Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaa te, jotka aloititte e-pillerit teininä ja lopetitte ne n.30 vuotiaana

Vierailija
27.11.2021 |

Millaisia oireita tuli lopetuksen jälkeen? Olitko yllättynyt, että tällainen ihminenkö olen ilman pillereitä? :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuiko pimpsan tilanne vai??

Vierailija
2/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panetti jonkun aikaa koko ajan. Meni onneks ohi.

Iho meni muistaakseni alkuun myös huonoon kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo parani kaikin puolin, laihduin ja hiukset ei enää rasvoittuneet kuten teinitytöllä. Menkat säännöllistyi.

Harmittaa jälkikäteen, että söin niitä myrkkyjä 15 vuotta.

Vierailija
4/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Kuukautiset tuli säännöllisesti ,ei mitään muutosta mihinkään.

Vierailija
5/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy heiltä, jotka ovat aloittaneet "vasta" teini-iän jälkeen, eivätkä siksi laske jokaista murrosiän muutosta ja luonnollisen geenilottonsa seurausta pillereiden syyksi. No miten vaan.

Vierailija
6/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi, ihan suunnitellusti. Olen todellakin ollut eri ihminen sen jälkeen.

Vierailija
7/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaessani pillerit minulla oli epäsäännölliset, runsaat ja kivuliaat menkat. Lopettaessani noin 13 vuotta myöhemmin oli tosi yllättynyt, kun kierto olikin heti normaali ja säännöllinen. Luonteeseeni tai ulkonäköön ei ollut mitään vaikutuksia. Raskaaksi tulin muistaakseni toisen kierron aikaan.

Vierailija
8/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy heiltä, jotka ovat aloittaneet "vasta" teini-iän jälkeen, eivätkä siksi laske jokaista murrosiän muutosta ja luonnollisen geenilottonsa seurausta pillereiden syyksi. No miten vaan.

Ihan just sen takia, jos on aloittanu teininä, niin wi oo välttämättä se oma luonne vielä selkiytynyt. Että onko tullu yllätyksenä se, millainen ihminen on. Ja kuka välttämättä ees muistaa kaikkia teini-iän mutkia matkassa.

Vierailija
9/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonne ei muuttunut miksikään pillereillä tai ilman pillereitä.

Vierailija
10/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli tasainen ja rauhallinen. Ehkäisyhormonit tekivät minusta raivoisan sekopään. Puolisokin toivoo, etten enää ikinä niihin koske.

Vierailija
11/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 9 vuotta. Ei mitään eroa.

Vierailija
12/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita. Vaihdoin hormonikierrukkaan, menkat jäi pois.

Vierailija
13/25 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdun n. 10 kiloa ja mielialanvaihtelut tasaantuivat.

Vierailija
14/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut mitään. Vaihdoin hormonikierukkaan 31v:nä.

Olin tuolloin 52 kiloinen 3 lapsen äiti

Vierailija
15/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään eroa. 3-kymppisenä sain viimein lain mukaan käydä nipsaisemassa piuhat poikki, päivääkään en ole katunut. Yhden lapsen sain sitä ennen.

Vierailija
16/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa sitä sperman määrää mitä olisi jäänyt saamatta sisään, jos pillereitä ei olisi ollut!

Vierailija
17/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne ei muuttunut miksikään pillereillä tai ilman pillereitä.

Sama. Lopetin pillerit, koska halusimme lapsia (sen saman miehen kanssa, jonka vuoksi ne pillerit oli teininä hankittu). Lasten jälkeen käytössä oli/on hormonikierukka.

Ehkä pillereiden kanssa olin hieman rennompi, kun ei tarvinnut pelätä kortsujen pettämistä. Oli myös kätevää tietää tasan tarkkaan kuukautisten ajankohta ja tarvittaessa siirtää sitä.

Vierailija
18/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli tasainen ja rauhallinen. Ehkäisyhormonit tekivät minusta raivoisan sekopään. Puolisokin toivoo, etten enää ikinä niihin koske.

Sama. Lisäksi loppui ne "kevätmasennukset" joista olin kärsinyt teinistä lähtien ja välillä syönyt jopa masennuslääkkeitä sen takia.

Fyysisellä puolella suurin muutos oli että alapään vaivat loppuivat myös, ei ainoatakaan vti tai hiivatulehdusta ole ollut sen jälkeen kun siirryttiin kondomiin/ keskeytettyyn. Lisäksi seksihalut kasvoivat, varsinkin oviksen aikoihin panetus on valtavaa..

N46

Vierailija
19/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenikö tissit?

Vierailija
20/25 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamisesta on jo aikaa, mutta muistelen, että: Tuli vähäksi aikaa enemmän finnejä, meni kyllä ohi. Mielialanmuutokset kuukausikierron eri vaiheissa vähän voimistuivat, eli minulle PMS-oireisiin kuuluva lyhyt ahdistuksen alho. Suurimpana hyötynä se, miksi pillerit lopetinkin, eli emättimen luonnollinen liukastus palasi normaaliksi. Hormoniehkäisyn aikana seksi oli välillä jopa vastenmielistä ilman liukastetta, koska luonnollista liukastetta ei ollut (en tiedä oliko kyse pelkästään limanerityksestä vai myös osin henkisestä haluttomuudesta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi