Tappoflunssa ja astma
Miten te astmaatikot hoidatte niitä keuhkojanne? Pidän kotini allergiasaneerattuna ja otan kaikki mahdolliset lääkkeet (nytkin syön muiden lisäksi kortisonitabletteja taas). Silti voimat pois monta viikkoa yhen vitun flunssan takia, ja kohta alkaa siitepölyt ja muut. Ei tuu mitään kun jatkuvasti jaksaminen nollissa. Mistä te muut ootte löytäneet avun? Onko esim. joku tietty liikuntalaji erityisen hyvä?
Kommentit (15)
http://yle.fi/uutiset/lima_liikkeelle_pulloon_puhaltamalla/6391317
Luulisi että uimahalli tekee hyvää siitepölykaudella.
Vaikea sanoa, kun en tiedä lääkkeitäsi. Mulla käytössä Symbicort 2/4 annosta x 2, Buventol 200mg 2 annosta tarvittaessa, Dymista-nenäsumute ja Revitelle-allergialääkkeet. Noilla selviän ihan suhteellisen hyvin, vaikka opiskelenkin homeisella kampuksella. Jos keväällä pahenee, pitää varmaan sitten harkita jotain muuta. tätä määrää lääkkeitä en oo vuotta pidempään käyttänyt, aiemmin selvisin pelkällä symbicortilla..
Niin ja syön myös lisäksi 100 mikrog d-vitamiinia ja kalaöljykapseleita joka päivä. Lisäksi kannattaa harkita maidon jättämistä pois ruokavaliosta ainakin flunssan ja siitepölykauden, jotta kehossa ei olisi jatkuvaa pientä tulehdustilaa päällä. -4
Mistä olet tuon maidon jättämisen repäissyt?
Flt lääkäri rukkasi ruokavalioni kuntoon. Em ole paljon pihissyt sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:07"]Flt lääkäri rukkasi ruokavalioni kuntoon. Em ole paljon pihissyt sen jälkeen.
[/quote]
*en.
Lääkkeillä ja säännöllisellä liikunnalla. Vaikka tosin luulen että sinulla on "pahempi" astma kuin minulla, mutta luulen että liikunta auttaa :) mutta ei kummankaan liian raskas vaan sellasta kevyttä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:07"]Flt lääkäri rukkasi ruokavalioni kuntoon. Em ole paljon pihissyt sen jälkeen. [/quote] *en.
[/quote]
Mitä tarkoittaa flt?
Hanki ilmankostutin ja/tai ilmanpuhdistin kotiin. Talvella auttaa ilmankostutin, on helpompi hengittää ja siitepölykaudella apua tuo ilmanpuhdistin.
Tarkista ettei sulla ole muita tauteja. Vaikkapa anemia, keliakia, kilpirauhasen vajaatoiminta jne. Mulla löytyi astman puhkeamisen jälkeen muutakin, kun ihmeteltiin miksi ei väsymys poistu vaikka lääkkeet on ok ja puhallusarvot hyvät.
Googlaa :) Mulla toimi vaikka skeptinen olinkin, kuulin lääkäristä ystävältäni jolta hävisi astma ja allergiat kun noudatti Flt lääkärin ruokavaliota. Lääkäreille on mahdoton saada aikoja kun ovat suosittuja mutta flt Ravintovalmentaja osaa myös auttaa (ei vaan ole virallisesti lääkäri) mutta osaa tehdä yhtä tehokkaan ekämäntaparemontin kuin FLT lääkäri ja tarvittaessa kirjoittaa lähetteen lääkärille. Makso paljon mutta nautin elämästäni ilman jatkuvaa huolta että missä piippu on. Enkä ole niin mahdottoman räkäinen flunssaisenakaan.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:22"]Googlaa :) Mulla toimi vaikka skeptinen olinkin, kuulin lääkäristä ystävältäni jolta hävisi astma ja allergiat kun noudatti Flt lääkärin ruokavaliota. Lääkäreille on mahdoton saada aikoja kun ovat suosittuja mutta flt Ravintovalmentaja osaa myös auttaa (ei vaan ole virallisesti lääkäri) mutta osaa tehdä yhtä tehokkaan ekämäntaparemontin kuin FLT lääkäri ja tarvittaessa kirjoittaa lähetteen lääkärille. Makso paljon mutta nautin elämästäni ilman jatkuvaa huolta että missä piippu on. Enkä ole niin mahdottoman räkäinen flunssaisenakaan.
[/quote]
Lisään vielä että ei todellakaan ole mitään homeopatiaa! Siihen en rahojani tuhlaisi.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Omista kokemuksistani, netistä lukemistani muiden kokemuksista sekä blogeista, jotka ovat käyttäneet erästä ruotsalaista tutkimusta lähteenään. En tiedä, onko asialle muuta tieteellistä tukea, mutta omalla kohdallani maidottomuus on parantanut oireita ja huomaan keuhkoissani maidon negatiivisen vaikutuksen, jos sitä satun käyttämään.
En väitä olevani lääkäri tai tietäväni asiasta kaiken, mutta suosittelisin silti astmaatikkoja miettimään myös ruokavalion vaikutusta sairaukseensa. Esimerkiksi Sami Sundvikin blogissa on eräs Samin astmaatikkoasiakas pystynyt vähentämään lääkitystään noudattamalla gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Omista kokemuksistani, netistä lukemistani muiden kokemuksista sekä blogeista, jotka ovat käyttäneet erästä ruotsalaista tutkimusta lähteenään. En tiedä, onko asialle muuta tieteellistä tukea, mutta omalla kohdallani maidottomuus on parantanut oireita ja huomaan keuhkoissani maidon negatiivisen vaikutuksen, jos sitä satun käyttämään.
En väitä olevani lääkäri tai tietäväni asiasta kaiken, mutta suosittelisin silti astmaatikkoja miettimään myös ruokavalion vaikutusta sairaukseensa. Esimerkiksi Sami Sundvikin blogissa on eräs Samin astmaatikkoasiakas pystynyt vähentämään lääkitystään noudattamalla gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota.
[/quote]
Flt asiantuntijat osaavat auttaa juuri tässä.
Apuja? Pliis?!?