Olen rakastunut toiseen naiseen
Minulla on ollut hyvä parisuhde. Kolme alaikäistä lasta, nuorin 6v. Ollaan oltu yhdessä 18 vuotta ja meillä on ollut haasteita mutta ollaan tahdottu ja haluttu toisiamme. Olen ajatellut että me ei erota koskaan.
Tapasin vuosi sitten toisella puolella Suomea keikalla nuoruuden rakkauteni. Halattiin, juteltiin ja tanssittiin. Minulla kolahti heti. Päädyimme jatkoille samaan paikkaan. Jotain pussailtiin siinä ja yhdessä tuumin päätettiin että tämä ei ole ok koska olemme molemmat tahoillamme naimisissa. Tässä vuoden aikana olemme viestitelleet ihan muutaman kerran, toivotelleet hyvää synttäriä ja vaihtaneet kuulumisia.
Tapasin hänet sattumalta reilu kuukausi sitten ravintolassa työreissuni yhteydessä. Hän oli kavereidensa kanssa syömässä. Hän oli juuri eronnut miehestään ja muuttanut omaan asuntoon. Päädyin hänen luokse yöksi. Rakastelimme niin kuin silloin joskus ennen. En ole koskaan saanut niin hyvää seksiä. Nyt olemme soitelleet ja kirjoitelleet. Hän asuu useamman sadan kilometrin päässä.
Minulle tuli kauhea morkkis. Tein todella väärin. Vaimoni ei ole koskaan pettänyt minua enkä minä häntä ennen tätä. En ole pystynyt kertomaan. Ikävöin tätä nuoruuden rakastani mutta en ole valmis hylkäämään perhettäni, rakasta vaimoani enkä lapsiani.
Mitä teen?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti myös vaimollesi?
Hänen ei tarvitse ikinä tietää
Aina jää kiinni. Aina.
Olet masentunut korona-arjen vuoksi ja kuvittelet, että voisit palata aiempaan, ihanalta tuntuneeseen aikaan. Olet matkustanut ympäri maata ja käynyt ravintoloissakin altistamassa itseäsi tartunnoille, joilla olisit voinut vaarantaa oerheenjäsentesi hengen ja terveyden. Nostalgisoit nuoruutta, koska silloin sinun ei tarvinnut olla vastuullinen aikuinen. Asetat itsesi etusijalle ennen muita.
Yritä kasvaa henkisesti ja oppia vastuulliseksi ja jos tuntuu, ettet jaksa korona-aikaa, niin hae apua ammattilaiselta.
Ihan ensiksi menet vaimosi luo ja kerrot henkisesti pettäneesi häntä vuoden ja fyysisestikin lopulta. Sitten istutte alas ja mietitte mitä teette etkä tule nettiin häpäisemään vaimoasi ja lapsiasi ja retostelemaan sillä miten olet häntä huijannut ja miten olet kaksinaamainen elostelija. Me täällä olemme niitä muita naisia joille sinun ei pitäisi ensinkään puhua koska et saa pidettyä housujesi vetoketjua kiinni. Tämä ei ole meidän asia, ei somen asia, vaan sinun häpeä ja hoidat sen miten hoidat
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi menet vaimosi luo ja kerrot henkisesti pettäneesi häntä vuoden ja fyysisestikin lopulta. Sitten istutte alas ja mietitte mitä teette etkä tule nettiin häpäisemään vaimoasi ja lapsiasi ja retostelemaan sillä miten olet häntä huijannut ja miten olet kaksinaamainen elostelija. Me täällä olemme niitä muita naisia joille sinun ei pitäisi ensinkään puhua koska et saa pidettyä housujesi vetoketjua kiinni. Tämä ei ole meidän asia, ei somen asia, vaan sinun häpeä ja hoidat sen miten hoidat
Niinpä. “Mies seisoo sanojensa ja tekojensa takana”. “Sanojensa mittainen mies”. “Rehellinen suomalainen mies”. Tuntuu olevan pelkkää korulausetta, kun heppi vie. Kunnioitus nolla.
Ai niin ja muista kertoa, että sait tältä naiselta parasta seksiä mitä ikinä olet saanut. Jotta vaimosi voi arvioida sen miten kuiva ja tylsä seksielämänne on, miten et oikeasti edes välitä hänestä, että hän voi oikein hävetä raskauksien jälkeistä kehoaan ja alapäätänsä joka on tunkemut lapsenne tähän maailmaan. Anna hänen oikein tuntea itsensä rumaksi ja häpäistyksi. Koska siltä hänestä tuntuu. Ota oikein kuvia! Nauti. Mahtoi olla maaginen pillu.
Arki tulee syrjähypyssäkin. Pysy siinä, missä olet ja kanna vastuusi.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja muista kertoa, että sait tältä naiselta parasta seksiä mitä ikinä olet saanut. Jotta vaimosi voi arvioida sen miten kuiva ja tylsä seksielämänne on, miten et oikeasti edes välitä hänestä, että hän voi oikein hävetä raskauksien jälkeistä kehoaan ja alapäätänsä joka on tunkemut lapsenne tähän maailmaan. Anna hänen oikein tuntea itsensä rumaksi ja häpäistyksi. Koska siltä hänestä tuntuu. Ota oikein kuvia! Nauti. Mahtoi olla maaginen pillu.
Kyllä. In for a penny, in for a pound. Näytä mikä olet oikeasti miehiäsi.
Miten Ap oletkin voinut elää ainakin parikymmentä vuotta ilman tuota ihmenaista?! Ja kai siinä silloinkin jotain oli, kun juttunne ei nuoruudessanne jatkunutkaan? Se nyt vaan on niin, että pitkässä suhteessa tulee aika monelle ihastumisia toisiin, ja joskus niissä valitettavasti mennään rajan yli, mikä sitten kaduttaa, niin kuin sullekin on nyt käynyt. Pelkän yhden hyvän p*non perusteella ei kannata rikkoa itsensä ja perheensä elämää.
ehkä sun olis nyt hyvä ottaa aikalisä molemmista ja muuttaa omilleen ja todella selvittää mitä haluaa eikä mennä pelkän himon ja halun varassa sekun laimenee aina jossain vaiheessa
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että sulla on joku keski-iän kriisi päällä. Haluat tuntea olevasi jälleen nuori ja siksi haluat ihmistä, joka yhdistyy mielessäsi nuoruuteesi.
Kuten joku muukin sanoi, olet ihastunut fantasiaan, et todellisuuteen.
Todellisuus on, että sinulla on hyvä perhe ja olet toiminut yksiselitteisesti väärin vaimoasi kohtaan (minkä itsekin ymmärrät). Lapsille on aina parempi, mikäli vanhemmat pysyvät yhdessä, ellei sitten kodin ilmapiiri ole kylmä tai väkivaltainen.
Voit valita, käyttäydytkö aikuinen mies, puoliso ja isä, vai k*llin oikkuja seuraava selkärangaton luuseri.
Hän teki jo valintansa. Nyt olisi oikein kertoa vaimolle totuus ja paljastaa kuinka paljon oikeasti vaimoasi ja perhettäsi rakastat ja arvostat. Vaimosi voi sitten valita haluaako jatkaa selkärangattoman toisen perään haikailevan kanssa vai etsiä itselleen miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri! Vaimosinon ollut välietappi että sait sen naisesi jonak kanssa sentään sitä jotain oli ja seksikin oli sitä jotain niin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden rakkaus on aina Se Parhain.
Niin, muistoissa.
Tottakai hän kiehtoo, se on selvä. Aikaa on kuitenkin kulunut ja vettä virrannut niin hänellä kuin sinulla.
Tämä on hetken huuma, oletko varma ettet ole laastari?
Kuka sinä olet, mitkä arvot sinussa on?
Ja pliis, älä kerro vaimolle nyt.
Älä oksenna pahaa oloasi hänen niskaan vaan selvitä omasi.
Jokainen meistä tekee joitain virheitä elämässään. Ja niistä virheistä saa oppia.
Sinuna sopisin kahvit isolle abclle jossa paljon ihmisiä ja katsoisin miltä hän vaikuttaa paivän valossa ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Nuo "rakastumiset" voi johtua ihan vain siitä, että ihminen on vähän tai vähän enemmänkin kyllästynyt oman elämänsä rutiineihin sekä ihan vain itseensä ja haluaa jotain uutta, jännää ja muutosta. Silloin ihminen on herkimmillään ihastumaan, jota voi kuvitella rakastumiseksi. Lyhyesti tämä tapahtunut on "tie ulos" tämänhetkisestä elämästä, keino luoda itsensä mukamas uudelleen, muuttua kerralla radikaalisti. Usein kun se ero on tullut ja huuma häipyy päästä tajuaa miten suuren virheen on tehnyt. Koska ihminen ei pääse omaa (tylsää ja tavallista, rutiineihin juuttunutta) itseään karkuun, tilanne on kohta uuden puolison kanssa ihan sama kuin aiemmassakin suhteessa. Sen lisäksi on vielä hylännyt vaimonsa ja lapsensa, eivätkä ne suhteet tule koskaan enää palaamaan ennalleen. Sitä et saa peruttua.
On niin helppo kuvitella että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella kun on viettänyt vain hetken toisen ihmisen kanssa, ottanut ns rusinat pullasta. Ethän tiedä tästä muikista yhtään mitään, oikeasti se voi olla luottotiedoton lokki tai heti kun muutatte yhteen seksi loppuu kun seinään tai pamahtaa paksuksi. Se ihminen ei ole sitä mitä kuvittelet sen olevan, heijastat siihen vain omia toiveitasi ja odotuksiasi.
Todellakin voit miettiä hiljaa itseksesi minkälainen ihminen sekaantuu tietoisesti naimisissa olevaan mieheen jolla on alaikäisiä lapsia. Tämän jo pitäisi olla sellainen varoitusmerkki, että ei pidä ryhtyä syvempään suhteeseen. Ehkä hänkin etsii elämänsä pelastajaa, ja on ladannut sinuun ihan epärealistisia toiveita.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa miettiä aika tarkkaan ihan itsekseen miksi on niin kyllästynyt elämäänsä, eli siis kun tarkemmin mietit asiaa tulet tulokseen että vika on juurikin omien korviesi välissä, ei siinä nykyisessä ympäristössäsi, puolisossasi, avioliitossasi tai lapsissasi. Olet siis kyllästynyt itseesi ja sinun on nyt tehtävä se työ, se todellinen muutostyö oman pääsi sisällä. Jos et sitä tee, niin tuhoat kaiken tärkeän elämässäsi.
Olen ollut myös tämän yhtälön toisessa päässä. Tavannut siis muutaman päistikkaa minuun rakastuneen ihmisen ja kun olen analysoinut asiaa, niin olen tullut siihen tulokseen, että nämä ihmiset ovat kaivanneet suurta muutosta elämäänsä ja ovat tarttuneet minuun kuin viimeiseen oljenkorteen, vaikka minun näkökannastani kyse olisi ollut heille helpoimmasta tiestä ulos senhetkisestä elämästä. Olisi myös ollut minua kohtaan todella epäreilua ryhtyä mihinkään, sillä vaatimus minua kohtaanhan olisi ollut se, että minun olisi pitänyt "pelastaa" nämä tyypit. Ihan kuin joku satujen prinssi tai prinsessa. Kuitenkin me kaikki olemme vain ihan tavallisia ihmisiä, joten kiville olisi mennyt ja aika nopeasti vielä.
Älä tunnusta vaimolle, lopeta yhteydenpito tähän hairahdukseen, käy asiaa lävitse omassa päässäsi ja jos et pääse eteenpäin niin mene terapiaan selvittämään asiaa, yksiksesi. Äläkä kerro vaimolle. Älä kerro kavereillesi, he kertovat vaimoilleen ja sitä kautta vaimosi saa tietää.
Ihmiselle tulee elämän aikana monta vastaavanlaista risteystä, jolloin pitää miettiä kuka olen ja missä olen ja haluanko olla tämä ihminen, ja jos en, niin mitä minun pitää muuttaa itsessäni. Se työ on vaan tehtävä, tämä ei ratkea ostamalla harrikka tai vaihtamalla vaimoa. Tyhjyys sisälläsi vain lisääntyy jos päädyt pinnallisiin ratkaisuihin. Älä siis ammu itseäsi jalkaan vaan kasva henkisesti ja ymmärrä mistä levottomuus sisältäsi nousee.
Äläkerro siitä, älä kerro tästä...jos puolisolle jättää kertomatta kaiken tärkeän niin mihin se suhde perustuu? Ei ainakaan avoimuuteen ja rehellisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, muistoissa.
Tottakai hän kiehtoo, se on selvä. Aikaa on kuitenkin kulunut ja vettä virrannut niin hänellä kuin sinulla.Tämä on hetken huuma, oletko varma ettet ole laastari?
Älä oksenna pahaa oloasi hänen niskaan vaan selvitä omasi.Jokainen meistä tekee joitain virheitä elämässään. Ja niistä virheistä saa oppia.
Sinuna sopisin kahvit isolle abclle jossa paljon ihmisiä ja katsoisin miltä hän vaikuttaa paivän valossa ilman alkoholia.
Oikeasti? Älä kerro vaimolle miten olet pettänyt ja sovi vielä uudet treffit toisen naisen kanssa? Juma lauta mitä neuvoja!
Olen se vaimo, jonka mies rakastui/ihastui toiseen naiseen. Juurikin nuoruuden ihastukseensa. Sain tietää myöhemmin pettämisestä. Mies selitti tilanteen minulle juurikin niin, että ei halunnut satuttaa minua ja loukata. En kelpuuttanut vastausta. Pettäminen ja toiseen syvät tunteet jo itsessään loukkaavat mutta sen asian hyväksyminen että toinen valehteli minulle ja ei arvostanut sen vertaa että olisi antanut minun itse valita haluanko jatkaa suhteessa hänen kanssaan. Vanhaanhan ei ollut paluuta. Ja uskokaa vain. Vaikka luulette että ei sitä huomaa, niin kyllä se usein toisen käytös muuttuu tuollaisen myötä. Olisin voinut ajan kanssa antaa anteeksi jos mieheni olisi ollut minulle alun alkaen rehellinen asioista. Olisi ollut jotain jonka päälle luoda uutta. Tässä kohtaa siihen ei ollut enää mitään mahdollisuutta valehtelun ja salailun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen se vaimo, jonka mies rakastui/ihastui toiseen naiseen. Juurikin nuoruuden ihastukseensa. Sain tietää myöhemmin pettämisestä. Mies selitti tilanteen minulle juurikin niin, että ei halunnut satuttaa minua ja loukata. En kelpuuttanut vastausta. Pettäminen ja toiseen syvät tunteet jo itsessään loukkaavat mutta sen asian hyväksyminen että toinen valehteli minulle ja ei arvostanut sen vertaa että olisi antanut minun itse valita haluanko jatkaa suhteessa hänen kanssaan. Vanhaanhan ei ollut paluuta. Ja uskokaa vain. Vaikka luulette että ei sitä huomaa, niin kyllä se usein toisen käytös muuttuu tuollaisen myötä. Olisin voinut ajan kanssa antaa anteeksi jos mieheni olisi ollut minulle alun alkaen rehellinen asioista. Olisi ollut jotain jonka päälle luoda uutta. Tässä kohtaa siihen ei ollut enää mitään mahdollisuutta valehtelun ja salailun jälkeen.
Sama kokemus. Kun luottamus menee isossa asiassa kerran, niin se on silloin mennyttä. Ikävintä on se, että se rapauttaa luottamusta yleisestikin. Nyt sitä suhtautuu miehiin lähtökohtaisen epäluuloisesti. Yksi mätämuna saa halutessaan toisen ihmisen elämässä aikaan suurta tuhoa. Se kannattaisi jokaisen selkärangattoman häntäheikin huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, muistoissa.
Tottakai hän kiehtoo, se on selvä. Aikaa on kuitenkin kulunut ja vettä virrannut niin hänellä kuin sinulla.Tämä on hetken huuma, oletko varma ettet ole laastari?
Älä oksenna pahaa oloasi hänen niskaan vaan selvitä omasi.Jokainen meistä tekee joitain virheitä elämässään. Ja niistä virheistä saa oppia.
Oikeasti? Älä kerro vaimolle miten olet pettänyt ja sovi vielä uudet treffit toisen naisen kanssa? Juma lauta mitä neuvoja!
Haluat itse nyt retostella tästä draamaa.
Tapaaminen ei treffit vaan selvittää aikuismaisesti aplle että hän on todellakin ollut alkoholin vaikutuksen alla ja näkee naisen upeampana kuin onkaan.
Aikuiset selvittää virheensä naamatusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaistun tilanteeseesi.
Olen joskus tänne kirjoittanut aiheesta. Minulla on vaimo, joka on elämäni rakkaus, ja meillä on 2 upeaa lasta.
Lisäksi minulla on naispuolinen ystävä, jonka kanssa saan toteutettua seksuaaliset tarpeeni. Vaimoani en ikinä jättäisi.
Yhdistelmä on toiminut hyvin.
Toimii kunnes jäät kiinni. Sen jälkeen upeat lapsesi hylkäävät vastenmielisen pettäjän.
Niinpä. Se jälkipyykki voikin olla ihan muuta kuin se, että mies pyytää anteeksi ja nainen mököttää hetken ja sitten kaikki jatkuu mallillaan. Eipä jatkune, jatkui parisuhde tai ei. Omista pettämisistään maksaa monesti yllättävän kovan hinnan.
Joskus myös monessa polvessa. Isäni oli tuollainen mies. Äitini ei valinnut eroa. Lapsuudenkodin ilmapiiri vaikutti osaltaan siihen, että mulla oli nuorena mielenterveysongelmia. Meni myös pitkään, ennen kuin opin, että on olemassa miehiä, joita voi kunnioittaa. Lapsia en nuorena halunnut, koska perhe-elämä ei houkuttanut tippaakaan. Sanoin sen myös silloin myös isälleni, joka kyseli lastenlasten perään.
Voi olla, että tämä on vain joku ikä- tai parisuhdekriisi, jonka huuruissa näet "parempia vaihtoehtoja" ympärilläsi. Tai sitten voi olla, että tuo nuoruuden rakkautesi onkin sinulle se oikea, ja nyt on oikea hetki teille palata yhteen ja viettää onnellinen loppuelämä.
Et voi saada tai ainakaan pitää molempia naisia, joten sinun ei auta kuin tehdä päätös ja seisoa sen takana. Kummallakaan päätöksellä ei ole takeita johtaa onnistuneeseen lopputulemaan... En kadehdi tilannettasi 🤔
Kuten sinunkaan ei hänen pettämisiään? Eikö suhteen pelisäännöt laadita kuitenkin yhdessä? Ja jokaisella on oikeus valita haluaako olla pettävän miehen kanssa elämänsä vaiko valita paremman miehen?