Oulu-Helsinki väli! Hyviä käyntikohteita/taukopaikkoja
Lasten kanssa matkustaville? Huoltoasemia, museoita, leikkipaikkoja jne kertokaa!
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 08:16"]
Ajetaan nopeinta reittiä navigaattorin mukaan. Varmaankin tampereen kauutta.
[/quote]
Jep, kerran pysähdytään syömään, muuten vaan pikaisesti perille.
Lempäälän ideapark, siellä voi syödä ja shoppailla
Muuten joutsan abc tai viitasaaren abc
saa ruuat ja huokasta vähän
Tuota väliä on tullut ajeltua useammin jo
Me pysähdytään monesti myös Lahden Kärkkäisellä, jos bensiksellä on halpaa polttoainetta ja ajetaan Lahden kautta.
Lasten kanssa kannattaa ajaa suorimpia mahdollisia teitä, jos on yhtään taipumusta matkapahoinvointiin. Itse ajamme aina nelostietä, ei tulisi mieleenkään lähteä jonnekin pikkuteille köröttelemään.
Mitä kautta aiotte ajaa? Nelostietä? Kysyn, vaikka en kyllä itse tiedä sanoa mitään.
Mitä reittiä ajattelit mennä? Nopein lomien aikaan on Tampereelle, siitä Ylöjärvelle, Tuurin suuntaan, jompaa kumpaa reittiä Lappajärven ympäri Kaustisille ja siitä Ouluun.
Jos jo Tampereen kohdalla pysähtyy, siellä on kaikkea mahdollista Särkänniemestä lähtien. Ylöjärven kauppakeskus Elon jälkeen ei olekaan juuri mitään ennen Tuuria. Sen jälkeen Kaustisilla on taas muutama paikka, Kaustisilla huoltoasemista Neste on paras, vaikka sisustus karun avara, leipovat itse siellä. Sillä reitillä jos on ajoissa liikkeellä kävisin kuitenkin kahveilla Häggmanin kahvilassa Ylivieskan aseman vieressä. Ruokapaikoista Pikkuveli Käenpesässä taitaa olla parhaita. Sen jälkeen Limingan Shell on aikanaan ollut oikein huippupaikka, Zeppeliinistä löytyy monenlaista, mutta jos olet Ouluun menossa, ehkä keskustan paikatkin on jo riittävän lähellä ja voittaa noi. Meillä ajot on suuntautuneet nelisenkymmentä kilometriä Oulusta pohjoiseen.
Ajatteko Tampereen kautta siellä olisi paljon hyviä ruokapaikkoja ja Rulla joka on kiva lasten kanssa ja tietty leikkipuistot. Frantsilan yrttitila on kanssa kiva kohde, Titi-nallen talo ehkäpä myös. Itse liikun usein Hki-Pohjanmaa väliä mutta yleensä junalla ja olen myös funtsinut mitä kannattaisi tehdä jos joskus mentäisiinkin autolla. Huoltoasemia itse yrittäisin mahdollisimman paljon vältellä, niissä ei ole juuri mitään.
Jos ajaa rantatietä niin siellä on sit Kalajoki, mutta eipä siellä näin talvella taida mitään olla. Ylivieskassa iso Kärkkäinen jossa itse pysähdytään monesti syömään ja ostaan lankaa. :D
Facebookista löytyy Vaihtoehto ABC:lle-sivu, minkä kautta löytyy vaihtoehtoisia kivoja taukopaikkoja!
Ajetaan nopeinta reittiä navigaattorin mukaan. Varmaankin tampereen kauutta.