Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA marraskuussa 2015

23.02.2015 |

Moikka!

Joko löytyy muita hiljattain plussanneita, joilla laskettu aika osuisi marraskuulle? :)

Kommentit (115)

41/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 4.3 testailin ja plussathan sieltä ilmestyi tikkuihin. Ekan tein aamulla ja toisen päivällä ja toisessa kesti hiukan kauemmin ennen kuin plussa näkyi kunnolla. Onnellisena mutta hieman jopa pelokkaana täällä odotetaan ensimmäistä neuvola käyntiä joka on parin viikon päästä :). Jospa silloin viimein uskoisin, että masussa tosiaan on jotain :)!.

42/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin sähköpostia untuvaiselle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä jo uskaltaisi tänne kirjoittaa... plussatestin tein viikko sitten lauantaina 28.2. eikä tuota uutista oikein pysty vieläkään uskomaan. Koko ajan pelkää, että jotain menee pieleen. Ensimmäinen neuvolakäynti ja varhaisultra on maaliskuun lopussa. Nyt on siis menossa 5+1 ja LA olisi 5.11.2015 :)

Untuvainen, laitan sulle sähköpostia! :)

44/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! :) 

Kastehelmi83 saitko helposti ajan varhaisultraan ja menetkö kunnalliselle vai yksityiselle? Minkähän hintaista se on? Mulla eka raskaus menossa ja kauheesti haluaisin päästä varhaisultraan varmistamaan, että kaikki on hyvin. Mulla on eka neuvolakäynti tän kuun lopussa, kannattaako ottaa asia siellä puheeksi vai soittaa jo aikaisemmin? :)

45/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MADDDE Itse olen menossa yksityiselle ja sinne sai ainakin helposti varattua. Mulla maksaa n. 160 euroa sisältäen sen ultran, vastaanottokäynnin yms. Meillä myös ensimmäinen raskaus kyseessä... Neuvolan osalta en osaa sanoa. Varmaan kaupungista ja tilanteesta riippuu, miten aikaisin pääsee ultraan? Mulle varasivat neuvolan ensikäynnin siten, että ehdin ensin käymään siellä yksityisellä varhaisultrassa ja siitä sitten muutaman päivän päästä on se neuvola.

46/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis. Aamuinen outo tunne koko kehossa herättyäni sai minut ostamaan raskaustestin. raskaus testi näytti 1-2vk eli alussa ollaan! aborttia en pysty tekemään mutta kaksi keskenmenoa takana pelottelee :/ ikää minulla on 20 ja olisi ensimmäinen vaavi jos kaikki menisi hyvin! ❤

47/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA olisi laskurin mukaan 13.11 :)

48/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitoin untuvaiselle sähköpostia. :) La menkkojen mukaan 7.11 ja toinen lapsi kyseessä, esikoinen on nyt 8kk:n ikäinen. :)

49/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! :)

Madde: Ainakaan Helsingissä ei pääse kunnalliselta varhaisultraan ilman pätevää syytä. Kävin tänään juuri terveysaseman lääkärillä kysymässä mahdollista lähetettä varhaisultraan raskausaikoina käyttämäni lääkityksen takia. En saanut lähetettä. Lääkäri sanoi, että varhaisultrat ovat turhia. Viikolla 7 ei kuulemma näe muuta kuin onko ruskuaispussi, ei näe onko sen sisällä elämää. Oli kyllä aika tympeä lääkäri enkä usko tuota, koska ekassa raskaudessani minulle tehtiin kunnallisella varhaisultra viikolla 6+3 ja neuvolakortissakin lukee sydämensykkeiden kohdalla +.

Onko siitä fb-ryhmästä kuulunut mitään? Laitoin kyllä tiistaina untuvaiselle s.postia. Olisi kiva näistä puhua mieluummin siellä.

Mesenius 5+4

50/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja neuvolan puolesta ensimmäinen ultra tehdään siis viikoilla 11-13. Sinne varataan aika ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen.

51/115 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-ryhmästä mäkin haluisin tietää, laitoin tosiaan jo aikasemmin untuvaiselle viestiä ja nyt vasta ilmotin tähän että oon laittanut viestiä.

52/115 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin siulle Untuvainen viestiä sähköpostiin tuosta facebook ryhmästä :)

53/115 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuu kans yksi viikko sitten plussanut. Nyt olisi kuukautisten mukaan 5vko huomenna tullut täyteen. Ihanaa ja jännitävää aikaa. Ensiraskaus, toivottu sellainen. Kunpavain kaikki menisi hyvin<3

54/115 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onnea kaikille plussanneille! :)

55/115 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussaajille! :)

(Ja minäkin sen verran olen rohkaistunut, että eilen heitin meiliä Untuvaiselle, mutta ainakaan vielä ei ole kutsua ryhmään tullut.)

56/115 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluja hirmuisesti kaikille! Olin viikon reissussa ja aivan tajuttoman huonojen yhteyksien päässä. Tänään illalla lähtee kutsut fb-ryhmään, kunhan ipana menee tuossa klo 20 kieppeillä unille :)

57/115 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kaikille tähän mennessä sähköpostia laittaneille juuri kutsun fb-ryhmään. Sikäli mikäli kutsua ei kilahtanut, laitathan uudestaan viestiä! :)

Mukana oli myös yksi erikoinen sähköpostiviesti, jolle oli ilmeisesti tapahtunut matkan varrella jotain. Jos nimesi alkaa S-kirjaimella, eikä kutsua ole tullut, niin laita uusi sähköpostiviesti tulemaan. Korjataan asia ihan pikimmiten. :)

Vierailija
58/115 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa naistenpäivää kaikille! :) tänä aamuna testi näytti plussaa eli marraskuussa on la mikäli kaikki menee hyvin.. Laitan myöhemmin pyyntöä tuohon fb-ryhmään.

59/115 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi plussannut! Eilen tein apteekin oman testin ja sain erittäin himmean haamuviivan. Tänään tein digitestin: raskaana 1-2. Lokakuussa 2014 on takana keskenmeno, diagnoosilla tuulimuna. Joten nyt pelko uudesta keskenmenosta on kova mutta koitan olla murehtimatta pienen elämänalun tähden.. Huomenna soitan neuvolaan ja toivottavasti sovitaan jo aika varhaisultraan (neuvolatäti sanoi keskenmenon jälkeen, että seuraavan raskauden alkaessa pääsen varhaisultraan). 

Hei kertokaa millaisia ensimmäisten viikkojen oireita on ollu vai onko ollu? Täällä selvin on vasemman alavatsan nippailut ja kivut. Ehkä rinnat on vähän turvoksissa, mutta ei oikein muuta...

Niin ja viikkoja nyt siis olisi 4+3 ja LA 12.11.2015.

60/115 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää naistenpäivää kaikille! Saan vihdoin liittyä joukkoonne.

Eilen sain ensimmäisen haalean plussan, mutta en ollut ihan varma, tuliko viiva testiajan sisään vaiko vähän sen jälkeen, joten jännityksessä nukuttiin yön yli. Tänään aamulla tuli selkeä plussa clearblue plus:lla, aivan uskomaton ja epätodellinen olo! Mieskin on ulkomailla, joten sen kanssa ei olla vielä päästy jakamaan kunnolla alkufiiliksiä kuin tekstareiden kautta. 

Tässä kierrossa en pitänyt kirjaa oireistani. Viime kierrossa kirjoitin jokaiselta päivältä oireet muistiin, ja piinailuaika ennen menkkojen alkua tuntui todella stressaavalta. Kun uusi kierto alkoi, ajattelin, että nyt on pakko ottaa rennommin tai hajoaa pää. Kiinnitin kyllä huomiota oireisiin, mutta suhtauduin niihin rennommin ja etäisemmin. Yksi mihin kiinnitin huomiota heti oviksen jälkeen oli, että kohdussa ja munasarjoissa nipisti vähemmän kuin yleensä. Vasta myöhemmin alkoi nippailla etenkin vasemmassa, mutta molemmissa munasarjoissa. Kohdussa oli jonkun verran paineen tuntua ja vähän nippailua. Väsymys iski muutama päivä ovulaatiosta, haukotutti töissä ja piti ottaa päikkäreitä. Sitten on ollut ruoansulatuoireita, paljon ilmavaivoja, ja viikko sitten aloin röyhtäillä jokaisen aterian tai juomisen jälkeen todella paljon. Tämä röyhtäily oli ehkä ensimmäinen oikea oire josta aloin miettiä, että on voinut tärpätä, kun sitä mulla ei yleensä ole. Muutama päivä sitten ajoittainen alaselkäkipu tuli kuvioon. Rinnat on turvonneet ja vähän arat. Pari päivää on ollut vähän huimausta välillä kun olen noussut seisomaan. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta sellainen kummallinen olo vatsassa jota on vaikea kuvailla. Ei etova, mutta vähän epämiellyttävä olo. Muutamana päivänä olen kans huomannut, että virtsa haisee erilaiselle. Saas nähdä miten oireet tästä kehittyvät...

Thelma82 4+0, LA 15.11.2015