Huomenna julkaistaan äitiyspakkaus 2015 - mitä odotat pakkaukselta?
Minkälaista kuosia ajattelet vaatteissa olevan? Entä värimaailma; vieläkö mennään aika paljon kritiikkiäkin saaneella retroilu-linjalla vai joko vaihdetaan värit kirkkaammiksi?
Minkälainen olisi Sinun mieleisesi pakkaus, jos kriteerinä olisi sopivuus niin tytölle kuin pojallekin? :)
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:19"]Mä toivoisin et ihmiset ois edes hitusen kiitollisia kun lahjana saavat eikä aina jaksaisi valittaa..
[/quote]
Lahjana? Meinaakko että valtio antaa ilmaiseksi lahjan mitä ei ole kustannettu esim. verorahoilla joita me maksamme? t. Työssäkäyvä joka yrittää lasta
[/quote]
No kyllä se on lahja sille joka sen saa. Ihan samanverran maksat veroja sait sellaista tai et. Vuosi sitten sain ja olin superonnellinen siitä vaikken mikään ihan varaton ole. Ei ois tullu mieleenkään haukkua sitä! Joitan vaatteita käytetty paljon. Jotkut meni ohi kun bebe oli jo 3kk 7,5 kiloinen ja kesä oli niin kuuma et oli vaan vaipoissaan. Ihana juttu oli kuosi mikä tahansa. Mut suomalainen nyt vaan valittaa.. aina ja kaikesta.. masentavaa
[/quote]
Toki se on lahja, mutta koska me siitä maksamme oman osamme, mielestäni on oikeutta keskustella siitä sen sijaan että "ottaa mukisematta vastaan" oli kuinka rumaa tahansa. Jokaisella tulevalla äidillä on oikeus äitiyspakkaukseen, miksi en ottaisi sitä jos olen ollut osallisena sen maksamisessakin? Ja miksi pakkauksen sisältöä ei saisi kritisoida? Olen varma, että neutraalit värit miellyttäisivät useamman silmää kuin rumat oranssit ja muut retrovärit ja -kuosit. Olisi ihanaa, jos äitiyspakkauksessa olisi sellaisia vaatteita joita voisi käyttää ilomielin ihmistenkin ilmoilla ilman että ahdistaa kun lapsella on ei-omaa-silmää-miellyttävät vaatteet. Ja kun kyseessä ei ole mikään vaikea toive, tai en ainakaan usko niin.
Toppapuku on usein ollut vaaleansininen, miksi taas? Ei sitä ainkaan neutraaliksi väriksi mielletä. Meiltä kysyttiin aina onko vauva poika, kun vaaleansinistä äp-toppista käytettiin. Eipä se nyt sinänsä mua haitannut mutta oisko nyt kuitenkin kiva valita vähän neutraalimpi väri tuohan näkyvimpään vaatteeseen?
Mut kirkkaanpunainen olis karsea pyykissä, jos muut vaatteet enimmäkseen valkoista.
Poikamainen niin kuin aina. Mikäköhän ajatus tuon värimaailman taustalla on?
On paljon pahempi että poikavauvaa luullaan tytöksi kuin se että tyttövauvaa luullaan pojaksi?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:16"]
Mut kirkkaanpunainen olis karsea pyykissä, jos muut vaatteet enimmäkseen valkoista.
[/quote]
ei kai nuo ruskeat ja turkoosit siinä suhteessa sen parempia ole?
En tykkää, rahana menee hakemus. Aamuteeveessä näytettiin tuo makuupussikin, livenä se on myrkynvihreä. Toppapuku on ainakin kuvissa melko ällö vaaleansininen, suoraan 90-luvulta. Vanupuvussa söpö kuva, mutta voisko hiirulaisempaa väriä olla? Oranssit, ruskeat, yök. Poikapakkaus.
Plussaa kuumemittarista, varmaan esikon vanhemmille ihan kiva. Kuolalapussa on kiva kuosi ja on tätä päivää, väriä! Keltainen pöllöpotkari on kans piristävä. Nuo puputumput ja sukat on myös söpöt. Mutta miksi esim. neulemyssy on taas sama kuin aina ennenkin?
Mun mielestä olis ehdottomasti oltavat neutraalit värit ulkohaalarissa ja toppapuvussa, ne on kuitenkin ne "tärkeimmät" tuosta pakkauksesta, kuka oikeesti haluaa pukea tyttönsä vaaleansiniseen haalariin?! Muut vaatteet voisivat sitten olla minkä värisiä tahansa kun ovat suurimaksi osaksi "kotikäytössä".
Ihana on tuo!! Vauvalle puvun kanssa vaaleenpunaset tumput ja pipo niin näyttää oikein hyvältä. Tykkään tosta vaaleansinisestä paljon. Pakkaus on mielestäni parempi kuin aiempi, vaikka toki poikamainen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:47"]
Hyvä pakkaus, vaatteiden värit sopivat hyvin myös tytölle. Vaalensinistä tuossa ei näytä olevan vaan turkoosia ja sehän sopii tytöille vähintään yhtä hyvin kuin pojille. Helposti tyttömäisempiin tai poikamaisempiin yhdistettävissä olevia värejä, jos on niin tärkeää jollekin saada se sukupuoli näkyviin joka asukokonaisuuteen.
Mutta ainahan te valitatte, ihan sama kuinka hyvää työtä on tehty kuoseja ja värejä valitessa.
[/quote]
Mikä väri olisi ENEMMÄN poikamaista kuin nuo?
[/quote]
Sininen, vihreä, vaaleansininen? Nuo värit sopii molemmille, ei näitä pakkauksia oikeasti voi tehdä erikseen tytöille ja pojille, joten kompromisseilla mennään.
[/quote]
Pakkaus on perinteisen poika- ja tyttövärit -ajattelun mukaan selkeästi poikamainen. Kyllä nuo pakkaukset tehdään sen ajattelun mukaan että tyttö voi käyttää mitä tahansa väriä mutta poika vain näitä perinteisesti poikien väreiksi miellettyjä värejä.
Olisi kiva että joskus olisi tyttömäiset värit, ihan vain sen takia kun näitä poikavärejä on koko ajan.
Lisään vielä että itse olen sitä mieltä että vauva voi pukea sukupuolesta riippumatta mihin tahansa väriin mutta kaipaan siis ihan tasa-arvon vuoksi sitä tyttömäistä äitiyspakkausta. Näitä poikavärisiä on ollut niin monena vuonna.
Toivottavasti en saa tuota uutta pakkausta. Haluaisin niin kovasti sen vuoden 2014 pakkauksen. Milloin tämä uusi tulee jakoon?
Onko tuo haalari muka vaaleansininen? Minusta näytti vedenvihreältä. Mun mielestä kiva juttu että sai tehtyä pussiksi sen haalarin ja muutenkin kivoja vaatteita. Ainoa mistä miinusta että tuo ruskea on aika tunkkainen väri vauvalle. Pirteät sekä pastellit värit kivempia.
Tulisko vihdoinkin isukille se tekopimppa? Viime vauvan jälkeen emännän sakset oli kiinni viisi kuukautta.
WHOOT, missä SUKUPUUlaatikko?!?! Mä luulin, että se on se kuosi mikä tulee aina olemaan, suuri pettymys jos en sellaista saa :(
Ulkohaalari on vähän tylsä, mutta se pöllöpotkupuku ja ne kirkkaat puolipotkuhousut ainakin on kivoja. Se raitapaitabody ja -housut olis menny myös punaraitaisina hienosti. Kokonaisuutena tykkään.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:47"]
Hyvä pakkaus, vaatteiden värit sopivat hyvin myös tytölle. Vaalensinistä tuossa ei näytä olevan vaan turkoosia ja sehän sopii tytöille vähintään yhtä hyvin kuin pojille. Helposti tyttömäisempiin tai poikamaisempiin yhdistettävissä olevia värejä, jos on niin tärkeää jollekin saada se sukupuoli näkyviin joka asukokonaisuuteen.
Mutta ainahan te valitatte, ihan sama kuinka hyvää työtä on tehty kuoseja ja värejä valitessa.
[/quote]
Mikä väri olisi ENEMMÄN poikamaista kuin nuo?
[/quote]
Sininen, vihreä, vaaleansininen?
[/quote] Mutta sehän on juuri sini-ja vihreävoittoinen! Onko sun koneen väriasetuksissa vikaa?
Sinisen vastapainoiksi voisi hyvin laittaa edes joskus punaista.
[/quote]
Vika taitaa olla sinun koneesi väriasetuksissa. Turkoosi ja sininen on eri asia, on aina ollut ja on tänäänkin. Haalean-vaalean-vihreät on harvojen mielestä poikamaisia, mutta jos kipaiset katsomaan vaikka nettikauppojen valikoimaa, siellä ne samat sävyt ovat tyttöjen vaatteissa (tai röyhelöt ja kukkakuviot on pojille ja vahingossa ovat tyttöjen vaatekategoriaan joutuneet). Kätevästi tuossa kuvassa on mukana Libresse-paketti, joka on tietääkseni sininen, siitä saa hyvää vertailukohtaa muille väreille.
Ruskeat ja likaisen oranssit voisi kyllä korvata kirkkaanpunaisella, sopii pojillekin.
Ulkohaalari on vedenvihreä ainakin kuvassa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:16"]
[/quote]
ei kai nuo ruskeat ja turkoosit siinä suhteessa sen parempia ole?
[/quote]
Punainen värjää jostain syystä herkemmin, tämän voi joku muu tulla selittämään, minä en näitä syitä tiedä. Kuka normaalijärkinen laittaa valkoisia ja kirkkaita värejä sekaisin pesuun, itseään saa syyttää, jos valkoiset ovat pinkkejä tai harmaita pesun jäljiltä.
Ihana pakkaus, kaikki tuotteet ottaisin ilolla käyttöön! :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:25"]
Ulkohaalari on vedenvihreä ainakin kuvassa.
[/quote]
Mikä ihmeen väri on "vedenvihreä", en ole koskaan kuullutkaan? Tarkoitatko turkoosia? Se on sinertävä ei vihertävä.
Aivan ihana !!! Taidanpa vaan saada sen 2014 version, sillä pakkausta on jo haettu :/