Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka nopeasti ekat raskausoireet? (paniikki...)

Vierailija
23.02.2015 |

Kuinka nopeasti teille tuli yhdynnän (ja hedelmöityksen) jälkeen ensimmäiset raskausoireet?

Kondomi meni rikki keskiviikkona. Heti sen jälkeen on alkanut seuraavat oireet:

- Alamahassa viiltävät pistot.
- Kuukautisia ei näy.
- Aavistuksen verta muutamana päivänä, mutta se loppui kuin seinään. 
- Vilunväristykset. Koko ajan todella, todella kylmä. 
- Rinnat turvonneet. 

Pelkään pahinta. Lääkiksen opiskelut kesken, ikää 20 vuotta. 

Jälkiehkäisy olisi kannattanut ottaa, älkää tulko siitä valittamaan :) En ottanut, koska se kirjaimellisesti sekoittaa mun pään seuraavaksi puoleksi vuodeksi (kokeiltu on aikaisemmin). Hormonaalista ehkäisyä en pysty käyttämään. Sen takia kondomi käytössä. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet lääkiksessä, ja sä tuut kysymään neuvoa... vauva-palstalta? Ei, ei todellakaan noin nopeasti oireet ala. Mut provohan tää olikin.

t: keskiasteen tutkinnon suorittanut av-mamma

Vierailija
22/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika tyhmää vinoilla ap:lle lääkiksestä, noin nuori on ehtinyt parhaimmillaan opiskella siellä vasta puolitoista vuotta. Ei alkuopinnoissa ole raskaudesta varmaan sen enempää kuin kuka tahansa meistä 20-vuotiaana tietää. Kuinkahan moni haukkuja itse on 20-vuotias ja ymmärtää, miten kauheaa olisi olla raskaana? Osoittaa teidän itsenne aivotoiminnan oikeasti vain aika latteaksi, kun ette kykene ajattelemaan selkeämmin, miksi ap on paniikissa. Itse ymmärrän sen hyvin, en olisi itsekään halunnut tuossa iässä lasta enkä aborttia ja pakko myöntää, että pelkäsin joskus tulevani raskaaksi suunnilleen saunan lauteilta niin miksei sitten tässä tapauksessa pelko olisi normaali reaktio? Oma asiahan tämä ap:lle on, eikä mikään potilasjuttu. Lääkäreidenkään ei pidä hoitaa tunnekuohussa esim. lähiomaisen vakavaa sairautta, se on ammattieettisesti väärin. Siihen pyritään saamaan joku muu. Koska kyllä, lääkäreilläkin on tunteet! Hävetkää haukkujat ja menkää itseenne! Ap on vielä kovin nuori. Tämä ei kerro hänen lääkäriydestään vielä hevon kukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:26"]

Tollanen muka lääkiksessä? Luoja auta sun potilaita tulevaisuudessa.

[/quote]

Ai jolla hajoaa kondomi? Lääkäri et voisi itse ollakaan tuolla päättelykyvyllä.

[/quote]

Ei, vaan tulla internettiin kyselemään tuntemattomilta, jos me osattaisi kertoa, oletko sinä raskaana. Se raskaustesti on tosiaan keksitty, ettei tarvi tulla nettii vinkumaan jotain tissien aristusta.

Kondomin hajotessa se jälkiehkäisy on tosiaan hyvä ottaa, vaikka siitä menisikin, yhyy yhyy, pää sekaisin. Kyllä se pää on vähän sekaisin abortin tai synnytyksenki jälkeen.

[/quote]

Ai sen jälkeen kun on aloittanut lääkiksessä vertaistuki on kiellettyä? Alun kysymyshän kuului: KUINKA NOPEASTI TEILLÄ ON ALKANEET RASKAUSOIREET?  Eli kokemuksia muilta, joihin voi verrata. 

Mutta eihän sitä toki keskiasteen suorittanut mamma voi tajuta, mitä ap kysyi.

Vierailija
24/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:54"]

Mun mielestä aika tyhmää vinoilla ap:lle lääkiksestä, noin nuori on ehtinyt parhaimmillaan opiskella siellä vasta puolitoista vuotta. Ei alkuopinnoissa ole raskaudesta varmaan sen enempää kuin kuka tahansa meistä 20-vuotiaana tietää. Kuinkahan moni haukkuja itse on 20-vuotias ja ymmärtää, miten kauheaa olisi olla raskaana? Osoittaa teidän itsenne aivotoiminnan oikeasti vain aika latteaksi, kun ette kykene ajattelemaan selkeämmin, miksi ap on paniikissa. Itse ymmärrän sen hyvin, en olisi itsekään halunnut tuossa iässä lasta enkä aborttia ja pakko myöntää, että pelkäsin joskus tulevani raskaaksi suunnilleen saunan lauteilta niin miksei sitten tässä tapauksessa pelko olisi normaali reaktio? Oma asiahan tämä ap:lle on, eikä mikään potilasjuttu. Lääkäreidenkään ei pidä hoitaa tunnekuohussa esim. lähiomaisen vakavaa sairautta, se on ammattieettisesti väärin. Siihen pyritään saamaan joku muu. Koska kyllä, lääkäreilläkin on tunteet! Hävetkää haukkujat ja menkää itseenne! Ap on vielä kovin nuori. Tämä ei kerro hänen lääkäriydestään vielä hevon kukkua.

[/quote]

20-vuotias on jo aikuinen ja hänen voisi olettaa pärjäävänä tällaisissa "aikuisten asioissa". Jos kumin hajoaminen on katastrofi, eikä jälkiehkäisyä halua ottaa, kannattaa pitää reidet yhdessä.

Vierailija
25/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni saman tapainen tarina... Taukoviikon jälkeen ensimmäinen pilleri unohtui (otin 2. päivänä kaksi pilleriä samaan aikaan) ja seksiä harrastettiin ekana päivänä taukoviikon jälkeen. Paniikki iski mullakin, kun huomasin mokan. Kuvittelin itselleni raskausoireet (tai johtuivatkohan sitten pillerin unohtamisesta?) ja kolmisen viikkoa kärvistelin alavatsakivuissa, hirveissä rintakivuissa ym. Tein kolmen-neljän viikon jälkeen useamman r-testin ja olivat kaikki negoja. Eli en tullut mokastani raskaaksi. 

Nyt yrität unohtaa koko asian (mitään ei nyt ole tehtävissä eli herran haltuun:D) ja teet testin n.kolmen viikon päästä. Asian päässä lietsominen vaan pahentaa noita "raskausoireita". Tule kertomaan tänne, miten kävi:) Tsemppiä (tiedän tunteen)!:)

Vierailija
26/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tikuttanut milloin ovuloin, päättelin sen edellisistä kuukautisista ja seksihaluista. Joka tapauksessa 5 vrk siitä kun OLETAN ovuloineeni, mulla tuntui kihelmöintiä rinnoissa, ihan kuin olisi maito noussut ja rintaa puristamalla tuli muutama maitopisara. Kyseessä tosin toinen raskaus. Positiivisen r-testin tein 10 päivää maidonnousun jälkeen. Itseäkin vähän hämmentää kyseiset oireet, hyvä jos alkio oli edes ehtinyt kiinnittyä. Ehkä ovulaatio oli aiemmin kuin luulin.

Vierailija
27/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 11:59"]

[/quote]

20-vuotias on jo aikuinen ja hänen voisi olettaa pärjäävänä tällaisissa "aikuisten asioissa". Jos kumin hajoaminen on katastrofi, eikä jälkiehkäisyä halua ottaa, kannattaa pitää reidet yhdessä.

[/quote]

Voi luoja... Eli sinulta on turha kysyä milloin sun raskausoireet alkoivat, kuten otsikossa oli? No mitä sä sitten tulit koko ketjuun, pölvästi?

Vierailija
28/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olis edes vähän viitsinyt nähdä vaivaa, olisi sieltä jostakin oppikirjasta löytynyt, ettei oireita voi tuntea vielä, joten nuo ap:n oireet sijaitsevat siellä korvien välissä. Sillä ei ole mitään väliä, mitä joku toinen väittää tunteneensa (osa jopa hedelmöittymisen!!! ), jos se on a) käytännössä mahdotonta sekä b) täysin yksilöllistä.

Vierailija
29/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote]

Voi luoja... Eli sinulta on turha kysyä milloin sun raskausoireet alkoivat, kuten otsikossa oli? No mitä sä sitten tulit koko ketjuun, pölvästi?

[/quote]

Kyllä, aivan turha kysyä minun raskausoireistani, koska sä et voi niistä päätellä yhtään mitään omalle kohdallesi.

Vierailija
30/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:00"]

Itselläni saman tapainen tarina... Taukoviikon jälkeen ensimmäinen pilleri unohtui (otin 2. päivänä kaksi pilleriä samaan aikaan) ja seksiä harrastettiin ekana päivänä taukoviikon jälkeen. Paniikki iski mullakin, kun huomasin mokan. Kuvittelin itselleni raskausoireet (tai johtuivatkohan sitten pillerin unohtamisesta?) ja kolmisen viikkoa kärvistelin alavatsakivuissa, hirveissä rintakivuissa ym. Tein kolmen-neljän viikon jälkeen useamman r-testin ja olivat kaikki negoja. Eli en tullut mokastani raskaaksi. 

Nyt yrität unohtaa koko asian (mitään ei nyt ole tehtävissä eli herran haltuun:D) ja teet testin n.kolmen viikon päästä. Asian päässä lietsominen vaan pahentaa noita "raskausoireita". Tule kertomaan tänne, miten kävi:) Tsemppiä (tiedän tunteen)!:)

[/quote]

Tässä on aikuismainen vastaus aikuiselle. Toisin kuin nämä alemman tason vastaajat, jotka eivät ensinnäkään ymmärrä kysymystä ja kuvittelevat olevansa niin nokkelia ja ettei kukaan muu kuin he laitoshuoltajina voi ikinä milloinkaan tarvita vertaistukea! 

Vierailija
31/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, aivan turha kysyä minun raskausoireistani, koska sä et voi niistä päätellä yhtään mitään omalle kohdallesi.

[/quote]

Väärin. Jos joku muu on tuntenut, se on mahdollista ja silloin ap joutuu olemaan edelleen ikävä kyllä huolissaan asiasta, ennen kuin ehtii tekemään raskaustestin. SITÄ tässä ajettiin takaa, laitoshuoltajan kananaivo! 

Vierailija
33/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on keksitty. Älä murehdi. Raskausoireet alkavat teoriassakin vasta, kun alkio kiinnittyy eli vasta noin viikon kuluttua hedelmöityksestä. Kannattaisiko harkita jotain luotettavampaa ehkäisyä kuin kondomit? 

Vierailija
34/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja muutenkin tulit sitten väärään ketjuun.

Vierailija
35/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia asetettaessa on tärkeää, että muistaa puristaa "orpokodin" tyhjäksi ennen kuin jatkaa rullaamista. Tämä unohtuu monelta ja seurauksena on kondomin hajoaminen ja typerääkin typerämmän avaukset keskustelupalstoille. Toisekseen, jälkiehkäisy on todella hyvä tuote ja sen saa apteekista ilman reseptiä.

Meillä on asiat todella hyvin. Vielä pari sukupolvea sitten naisen oli käytännössä mahdotonta päättää lapsiluvustaan ja monella raskaus keskeytti opiskelut ja esti työnteon ja oman rahan tienaamisen. Siksi mun on vaikea ymmärtää, miten nykyajan pullamössöbimbot sössivät ehkäisynsä ja jälkiehkäisykin "sekoittaa pään". Tajuatteko te pennut, että entisaikaan moni olisi myynyt oman äitinsä jälkiehkäisypilleristä? Ensimmäiset ehkäisypillerit sisälsivät moninkertaisen määrän hormoneja nykyisiin verrattuna, mutta niitä käytettiin ilolla, koska silloin naisen oli ensimmäistä kertaa mahdollista hallita omaa lisääntymistään.

Vierailija
36/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n oireet voivat viitata myös klamydiaan ja se voi oireillakin noin lyhyessä ajassa, toisin kuin raskaus.

Vierailija
37/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahahahah! Ai kiukkupissis-Ap opiskelee oikein lääkiksessä? Juttujen perusteella veikkaan ennemmin yläkoulua... Pitäiskö sun kysyä demistä, jos he osaisivat päätelllä jotain sun rintojen aristuksesta ja alamahan viiltelystä? :D

Vierailija
38/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju tiivistää hyvin AV-palstan. Aloittajalla on selkeä ongelma ja kysymys, johon hakee vastausta. Ketjussa lytätään AP, haukutaan, moralisoidaan, vittuillaan, keskitytään epäolennaisuuksiin. Onneksi pari asiallista ja kivaakin vastausta mahtui ketjuun:) Ap:lle: kaikki tekee virheitä, ja virheistä voi onneksi oppia! Nyt koitat unohtaa koko asian muutamaksi viikoksi ja sitten teet raskaustestin.

Vierailija
39/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:28"]

Tämä ketju tiivistää hyvin AV-palstan. Aloittajalla on selkeä ongelma ja kysymys, johon hakee vastausta. Ketjussa lytätään AP, haukutaan, moralisoidaan, vittuillaan, keskitytään epäolennaisuuksiin. Onneksi pari asiallista ja kivaakin vastausta mahtui ketjuun:) Ap:lle: kaikki tekee virheitä, ja virheistä voi onneksi oppia! Nyt koitat unohtaa koko asian muutamaksi viikoksi ja sitten teet raskaustestin.

[/quote]

Kyllä se taisi Ap itse aloittaa tuon vittuilun...

Vierailija
40/41 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit oireet on vaa psyykkisii...

t.lh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi