Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KUMMITUKSIA talossa

Vierailija
27.11.2021 |

Ostin 1864 rakennetun vanhan hirsitalon jonka remontoin nykyaikaiseksi. Nyt kun muutin lasten kanssa taloon on alkanut tapahtua kaikenlaista.
Ensin oli askelia huoneissa ja yläkerran käytävällä. Sitten alkoi kuulua ovien kahvojen ääniä ja ovet olivat huoneissa auki vaikka oltiin ne suljettu. Nyt kuitenkin tapahtui se mitä ehkä en olisi halunnut tapahtuvan. Lapset olivat nukkumassa jo yläkerrassa ja minä makoilin sohvalla katsoen pädiltä juutuupia. Kismittelin ja huokaisin ääneen että jokohan ne lapset nukkuis ettå voisi ottaa lasin punaviiniä. Kun olin saanut lauseen sanottua kuului vierestäni matalalla äänellä "nukkuu".
Säpsähdin seisomaan ja menin kattomaan vinttiin ja lapset nukkuivat molemmat omissa huoneissansa.

Kommentit (302)

Vierailija
221/302 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse uskonut kummituksiin, mutta kun kaverini osti vanhan talon, minusta tuli "uskovainen". Siellä tapahtui todella paljon outoja juttuja, kuului ja näkyi paljon outoja ja aina laitoin ne vain talon kissan tai hiirien piikkiin. Niin nyt pitää siis lisätä, että minä asuin siellä hänen kanssaan jonkun aikaa kimppakämpässä. Olen aina ollut todella mielikuvituksellinen ja siksi tottunut viittaamaan kintaalla kaikenmaailman hömpötyksiin, mitä kuvittelen. 

Näihin mielikuvitukseni tuotoksiin laskin myös sen vanhanajan svengaavan musiikin, jota olin kuulevinani silloin tällöin kun yritin saada unta. Siis sellaista gramofoneista soitettua vanhaa musiikkia. Olin tottuneesti vaan, että joo mä vaan taas kuvittelen omiani ja annoin asian olla. No, kaverini alkoi seurustella ja pian mies muutti myös siihen taloon. Sitten kerran aamiaispöydässä se mies kertoi kuulleensa vanhanajan musiikkia yöllä. Tähän kaverini sanoi, että kyllä hänkin sitä on joskus kuullut. Ja kysyivät minulta kuulenko minäkin sitä. 

Sanoin joo. Ja samana iltana pakkasin kamppeeni ja muutin äitini luokse. Minä uskon nykyään kummituksiin! Naurakaa vaan jos naurattaa. Ei tää voi olla sattumaa kaikki?

Talot "elää" sään mukaan, varsinkin puiset. Meidän kotitalokin keskellä metsää paukkui ja narahteli, portaat tosiaan kuulosti kuin olisi kävellyt, kuului ääniä ympäriinsä (oravia ja lintuja pääsi jostain välikatolle), avasit ikkunan toisella puolen taloa, toisella puolella verhot heilui jne. Varjot ja valot yöllä ikkunoiden heijastamana aiheutti kaikenlaista "liikettä" hämärässä. Lapsena mielikuvitus laukkasi, aikuisena jo ymmärsi mistä kyse.

Vierailija
222/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontut ne siellä vain keppostelevat näin joulun alla...

Tapansa kullakin viihdyttää itseään, ap.

Ja samalla toki meitä muita ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi saa#ana täällä alkaa olla karmivaa. Hain lapset äsken alakertaan nukkumaan kun he molemmat heräsi täyteen itkuun omissa huoneissansa.

Kun tultiin alakertaan oli nyt vuorostaan makuuhuoneen ovi kiinni vaikka hetki sitten sen joku aukaisi.

Kiva, kun jaksoit jatkaa raportointia tänne palstalle, kaikkien karmivien tapahtumien välissä ;)

Oltiin lomalla tässä välissä rukalla ja voin sanoa että tuli oikeaan saumaan. 😅

Tarkoitin kylläkin sitä, että tokihan ihminen kirjoittelisi vauvapalstalle vieraille ihmisille, samalla kun ovet paukkuvat ja lapset itkevät...

Uskottavuus vaatii vielä petraamista.

Vierailija
224/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan nähnyt livenä omaa pe**aukkoasi? Jos et, et varmaan usko sen olemassaoloon.

Meillä on asunut henkiä, useampia vuosia, mutta viime keväänä loppui kärsivällisyys ja pyysin papilta apua heidän johdattamiseen muualle. Toimi. 

Itsekin uskon syvästi pe**aukkoihin, mutta olisihan se jotenkin luonnotonta, jos ihmisellä on tarve nähdä oma pe**aukkonsa.

Vierailija
225/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän päivitystä. Oltiin lasten kanssa reilu viikko rukalla ja tultiin eilen kotiin. Pihaan ajaessa meillä paloi eteisaulassa ja olohuoneessa valot 😅

Lähtiessä kyllä sammuttelin kaiken ja otin kaffinkeittimen pois seinästä. Olis varmaan kummitus kwitellyt kaffia poissa ollessa.

No viime yö oli rauhallinen vaikkakin yläkerrassa joku käveli hetken aikaa kun muut oltiin alakerrassa. Selvästi kuitenkin rauhoitti tilannetta se papin ja meedion käynti vaikka ei kokonaan ongelmaa poistanutkaan.

AP

Mikä tuo juttu kahvinkeittimen kanssa oli? Oliko siis töpseli takaisin seinässä kun tulitte takaisin kotiin?

Vierailija
226/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua. Asuimme muutaman vuoden puolisoni jo edesmenneen isoisän rakentamassa vanhassa talossa. Minä, siskoni ja lopulta puolisoni havaitsimme kummituksen. Minulle kummittelu ilmeni näin: puutarhasakset, joita juuri olin käyttänyt, oli työnnetty terä syvälle maahan kun hetkeksi poistuin muualle. Pihalla ei ollut ketään muita. Kellarista kuului aamulla muun perheen nukkuessa kolinaa. Kukaan ei ollut käynyt siellä, koska ovessa oli salpa sisäpuolella. En tiedä mikä oli kolistellut. Nämä selkeimmät. Lisäksi kuului askelia portaissa usein.

Vierailija
227/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin samaistua. Asuimme muutaman vuoden puolisoni jo edesmenneen isoisän rakentamassa vanhassa talossa. Minä, siskoni ja lopulta puolisoni havaitsimme kummituksen. Minulle kummittelu ilmeni näin: puutarhasakset, joita juuri olin käyttänyt, oli työnnetty terä syvälle maahan kun hetkeksi poistuin muualle. Pihalla ei ollut ketään muita. Kellarista kuului aamulla muun perheen nukkuessa kolinaa. Kukaan ei ollut käynyt siellä, koska ovessa oli salpa sisäpuolella. En tiedä mikä oli kolistellut. Nämä selkeimmät. Lisäksi kuului askelia portaissa usein.

Varmaan vaari oli jäänyt paikalle katsomaan, että paikat pysyvät kunnossa.

Vierailija
228/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narrata saa,

ei huijata saa,

joku voi tulla ikkunan taa... 🎅🎶

Vierailija
229/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehdi feng shuista. Älä nuku niin, että kuvasi heijastuu peiliin. (Samalla logiikalla älä nuku TV:n edessä ja peitä makuuhuoneen ikkunat, kun menet nukkumaan.) Lisää positiivista energiaa aidoilla kasveilla (ei kaktukset), aidoilla hedelmillä vaasissa, musiikilla yms. Kuvat, jossa norsulla on kärsä alaspäin (esim. Finlaysonin elefantti) tuovat huonoa onnea ja kuvat missä norsun kärsä osoittaa ylöspäin tuo hyvää onnea. Älä pidä kodissa Taj Mahalin kuvaa, koska se on hautamonumentti.

Miksi kuva ei saa heijastua peilistä jos nukkuu? Eikö makuuhuoneessa voi olla peiliä? Entä nuo norsulakanat, tuoko huonoa onnea?

Ei ihme kun pelailee kaikenlaisten taikauskojen kanssa että henkimaailma se huonompi hakeutuu huomioitavaksi ja pelottelemaan.  On samassa kuplassa.

Vierailija
230/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kiva ketju :D

Tosin ymmärrän että Ap:lle varmasti rasittavaa, mutta itse tykkään kun voi seurata miten tilanne etenee. Toisin kuin yliluonnollisia ketju tms. ihan kivoja mutta perustuu menneisiin.

Mukavaa joulua Ap ja kaikki muutkin!

Vierailija
231/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Manaaja ja suoritan kummituksien ja pahojen henkien häätöjä.

Vierailija
232/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Manaaja ja suoritan kummituksien ja pahojen henkien häätöjä.

Olen manailija ja kiroilen ja karjun niin että spööket paskoo pöksyyn ;)

T. Kokoomussika

Vierailija
233/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhteensä kolme kertaa kuullut jotain mitä tuskin on voinut olla ja kerran myös nähnyt jotain mikä on vastoin kaikkia fysiikan lakeja. Yhdellä näistä kerroista toinenkin henkilö kuuli saman. Yksi kerroista oli äkillisen suunnattoman stressin hetkellä. Aivan kuin monta ihmistä olisi yhtäkkiä alkanut puhua yhteen ääneen ja kovaa vaikka ketään ei ollut lähettyvillä. Sitä kesti ehkä minuutin. Sen jälkeen on taas ollut rauha maassa. En ole henkisesti hauras tms., millään mittapuulla.

Vierailija
234/302 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään ylhäällä! Mielenkiintoinen topic.

Vierailija
235/302 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni on koko ikänsä seurannut joku kummajainen. Tämä alkoi lapsena kun kuuli nimeään huudettavan eikä se ollut kukaan perheenjäsenistä, kun muutti omaan asuntoon jokin alkoi aukoa ja sulkea ovia. Ilmiö seurasi vaikka muutti. Kertoi näistä tapahtumista, kun alettiin seurustella ja pelästyin kahvia laittaessa itsekseen kiinni pamahtavaa kaapin ovea. Asumme nyt yhdessä ja ilmiöt ovat vähentyneet mutteivat kokonaan poistuneet. Esim. eilen kun tulin suihkusta kylppärin  LUKITTU ovi oli apposen auki, kyllä meni kylmät väreet vaikka miehen siivellä onkin näihin tottunut.  

Vierailija
236/302 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestäni on koko ikänsä seurannut joku kummajainen. Tämä alkoi lapsena kun kuuli nimeään huudettavan eikä se ollut kukaan perheenjäsenistä, kun muutti omaan asuntoon jokin alkoi aukoa ja sulkea ovia. Ilmiö seurasi vaikka muutti. Kertoi näistä tapahtumista, kun alettiin seurustella ja pelästyin kahvia laittaessa itsekseen kiinni pamahtavaa kaapin ovea. Asumme nyt yhdessä ja ilmiöt ovat vähentyneet mutteivat kokonaan poistuneet. Esim. eilen kun tulin suihkusta kylppärin  LUKITTU ovi oli apposen auki, kyllä meni kylmät väreet vaikka miehen siivellä onkin näihin tottunut.  

Miehesi kannattaisi mennä meediolle häätämään häneen kiinnittynyt tyyppi. Tuskin on mikään hyvä henki.

Vierailija
237/302 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirin lapset (vanhempi rippikouluikäinen ja nuorempi ala-asteen viimeistä luokkaa) näkevät unihalvauksia harva se viikko. Kaapista kurkistelee tummia hahmoja ja kävelevät välillä kuulemma yöllä sängyn viereen tuijottamaan hiljaa.

Molemmat ovat pelanneet näitä ihme pelejä missä pallo pomppii psykedeelisten tasojen läpi missä pitää väistellä sekä ala- että yläpuolella olevia palkkeja. Värejä on kuin kaleidoskoopissa.

Lisäksi kauhupelit K18 perus illanviettokamaa.

Vierailija
238/302 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän päivitystä. Oltiin lasten kanssa reilu viikko rukalla ja tultiin eilen kotiin. Pihaan ajaessa meillä paloi eteisaulassa ja olohuoneessa valot 😅

Lähtiessä kyllä sammuttelin kaiken ja otin kaffinkeittimen pois seinästä. Olis varmaan kummitus kwitellyt kaffia poissa ollessa.

No viime yö oli rauhallinen vaikkakin yläkerrassa joku käveli hetken aikaa kun muut oltiin alakerrassa. Selvästi kuitenkin rauhoitti tilannetta se papin ja meedion käynti vaikka ei kokonaan ongelmaa poistanutkaan.

AP

Mikä tuo juttu kahvinkeittimen kanssa oli? Oliko siis töpseli takaisin seinässä kun tulitte takaisin kotiin?

No ei ollu. Tapanani vaan on nyppiä töpselit pois seinästä reissuun lähtiessä.

Nyt on ollut taas tavallista rauhallisempaa viime päivinä. Jotenkin heti levollisempi olo.

Vierailija
239/302 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kiva ketju :D

Tosin ymmärrän että Ap:lle varmasti rasittavaa, mutta itse tykkään kun voi seurata miten tilanne etenee. Toisin kuin yliluonnollisia ketju tms. ihan kivoja mutta perustuu menneisiin.

Mukavaa joulua Ap ja kaikki muutkin!

Mikä estää sinuakaan keksimästä jotain vastaavaa viihdykettä.

T. Ap

Vierailija
240/302 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta vanhoja huonekaluja, astioita tms juurikin siksi, että on kokemusta niihin kiinnittyneistä hengistä. Itselläni varsin vähän yliluonnollista kokemusta, muutamia täysin selittämättömiä juttuja toki on.

Enemmän aistin tavaroihin kiinnittyneitä henkiä. En siis tiedä, keitä he ovat tai "näe" heitä, mutta tunnistan tavarat, joiden mukana he ovat tulleet. Näin on käynyt useita kertoja. Kiinnitän huomiota tiettyyn esineeseen, ihan tavalliseenkin, ja saan tunteen, että "tämän mukana tuli joku". Tietämättä asiasta siis mitään ennestään. Myöhemmin sitten aina jotain kautta kuullut, että esineen ex-omistaja kummittelee talossa, tai muuten tavaran läheisyydessä tapahtuu kummia.

Joo tiedän ton tunteen. Mun vanhassa muumimukissa asuu edesmenneen naapurin Penan henki, kun sain penalta mukin. Tunnen sen selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan