Onko se Dune hyvä leffa?
Eeeppistä avaruusmenoa. Paljon odotettu ja hehkutettu. Huomasin, että se on HBO:lla, joten mietin jos siinä olisi loppuillaksi tekemistä. Suosittelisitko?
Kommentit (31)
On se ainakin tuhat kertaa parempi kuin Lynchin omituinen saippuakomedia. Ei yritä selittäää koko tarinaa kerralla, lähinnä pohjustus jatko-osalle.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin. Ei tuntunut niin pitkältä, kuin mitä se todellisuudessa kestää. Jos tykkää scifistä, niin luultavasti tuostakin.
Olen Sci-fi fani mutta tuo elokuva oli roskaa.
Vaikutti enemmän tulevaisuuden afgaani sotaa
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti enemmän tulevaisuuden afgaani sotaa
Frank Herbert sai innoituksensa Fremeneihin lähi-idän kansoista, tarinan spice on aika selkeä allegoria öljylle, jota ulkopuoliset kansat tulevat ottamaan väkisin.
Vähän semmonen leffa, että pitäisi lukea ne kirjat ennen kuin sen katsoo, koska muuten on vähän pihalla. En suosittele treffielokuvaksi muijan kanssa, ellei muija ole joku helvetinmoinen scifi fani. Mielestäni yliarvostettu ja ylihehkutettu leffa, mutta ihan katsottava, eikä todellakaan huonoin mitä olen vuosien aikana katsonut.
Me katsottiin se eilen. 4/5 kelposcifiä.
Lähdin mieheni seuraksi ja olin vähän huolissani, kun scifi ei yleensä kiinnosta. Yllätyin positiivisesti. Ei tarvinnut edes kelloa katsoa.
Rodullistettuja ja t r a n s u j a.
Se saa miekasta ja sitten hiekkamato syö sen. Reilu peli.