt, pistellyt vaihtelevasti. Tavallista enemmän. Ihoni on kyllä kuiva, oireet ovat samantapaisia mutta kuumotusta ei kait ihon kuivuudesta pitäisi tulla? Muita iho-oireita, ei ole. Kova stressi on kyllä päällä. Sekin kait voi kuumotusta tehdä? Kuinka nopeasti oireet katoavat jos lääkkeestä johtuisivat? Riittäiskö jos olisi yhden taikka kaksi päivää ilman lääkettä?

[/quote] Minullekin tuli närästyslääkkeestä punoitusta kasvoihin.

Vierailija
5/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3? Lähtikö kuin nopeasti pois?

Vierailija
6/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:11"]

3? Lähtikö kuin nopeasti pois?

[/quote] En valitettavasti oikein muista tarkkaan. Aluksi en edes tajunnut, että se johtuu lääkkeestä. 

Vierailija
7/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ärsyttävää kun noista lääkkeistä voi tulla lisävaivoja. Saat avun yhteen ongelmaan ja sitten tuleekin jotain muuta tilalle. Täytyy olla huomisesta lähtien ilman lääkettä kokeilumielessä. Närästys kyllä siitä villiintyy :(

ap

Vierailija
8/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäskö joku sellaisen lääkkeen närästykseen missä olisi mahdollisimman vähän mitään "myrkkyjä" mutta auttaisi kuitenkin oireisiin?

Vierailija
9/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:15"]On se vaan ärsyttävää kun noista lääkkeistä voi tulla lisävaivoja. Saat avun yhteen ongelmaan ja sitten tuleekin jotain muuta tilalle. Täytyy olla huomisesta lähtien ilman lääkettä kokeilumielessä. Närästys kyllä siitä villiintyy :(

ap
[/quote]
Niinpä. Itse söin Somacia gastriittiin ja ylävatsavaivoihin. Auttoi jonkun verran mutta löi vatsan ummelle ja muutenkin alkoi olla ärtyvän suolen oireita. Nyt yritän pärjätä tiukalla ruokavaliolla ilman lääkkeitä.

Vierailija
10/10 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se närästyskin voi johtua jostain lääkkeestä. Itselläni helpotti oireet, kun lopetin e-pillerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi