Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasta nyt korona-aikana kerrotaan, että influenssa aiheuttaa pahoja vaurioita?

Vierailija
27.11.2021 |

Pitkäaikaisia aivo-oireita, jopa aivovammoja, hermovaurioita, Parkinsonin tautia, CFS jne. todella vakavia juttuja. Nämä eivät sitten ole mitään pikkujuttuja. Tuttu sairasti influenssan ja on kärsinyt pahoista oireista siitä asti.

Googlatkaa, jos ette tienneet.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapelottelulta lähtee taas pohjaa pois kun korkeintaan influenssan veroinen tauti. Influenssan kanssa eletty normaalisti tähän asti, vaikka se on nuorille vaarallisempi kuin korona. Olisi aika jo lopettaa tämä täysin ylimitoitettu koronapelottelu.

koronaan en ota kantaa, mutta influenssa on vakava tauti (silloin kun kyseessä on oikeasti influenssavirus) eikä sitä aina noin vaan kuitata parin viikon rajulla taudilla ja jälkitaudeilla. työkaveri oli influenssan takia koko kevään pois, yritti kyllä palata töihin mutta pää ei jotenki toiminu ja väsyi nopeasti. oli kauhea seurata vieresså mihin kuntoon influenssa oli vienyt nuoren. ei todellakaan ollut entisellään. kyllä sen jälkeen on rokote kelvannut kaikille.

Ihan se oikean influenssakin voi olla lievä tauti. Influenssan oireet ovat hyvin samankaltaisia kuin tavallisessa flunssassa eli nuhakuumeessa. Influenssaan viittaavat tavallista ankarammat oireet, erityisesti lihaskivut ja korkea kuume. Oireiden kirjo ja voimakkuus vaihtelevat suuresti henkilöstä toiseen.

Mulla influenssa oli kolme päivää korkea kuume ja päänsärky (joka ei ollut lähellekään yhtä oaha kuin migreenisärky).

Vierailija
22/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli todella vaikea influenssa reilut kymmenen vuotta sitten, joten asia on kyllä kantapään kautta opittu. Mutta moni sekoittaa influenssan - ja koronankin - nuhakuumeeseen, joka puolestaan voi olla vaikka jonkin allergian oire.

Kukaan ei sekoita influenssaa flunssaan. Jokainen joka tietää sairastaneensa influenssan, on saanut testituloksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nyt vasta? Aina siitä on kerrottu, nyt vasta kiinnitit huomiota.

Vierailija
24/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli todella vaikea influenssa reilut kymmenen vuotta sitten, joten asia on kyllä kantapään kautta opittu. Mutta moni sekoittaa influenssan - ja koronankin - nuhakuumeeseen, joka puolestaan voi olla vaikka jonkin allergian oire.

Kukaan ei sekoita influenssaa flunssaan. Jokainen joka tietää sairastaneensa influenssan, on saanut testituloksen.

Tämä! Miksi kukaan sanoisi sairastavansa influenssaa ilman todettua tautia?

Vierailija
25/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpäin se toki sekoittuu että sanoo sairastaneensa flunssan eikä ole käynyt testeissä ja se onkin ollut influenssa.

Vierailija
26/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasialaisen ja Hongkongilaisen riehuessa taloissa ja kylissä ei lähdetty minnekään lääkäriin.

Hyvä kun perheestä joku oli niin tolkussaan että pystyi muille tuomaan juomista, tai hälyttämään naapurista apua.

Ei silloin ketään testattu. Kuolleet haudattiin.

Vierailija
27/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasialaisen ja Hongkongilaisen riehuessa taloissa ja kylissä ei lähdetty minnekään lääkäriin.

Hyvä kun perheestä joku oli niin tolkussaan että pystyi muille tuomaan juomista, tai hälyttämään naapurista apua.

Ei silloin ketään testattu. Kuolleet haudattiin.

Missä todellisuudessa sä elät?

28/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35 vuotias, sairastin influenssan viime vuoden keväällä. Toisen kerran sairastin influenssan ollessani 23 vuotias. Olen kahdesti elämäni aikana influenssan sairastanut. Korkea kuume, väsynyt, kuuma-kylmä vuorotellen. Molemmat kerran oli viiden päivän jälkeen ohi, EI MITÄÄN sivuoireita. Kaikesta ei tarvitse aina pelotella. 

Mä olen 61-vuotias ja olen sairastanut sikotaudin, vesirokon, vihurirokon ja tuhkarokon. EI MITÄÄN sivuoireita. Sen sijaan influenssan seurauksena sain nivelreuman. Se, ettet sinä saanut influenssasta mitään enkä minä sikotaudista, vesirokosta, vihurirokosta enkä tuhkarokosta, ei tarkoita, etteikö kukaan muu voisi saada. 

Vierailija
29/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiedetty, mutta ei oikein ole vastalääkettä. Infulenssarokotteiden teho on ollut järjestään alle 30 % eivätkä ne estä pahoja sairauksia siten kuin koronarokotteissa, jotka nekään eivät estä sairauden leviämistä.

Vierailija
30/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 35 vuotias, sairastin influenssan viime vuoden keväällä. Toisen kerran sairastin influenssan ollessani 23 vuotias. Olen kahdesti elämäni aikana influenssan sairastanut. Korkea kuume, väsynyt, kuuma-kylmä vuorotellen. Molemmat kerran oli viiden päivän jälkeen ohi, EI MITÄÄN sivuoireita. Kaikesta ei tarvitse aina pelotella. 

Mä olen 61-vuotias ja olen sairastanut sikotaudin, vesirokon, vihurirokon ja tuhkarokon. EI MITÄÄN sivuoireita. Sen sijaan influenssan seurauksena sain nivelreuman. Se, ettet sinä saanut influenssasta mitään enkä minä sikotaudista, vesirokosta, vihurirokosta enkä tuhkarokosta, ei tarkoita, etteikö kukaan muu voisi saada. 

Eikä se että sä sait tarkoita sitä että kaikki saa. Ihan samalla tavalla kun täällä taivastellaan miten kauhea tauti influenssa on, pitää saada sanoa ettei se omalla kohdalla sitä ollut.

Mulla norokin oli kauheampi tauti.

Vierailija
31/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan kaksi kertaa ja toisella kerralla seurauksena oli keuhkokuume. Lisäksi sain nivelkipuja, jotka parin vuoden jälkeen todettiin nivelreumaksi.

Joku ei saa influenssasta mitään jälkitauteja, toiset saavat. Joku voi sairastaa influenssan oireettomana siinä missä joku koronan. Joihinkin ei edes tartu kumpikaan. Tasan eivät käy onnen lahjat.

Sitä paitsi influenssa -B ja C aiheuttavat lievemmät oireet kuin se A-versio.

Vierailija
32/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niistä kerrottu ja uutisoitu, mutta huomattavasti pienemmällä torvisoitolla mitä koronan myötä. Hyvä että ihmiset jossain vaiheessa tajuavat kuolevaisuutensa. Sen, että jotkut meistä kuolevat ennen aikojaan, eikä vasta vanhana ja raihnaisena kun on jo korkea aikakin.

Vierailija
33/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niistä kerrottu ja uutisoitu, mutta huomattavasti pienemmällä torvisoitolla mitä koronan myötä. Hyvä että ihmiset jossain vaiheessa tajuavat kuolevaisuutensa. Sen, että jotkut meistä kuolevat ennen aikojaan, eikä vasta vanhana ja raihnaisena kun on jo korkea aikakin.

Kyllä silloin kun influenssa on ollut pandemia, siitä on kohkattu ihan samalla tavalla kuin koronasta. Korona nyt vaan oli pitkä pandemia eikä moni nuorempi edes muista influenssapandemioita.

Vierailija
34/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän virusten jälkiseuraukset ovat olleet tiedossa jo vuosikymmeniä. Viimeisempänä vahvistus sille, että MS-tauti johtuu Ebstein-Barr viruksesta, jonka suurin osa meistä on sairastanut.

Ongelmana on viime vuosikymmenten aikana noussut psykologisointi trendi. Ennen myönnettiin, että rajut virukset vahingoittavat elimistöä. Nykyään virusinfektion jälkitilat ovat muka ahdistusta ja toiminnallisia häiriöitä. Oireiden psykologisointi säästää vakuutusyhtiöiden rahoja ja on yhteiskunnalle kannattavaa, mutta yksilölle usein musertavaa.

Vierailija
35/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO  suosittelee influenssa rokotteita seuraaville ryhmille:

Raskaana olevat naiset

Lapset 6kk - 5 vuotiaaksi

Yli 65-vuotiaat

Kroonisia sairauksia poteville ja

Hoitohenkilökunnalle.

Globaalisti arvellaan olevan 3 -5 miljoonaa vakavaa sairastumista, ja noin 300 000 - 500 000  influensaan kuollutta vuodessa. Nuo vaihtelee vuosittain, nyt on kai tulossa paha vuosi.

On arvioitu, että kehitysmaissa alle 5- vuotiaiden kuolemista 99 prosenttia on influenssan aiheuttamia.

36/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se että sä sait tarkoita sitä että kaikki saa. Ihan samalla tavalla kun täällä taivastellaan miten kauhea tauti influenssa on, pitää saada sanoa ettei se omalla kohdalla sitä ollut.

Mulla norokin oli kauheampi tauti.

Juuri näin. Ei voida sanoa, että jokin em infektiotaudeista olisi kaikille vaarallinen, mutta ei myöskään, että se ei olisi kenellekään vaarallinen. Ihan sama koronan kanssakin. Suurin osa sairastaa sen vain lievänä ilman mitään jälkiseuraamuksia kuten vihurirokon, vesirokon , tuhkarokon, sikotaudin ja influenssankin.  Ei silti poista sitä tosiasiaa, että jotkut sairastavat ne  vakavana ja/tai saavat jälkiseuraamuksia. 

Vierailija
37/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä silloin kun influenssa on ollut pandemia, siitä on kohkattu ihan samalla tavalla kuin koronasta. Korona nyt vaan oli pitkä pandemia eikä moni nuorempi edes muista influenssapandemioita.

Koronapandemia ON edelleen olemassa, kuten tilastotkin kertovat. Mutta kolme neljä vuotta pandemialle on aika normaali aika eikä erityisen pitkä. Nykyihminen on vain turhan kärsimätön, vaikka elämme keskimäärin kauemmin kuin kaukaisemman menneisyyden sukupolvet.

Vierailija
38/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Sikainfluenssa ja lintuinfluenssa aiheutti kyllä ihan hirveän paniikin Suomessakin, mutta eihän niitä nuorimmat täällä edes muista.

Vierailija
39/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapandemia ON edelleen olemassa, kuten tilastotkin kertovat. Mutta kolme neljä vuotta pandemialle on aika normaali aika eikä erityisen pitkä. Nykyihminen on vain turhan kärsimätön, vaikka elämme keskimäärin kauemmin kuin kaukaisemman menneisyyden sukupolvet.

Kyllä se on monella mittarilla jo päättynyt. Koronasta teki poikkeuksellisen se että vaikka se nyt vielä ei vuosissa mitattuna ole ollut pitkä, se ei ole laantunut siinä välissä. Influenssaepidemia-aaltojen välissä samassa pandemiassa on ollut useita kuukausia.

Vierailija
40/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on monella mittarilla jo päättynyt. Koronasta teki poikkeuksellisen se että vaikka se nyt vielä ei vuosissa mitattuna ole ollut pitkä, se ei ole laantunut siinä välissä. Influenssaepidemia-aaltojen välissä samassa pandemiassa on ollut useita kuukausia.

Ja kyllä koronapandemia on (oli) poikkeuksellisen pitkä pandemia verrattuna influenssapandemioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan